پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۶
مدیر بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون خبر داد:
مسلم خواجه زاده مدیر بیمارستان ولی عصر (عج) کازرون، اخبار مبنی بر مشاهده تب کریمه کنگو در کازرون را تکذیب کرد

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، با توجه به ورود بیماری واگیردار و خطرناک CCHF یا همان تب هموراژیک کنگو کریمه به برخی از نقاط کشور و بروز شایعات در فضای مجازی مبنی بر مشاهده مواردی از این بیماری در برخی از شهرستان ها و اینکه عده ای افراد فرصت طلب با نشر اکاذیب در فضای مجازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم در این خصوص کرده اند، با خبر شدیم چند روزی است که در شهرستان کازرون خصوصا فضای مجازی در خصوص شیوع این بیماری میان مردم اضطراب شدیدی حکم فرما شده و اینکه مردم می گویند در بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون فردی به خاطر این بیماری بستری و تحت درمان می باشد.

هیچگونه علائم بیماری تب کنگو در شهرستان کازرون تائید نشده است.

لذا با توجه به اهمیت موضوع، مسلم خواجه زاده مدیر داخلی بیمارستان ولی عصر(عج) کازرون طی گفتگویی تلفنی به خبرنگار کازرون نما عنوان داشت: چندروز پیش فردی با مراجعه به بیمارستان خواستار معاینه و رسیدگی به حال خود شد و عنوان کرد که مشکوک به تب کنگو می باشد، لذا سریعا ما با تیم پزشکی بیمارستان که شامل 2 تن از متخصصین داخلی و عفونی می باشد این فرد را پذیرش و بستری کردیم تا با انجام یک سری آزمایشات و تحت نظر بودن مشخص شود که آیا این بیماری صحت دارد یا نه که خوشبختانه نتیجه این معاینات و آزمایشات، این بیماری را تایید نکرد و طبق تشخیص متخصصین بیمارستان، بیماری این شخص "هنوخ" اعلام شد.

خواجه زاده همچنین در خصوص اینکه میان مردم کازرون نگرانی و اضطراب ایجاد شده بود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون این بیماری در شهرستان کازرون رویت و تائید نشده است و در صورت تائید شدن این بیماری، متعاقبا به مردم اعلام خواهد شد و مردم اصلا نگران چنین شایعات بی اساسی نباشند؛ چون به دلیل اهمیت موضوع هم برای ما و هم دیگر همکاران مان در امورات بهداشت و درمان مردم، توجه به این مسئله سرلوحه و اصلی ترین کار قرار دارد به طوری که کادر آموزشی بیمارستان به نوبه خود پمفلت های آموزشی و... میان بیماران و همراهان در بیمارستان توضیح می کنند تا آموزش های اولیه و پیشگیری از این بیماری داده شود.

هیچگونه علائم بیماری تب کنگو در شهرستان کازرون تائید نشده است.

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود، خبر از اقدام گسترده ای در خصوص آموزش کامل تر جهت پیشگیری از شیوع این بیماری توسط آقای شیبانی مسئول بیماری های واگیر شبکه بهداشت و درمان داد و خاطر نشان کرد: تاکنون از طریق فضای مجازی و اصحاب رسانه موفق شده ایم که مردم را آگاه نمائیم که خوشبختانه دیگر جای نگرانی نیست.

خواجه زاده در پایان گفتگوی خود از مردم شهرستان کازرون خواست که با دریافت پیام های آموزشی و بهداشتی در خصوص این بیماری با مطالعه دقیق قدم بردارند و در صورتی که عده ای افراد جهت به هم زدن نظم عمومی مردم و ایجاد رعب و وحشت در فضای مجازی اقدام می کنند هیچگونه اهمیتی به این مسائل ندهند زیرا که در صورت بروز هرگونه بیماری در فارس، مسلما از طریق شبکه بهداشت و درمان به طور رسمی انعکاس داده خواهد شد . 

نویسنده: علی گلچین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹