پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
مهرابی:
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه در حوزه معنویت نقش عمل ۹۹ درصد و نقش تبلیغ یک درصد است، گفت: با بخشنامه و دستورالعمل نمی‌شود معنویت ایجاد کرد.


مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه در حوزه معنویت نقش عمل ۹۹ درصد و نقش تبلیغ یک درصد است، گفت: با بخشنامه و دستورالعمل نمی‌شود معنویت ایجاد کرد.

 به گزارش کازرون نما، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی فارس، نشست هم‌اندیشی راهکارهای تعمیق معنویت و باورهای دینی در دانشگاه با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس و اساتید دانشگاه آزاد شهرستان کازرون در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در این نشست گفت: کرسی‌های آزاداندیشی از مطالباتی است که مقام معظم رهبری آن را مهم می‌دانند اما هنوز آن چنان که باید و شاید در دانشگاه‌ها به بحث کرسی‌های آزاداندیشی پرداخته نشده است و باید این کرسی‌ها با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شود.

 وی اظهار كرد: فاصله‌ با مخاطب در حوزه‌های مختلف شرایطی ایجاد کرده که مخاطب‌شناسی سخت می‌شود و وقتی مخاطب شناسی سخت شد ارائه ابزار مناسب هم غیرممکن می‌شود و معلوم نیست برای چه کسی برنامه‌ریزی می‌کنیم و راهکارهایمان برای کدام گروه است.

 مهرابی با بیان اینکه امروز اکثر جوانان در همه حوزه‌ها اطلاعات خود را از فضای مجازی می‌گیرند، گفت: دو جریان فرهنگ‌ساز وجود دارد که یک جریان فرهنگ‌سازی معروف‌ها و جریان دیگر فرهنگ‌سازی منکرهاست. جریان معروف‌ها، جریان رشد و شکوفایی بشر است و جریان منکر جریان انحطاط و زوال بشر است. انسان‌ها یا پیرو جریان معروفند یا منکر، اولی تبلیغ فضیلت‌ها و دومی تبلیغ رذیلت‌ها می‌کند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم جریان منکر اعتقادی به دنیای پس از مرگ ندارد و صرفاً به همین دنیا و معنویتی بدون دین اعتقاد دارند و نگاهشان معنویت فارغ از دین است و نمی‌پذیرند که معنویت زیرگروه یا شاخه‌ای از دین باشد. معنویت را در حوزه‌های روحی، روانی و جسمی می‌دانند تا آرامش پیدا کنند.

 وی با یادآوری اینكه جریان معروف اعتقاد به ماورا الطبیعه دارد، گفت: حوزه‌های عملکردی ما داده‌های حوزه فکری ماست و به تعبیر امام علی(ع) افکار است که اعمال را می‌سازد و اگر مبنای فکری و حوزه‌های فکری درست شد، حوزه‌های عملکردی اصلاح می‌شود. وقتی در برخی مجموعه‌ها، منابع درسی آموزشی بر اساس متون سکولار است، چگونه می‌توان توقع داشت خروجی تقوا و عفاف و حجاب شود.

 مهرابی با تأكید بر اینكه معنویت آرامش را در جامعه حاکم می‌کند و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، گفت: در حوزه معنویت نقش عمل ۹۹ درصد و نقش تبلیغ یک درصد است. با بخشنامه و دستورالعمل نمی‌شود معنویت ایجاد کرد. معنویت یعنی معنادار کردن جریان‌ها و معنویت انتخاب و هستی‌شناسی ما را غایت می‌دهد و آنچه در حوزه هستی می‌ماند، غایت است. نگاه توحیدی و خدامحورانه داشتن یعنی رسیدن به آن غایت.

 مدرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه معنویت توحید مدارانه انسان را به غایت می‌رساند، گفت: معنویت‌های نوظهور امروزی تکلیف را از شریعت می‌گیرد و معنویت را در چیزهای مادی مثل شغل و خانه می‌بیند. جریان توحید هم هستی شناسی و هم رسیدن به غایت را دنبال می‌کند. معنویت‌های امروز نه تنها نتیجه ندارد بلکه یا معنویت غیر دینی بودند یا به نام دین بودن، با سلیقه‌ای عمل کردن باعث تخریب شد.

 مهرابی بیان كرد: از عوامل بازدارنده معنویت می‌توان به مواردی از جمله آموزش‌هایی که بر اساس منابع دینی نیست، بی توجهی به نیازهای مخاطب و جامعه هدف، عدم انطباق حرف و عمل، تبلیغ سلیقه‌ای و غیر منطقی اشاره کرد.

 وی در پایان با ذکر این نکته که محدودیت در فضای مجازی کارساز نیست، گفت: با توجه به اینکه کار سازمان تبلیغات اسلامی محتوایی است و کار شکلی نیست، اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس آماده هرگونه همکاری محتوایی با دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی است و همه ظرفیت‌های خود را در اختیار این مراکز قرار می‌دهد تا بتواند به سهم خود نقشی در رشد دینی، فرهنگی، اعتقادی و اجتماعی جوانان جامعه داشته باشد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳