پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
با حضور مدیرکل بهزیستی فارس:
دکتر سیدمرتضی موسوی مدیرکل سازمان بهزیستی فارس به همراه معاونین خود معصومه فروتن و محمودرضا عرب قبل از حضور در مراسم افطاری، در جلسه ای که در سالن اجتماعات فرمانداری با حضور عباس حسین پور رییس اداره بهزیستی کازرون، کلیه پرسنل این اداره و امیرحسین مرادی معاون فرماندار برگزار گردید حضور یافتند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره بهزیستی کازرون، در ابتدای این جلسه عباس حسین پور حادثه تروریستی اتفاق افتاده اخیر مجلس و مرقد امام راحل را محکوم کرد. همچنین حضور دکتر موسوی مدیر کل مهربان و در عین حال قاطع بهزیستی استان فارس که برای اولین بار به همراه معاونین در دیار سلمان فارسی حضور یافتند تشکر نمود. سپس سه خواسته خود را در قالب سه بند شامل: کمبود نیروی انسانی، یک دستگاه ماشین و اعتبارات عمرانی بند دوم به مدیر کل بهزیستی فارس ارائه نمود، با این امید که این سفر برای شهرستان کازرون پر خیر و برکت باشد.

سپس امیرحسین مرادی معاون فرماندار نیز ضمن عرض خیر مقدم خدمت مدیر کل و معاونین و نیز خانواده بزرگ و ایثارگر بهزیستی کازرون، اظهار داشت: عباس حسین پور در این مدت کوتاهی که در مجموعه بهزیستی سکان این مجموعه زحمت کش را به عهده دارد، هماهنگی، همدلی و همراهی خوبی را هم با کسانی که مخاطب خودشان هستند به دست آورده و هم رضایت مندی نسبی را بر آورده کرده است.

در ادامه دکتر موسوی اظهار داشت: خدا را شاکرم که طلسم سه ساله به هر حال شکست و ما به کازرون آمدیم و خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم.

ایشان در ادامه افزود: سابقه فرهنگی و تمدن کهن کازرون بر کسی پوشیده نیست؛ از آثار فرهنگی که در این شهر داریم و از شخصیت های بزرگ این شهر، چه قبل از اسلام چه بعد از اسلام و خود سلمان فارسی که یکی از افتخارات ایران هست و از این شهرستان جزو اصحاب اولیه مکرم اسلام و جزو مشاورین بسیار خوب و قدر و نیک پیامبر بود. همچنین کازرون از پیشینه فرهنگی – اقتصادی برخوردار است که به هر حال شاه راه تجارت جنوب کشور کازرون بود. زمانی که بوشهر و بسیاری از شهرستان های دیگر نبوده، کازرون سابقه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برجسته ای در سطح کشور داشته است.


وی خاطر نشان کرد: به هر حال در حوزه بهزیستی ما به عنوان یک نهاد اجتماعی باید یک دید جامعی در سطح اطراف مان داشته باشیم. آسیب های اجتماعی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی. چون مسائل اجتماعی مشخصاتی دارد. هم چند عاملی اند، عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا یک پدیده اجتماعی بوجود بیاید. مثل طلاق، فقر، اعتیاد، مهاجرت، خودکشی، فرار از منزل و... . اینها پدیده های اجتماعی هستند که چند عاملی هستند که عوامل مختلف دست به دست هم می دهدند تا شکل بگیرد. دوم اینکه این مسائل و مشکلات در گذر زمان یکساله، یک ماهه، شش ماه و پنج ساله بوجود نیامده، در طولانی مدت این جرقه امروز می خورد، کم کم ده سال آینده خودش را نشان می دهد و سومین شاخصه اینکه سیال اند، یعنی یکجا نمی مانند و اگر پدیده ای بنام اعتیاد در جامعه شکل بگیرد، قطعا به جاهای دیگر هم سرایت می کند.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه اولویت اول و آخر ما پیشگیری است، و هرگونه هزینه در پیشگیری سرمایه گذاری است برای آینده، افزود: رویکرد و توجه ما باید به سمت پیشگیری باشد. پیشگیری از بروز معلولیت ها و آسیب های اجتماعی؛ خوشبختانه در این دولت هم اقدامات خوبی در حوزه های آسیب های اجتماعی انجام و سرمایه گذاری شد. در برنامه ششم، سلامت اجتماعی محوریتش به بهزیستی داده شد. خوشبختانه کمتر از یکسال شیب طلاق از صعودی به نزولی تغییر پیدا کرد. اعتیاد 35 درصد برابر آمار کم شده، مواد روان گردان جدید و گرایش به مواد کمتر شده. در خانم ها که به هر حال گرایش به اعتیاد در حال افزایش بود کنترل شده، سن اعتیاد که داشت پایین می آمد کنترل شده، حتماً باید مردم مخصوصاً NGO ها، موسسات خیریه، گروه های اجتماع محور و گروه های همیار، CBOهاCBR ها باید ورود کنند به عنوان حلقه اعتماد بین مردم و جامعه و در جهت کنترل  آسیب های اجتماعی پای کار باشند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در این دولت رخ داده، خاطرنشان کرد: در این دولت بر اساس برنامه ششم توسعه پرداخت مستمری بگیران تحت پوشش این اداره به سه برابر افزایش پیدا کرده است و برای اولین بار خط فقر 700 هزار تومان تعریف شد و همه خانواده هایی که زیر 700 هزار تومان درآمد در ماه داشته باشند و حتی تحت پوشش هم نباشند می توانند در سامانه ثبت نام کنند و پس از راستی آزمایی بهزیستی، از محل هدف مندی یارانه‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند. در بحث اشتغال اعتبارات خوبی در نظر گرفته شد. سال گذشته سهم بیمه کارفرمایی ما که یک آیتم بسیار خوب و برجسته ای برای به کارگیری نیرو در اشتغال پایدار بود، 3.5 برابر افزایش پیدا کرده، اعتبارات توانبخشی 80 درصد رشد اعتباری داشتیم. امسال برای اولین بار ردیفی تحت عنوان تأمین لوازم کالای توانبخشی و بهداشتی جدا دیده شده، دولت تعهد کرده امسال هیچ معلولی مشکل لوازم بهداشتی و توانبخشی نداشته باشد و همچنین طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه عشایر که استان فارس پایلوت است که ان شاالله عشایر ما هم از طرح توانبخشی مبتنی برجامعه که یک طرح بسیار مدرن است بهرمند بشوند، وی همچنین افزود: دولت به رفاه کارکنان، علی رغم تمام محدودیت ها یک نیم نگاهی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان فارس همچنین وعده داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، در آینده نزدیک در ۱۰ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر در استان فارس از جمله کازرون اورژانس اجتماعی راه اندازی می شود.

در پایان دکتر موسوی به همراه معاونین، رییس اداره، کلیه پرسنل، حجت السلام والمسلمین حاج آقا خرسند امام جمعه کازرون، حاج آقا شریفی مسول دفتر امام جمعه، نریمانی مسول دفتر نماینده شهرستان و حاج خدامراد افتخاری بانی خیر این مراسم، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، روزه خود را در جمع 750 نفری مددجویان بهزیستی در یک جمع صمیمی افطار نمودند.

نویسنده: هادی شفیعی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۱
0
1
بهتر نيست آقاي حسين پور به جاي اين همه خودنمايي و دعوت كردن افرادي كه وام دار آنها هست. مقداري هم به وضعيت افراد تحت پوشش بهزيستي رسيدگي نمايند؟
كما كه ايشان خيلي آدم مومن و با خدايي هم هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰