پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
فرماندار کازرون:
به مناسبت فرارسیدن هفته محیط زیست سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون در اداره محیط زیست حضور یافت و ضمن خداقوتی به دلیل فعالیت های مستمر در حفظ و حراست از محیط زیست شهرستان و تبریک این هفته به رییس، کارمندان و محیط بانان این اداره، با اهدای لوح سپاس و شاخه گل از زحمات آنان تقدیر به عمل آورد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون، فرماندار این شهرستان در این دیدار اظهار داشت: آنچه که در اطراف برما اثر می گذارد و اثر می پذیرد محیط زیست نام برده می شود در حالی که برخی فکر می کنند تنها کوه و جنگل و دریا محیط زیست محسوب می شود.

سید کمال علوی افزود: بشر با رشد فناوری، به محیط زیست آسیب زده و امروز متوجه شده که چه بلایی بر سر آن آورده است؛ به عنوان نمونه در بحث گازهای گلخانه ای و نازک شدن لایه ازن و تخریب منابع طبیعی و... اتفاقات ناگواری را شاهد بوده ایم.

این مقام مسؤول ادامه داد: برداشت بی رویه از منابع آب، ساخت و سازهای بی رویه و... نیز که ناشی از عدم اقناع و راضی بودن افراد از شرایط زندگی شان است، آسیبش متوجه طبیعت شده است.

علوی افزود:ما فکر می کنیم حیات با اتمام زندگی ما تمام می شود و به فکر آیندگان خود نیستیم و به همین خاطر در برخورد با طبیعت و محیط زیست سعی می کنیم استفاده های خارج از نیاز داشته باشیم.

امانت داران خوبی برای محیط زیست نبوده ایم

فرماندار کازرون همچنین گفت: این منابع امانت هایی است که گذشتگان به ما سپرده اند اما ما متاسفانه امانت دارهای خوبی نبوده ایم و دست اندازی های بسیاری به طبیعت داشته ایم.

وی ادامه داد: امیدواریم گروه های مردم نهاد و دوستدار طبیعت بتوانند در احیای محیط زیست تلاش بیشتری به خرج داده و مردم را نیز به این امر ترغیب کنند.

در ادامه فرماندار به دو خبر خوب محیط زیستی اشاره نمود و گفت: 54 روستای شهرستان کازرون عملیات گازرسانی آن شروع خواهد شد و این یک انقلاب در گازرسانی است. وی همچنین گفت: یکی از عواملی که باعث تخریب منابع طبیعی می شود استفاده از درختان برای هیزم و پخت و پز بوده است که آسیب های بسیاری را به منابع طبیعی شهرستان وارد کرده است که با شروع این انقلاب گازرسانی به طور حتم این قضیه به حداقل خواهد رسید.

علوی ادامه داد: انرژی گاز یک انرژی پاک است و امروز آغاز عملیات گازرسانی به 54 روستا را خواهیم داشت که عمدتا محروم بوده و دسترسی شان بیشتر به مناطق جنگلی است.

فرماندار کازرون افزود: 4روستا در منطقه دشت برم، 25 روستا در منطقه دادین و 25 روستا در منطقه فامور عملیات گازرسانی شان شروع خواهد شد.

علوی همچنین گفت: بحث روشنایی تونل تنگ ترکان و کازرون تا روستای گلستان را نیز پی گیری خواهیم کرد تا اعتبار آن تامین شده و از انرژی خورشیدی برای روشنایی آن استفاده خواهیم کرد.

نویسنده: حسین ابوال پور
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
باسلام و احترام
از فرماندار محترم تقاضا دارد مجموعه اقدامات یکسال اخیر فرمانداری و اداره محیط زیست شهرستان را در ارتباط با بحث محیط زیست، بطور مکتوب و شفاف اطلاع رسانی بفرمایند.
تشکر و سپاس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳