پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
به مناسبت روز قلم صورت می گیرد:
به گزارش کازرون نما، مراسم رونمایی از روزنوشت های سردار شهید نصرالله ایمانی با عنوان «بوی خوش عطر» از سوی انتشارات سلمان فارسی با سخنرانی آیت الله ایمانی (برادر شهید و نماینده ولی فقیه در استان فارس) برگزار می گردد.


به گزارش کازرون نما، مراسم رونمایی از روزنوشت های سردار شهید نصرالله ایمانی با عنوان «بوی خوش عطر» ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 14 تیر ماه از سوی انتشارات سلمان فارسی با سخنرانی آیت الله ایمانی (برادر شهید و نماینده ولی فقیه در استان فارس) در حضور خانواده شهید، رزمندگان، همرزمان، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و جمعی از مسوولان استان فارس در سالن همایشهای حوزه هنری سازمان تبلیغات دفتر شیراز (پشت باغ جنت، خیابان استاد فراشبندی، جنب استخر ایثار) برگزار می گردد.

برگزاری آیین رونمایی از روزنوشت های سردار شهید نصرالله ایمانی

یادداشت های روزانه شهید نصرالله ایمانی به اهتمام حجت الاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق شده است. این یادداشت ها مشاهدات شهید نصرالله ایمانی در هفت سفر خود به مناطق عملیاتی است.

یادداشت های مذکور حوادث مربوط به مهرماه 1359 تا اردیبهشت ماه 1361 را در بر دارد که به بیان شرح عملیات ها، دل دادگی ها و سختی های آن روزها از زاویه دید دقیق این شهید است.

شهید نصرالله ایمانی در سال 1337 در خانواده‌اي مذهبي در کازرون متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات خود در کازرون و اخذ ديپلم، در سال 1356 به سربازي اعزام و در پادگان هشتگل اهواز مشغول به خدمت شد. وی با شروع اعتراض‌هاي مردمي نسبت به حكومت شاه ضمن فراري دادن تعدادي از سربازان، خود نيز از پادگان گريخت. پس از پيروزي انقلاب به تصميم خانواده وارد بازار كار شده، به شغل پارچه‌فروشي روي آورد. با صدور پيام حضرت امام خميني(ره) مبني بر شركت جوانان در دفاع از مرزهاي ايران اسلامي، به سوي جبهه‌هاي جنگ شتافت و از آغازين روزهاي دفاع از سوسنگرد تا آزادسازي خرمشهر در غالب عمليات‌ها حضور يافت. وي سرانجام در تاريخ 20/2/ 62 هنگامي که به همراه هم‌رزمانش در يک سنگر موقت، پشت يک خاک‌ريز منتظر فرصتي براي حمله بود، در اثر اصابت خم‌پاره‌ پس از ۲۰ ماه انتظار به شهادت رسيد.

کتاب مذکور که در 287 صفحه رقعی تنظیم شده است منبعی ارزشمند از نقش رزمندگان کازرونی در دفاع مقدس است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷