پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون تصریح کرد: از حرکت انقلابی دکتر ولایتی رئیس هیات موسس و امنا در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می‌کنیم.

به گزارش دریافتی کازرون نما از خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد خرسند در جمع نمازگزاران واحد کازرون و در مراسم محفل انس با قرآن این دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از برکات انقلاب و یادگار حضرت امام(ره) است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی موسسه آموزشی ارزشمند و پایداری است که با هدیه معنوی و مادی ایشان راه اندازی و اکنون هم مورد توجه و حمایت مقام معظم رهبری است.

امام جمعه کازرون اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک مؤسسه علمی مستقل بوده و مربوط به هیچ فرد، حزب و گروهی نیست. با حضور دکتر ولایتی – که فردی میانه‌رو و منطقی است و در رأس این دانشگاه قرار دارد – هزینه‌های دانشگاه مورد حسابرسی شفاف و تحت کنترل قرار می‌گیرد و امیدواریم که در مسیر گسترش علم و پژوهش گام بردارد.

از حرکت دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت می‌کنیم

خرسند گفت: اوایل انقلاب رفتن به دانشگاه برای جوانان آرزویی دست نیافتنی بود و بنده خودم در آن زمان برای شرکت در آزمون سراسری دانشگاه و ادامه تحصیل با مشکلات زیادی روبه‌رو بودم و حتی برای شرکت در آزمون به استان‌های دیگر می‌رفتم. در واقع درصد بالایی از جوانان از نعمت تحصیلات دانشگاهی محروم بودند.

وی با توجه به پیشنهاد آیت‏‌الله هاشمی رفسنجانی مبنی بر نیاز آموزشی کشور به یک موسسه در کنار وزارت علوم اظهار کرد: با نظر مساعد و حمایت مالی معنوی حضرت امام(ره) دانشگاه آزاد راه اندازی و در سراسر کشور و شهرستان ها گسترش و توسعه یافت و امروز هم مورد حمایت مقام معظم رهبری و مسئولان نظام است.

حجت الاسلام خرسند خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با حمایت مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی و موسوی اردبیلی – که زحمات زیادی در راه اندازی و گسترش آن داشته اند – موجب انگیزه مردم به ادامه تحصیلات تکمیلی شده است و درصد بالایی از مردم در این دانشگاه فارغ التحصیل و در راستای خدمت به جامعه مشغول هستند.

امام جمعه کازرون حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دکتر ولایتی را بجا، منطقی و به موقع دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی آینده درخشانی دارد و با مدیریت جدید امیدوارم مشکل بیمارستان امام علی(ع) کازرون هم برطرف و این بیمارستان هر چه زودتر راه اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: باید با دلی پاک و نیت الهی بتوانیم از برکات ماه مبارک رمضان استفاده کنیم؛ در این ماه میزان صدقه هفتاد برابر ثواب دارد و حتی کارهای غیر ارادی مانند تنفس کردن یک نوع عبادت محسوب می‌شود

نویسنده: اصغر جوکار
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
خدا آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
1
بر اساس منابع موجود :اعضای هیئت مؤسس دانشگاه اکبر هاشمی رفسنجانی (رئیس) عبدالله جاسبی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، میرحسین موسوی و احمد خمینی بودند. پس از مرگ احمد خمینی حسن خمینی جانشین وی در هیئت مؤسس شد. در سال ۱۳۸۹ نیز شورای انقلاب فرهنگی با تغییر اساسنامه دانشگاه تعداد اعضا را به ۹ نفر افزایش و حسن حبیبی، علی‌اکبر ولایتی، محسن قمی و حمید میرزاده را به هیئت مؤسس افزود.[۱۱] که پس از فوت حسن حبیبی و تصویب هیئت مؤسس و شورایعالی انقلاب فرهنگی علی اکبر ناطق نوری جایگزین او گردید. در اسفندماه ۱۳۹۳ هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت مؤسس دانشگاه آزاد علی محمد نوریان را به سمت دبیرکل هیئت مؤسس انتخاب کرد.[۱۲] پس از فوت هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ولایتی با حکم رهبر ایران به ریاست هیئت مؤسس دانشگاه انتخاب شد.[۱۳]
حتما استحضار دارید که دانشگاه با پیشنهاد مرحوم هاشمی و موافقت حضرت امام تاسیس گردید
اما این که حاج آقا از کدام اقدامات جناب دکتر ولایتی پشتیبانی فرموده اند .استحضار دارید که خود جناب ولایتی می شود گفت با حکم حکومتی مقام معظم رهبری منصوب شده اند نه تصمیم هیات امنا یا هیات موسس
در ثانی اقدام جناب ولایتی در انتصاب رییس جدید هنوز در هاله ای از ابهام است کما اینکه سید حسن خمینی از اعضا ی هیات موسس و هیات امنا به آن ایراد وارد کرده و خواستار دخالت رییس جمهور و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی شده اند
به نظر می رسد پشتیبانی حاج آقا مقداری عجولانه باشد
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
درود خدا آبادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹