پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
امام‌جمعه کازرون در آیین بزرگداشت سالروز رحلت امام:
امام‌جمعه کازرون گفت: جنگ ما با آمریکایی‌ها جنگ دیپلماتیک و سیاسی و مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست، بلکه جنگ ما با آمریکا جنگ کفر با اسلام است.

به گزارش کازرون نما از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند بعدازظهر امروز در بیست و هشتمین آیین بزرگداشت رحلت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهدا کازرون که با حضور فرماندار و دیگر مسؤولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، بابیان اینکه امام خمینی (ره) با تمسک به تعلیمات معصومین موفق به تشکیل نظام اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی شدند، اظهار داشت: امام راحل دومین بنیان‌گذار نظام اسلامی در طول تاریخ اسلامی است.

 

وی بابیان اینکه امام با تشکیل نظام اسلامی به معنی حقیقی کار بزرگی را انجام دادند افزود: بدون اغراق کاری که امام راحل موفق به انجام آن گردید معصومین و امامان هم موفق به این کار نشده‌اند؛ نه اینکه بگوییم مقام امام از مقام معصومین بالاتر است، بلکه امام خود را شاگرد امام و معصومین می‌دانست، اما شرایط و زمان اقتضا کرد و امام موفق به تشکیل نظام اسلامی گردید که به‌جز برای پیامبر (ص) و مدت کوتاهی برای امام علی (ع) برای دیگر معصومین مهیّا نشد.

 

امام‌جمعه کازرون رمز موفقیت امام (ره) را در تشکیل نظام اسلامی دو عنصر توکل به خدا و استقامت عنوان کرد و اظهار داشت: این همان چیزی‌هایی است که قرآن کریم وعده آن را به مؤمنین داده است که به خدا توکل کنند و به راه حق استقامت ورزند که خداوند رسیدن به هدف آن‌ها را آسان می‌کند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: امام با توکل به خدا و استقامت در مقابل قدرت‌های جهانی، متکبران و اصحاب زر و زور و تزویر و در مقابل جریان منافق داخلی ذره‌ای کوتاه نیامد.

 

خرسند بابیان اینکه امروز بعضی‌ها برای منافقان دلسوزی می‌کنند که چرا بعد از عملیات مرصاد آن‌ها را اعدام کردند؟ گفت: اگر اعدامی بود با امر امام بوده و امام ذره‌ای در این مسائل کوتاه نمی‌آمد.

 

امام‌جمعه کازرون با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: به برکت مردم‌سالاری دینی در کشور ما انتخاباتی باشکوه و عظیم برگزار شد که در هیچ دولت غربی با این شکوه برگزار نمی‌شود و این حضور و شورِ اشتیاق، خود آبروی نظام است.

 

خرسند یادآور شد: هنوز نتیجه انتخابات مشخص نشده بود که ترامپ وارد عربستان شد و برخی‌ها در داخل گفتند شعار مرگ را حذف کنیم، باوجود اینکه این شعار در قرآن آمده بود؛ اما بعد دیدیم بدترین موضع‌گیری‌های آمریکایی‌ها و نوکران آن‌ها علیه دولت و رئیس‌جمهور شکل گرفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: این نشان می‌دهد جنگ ما با آمریکایی‌ها جنگ دیپلماتیک و سیاسی و مسئله هسته‌ای و حقوق بشر نیست؛ بلکه جنگ ما با آمریکا جنگ کفر با اسلام است.

 

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه آمریکایی‌ها گروه‌هایی مثل داعش و طالبان و القاعده را برای مقابله با ایران به وجود آوردند و در رقابت‌های انتخاباتی خود به این موضوع اعتراف کردند، اظهار داشت: آن‌ها می‌گویند حزب‌الله، حماس و انصارالله که با اشغالگری مبارزه می‌کنند و از تمامیت ارضی، عزت، حیثیت و ملت خود دفاع می‌کنند تروریست هستند و چرا شما از آن‌ها حمایت می‌کنید و اگر می‌خواهید تحریم‌ها برداشته شود دست از حمایت از این گروه‌ها بردارید.

 

خرسند تصریح کرد: نیروهای مسلح مقتدر ما به‌اندازه‌ای قوی هستند که اجازه نفوذ را نمی‌دهند، اما نفوذ فکری داریم و باید با آن مبارزه کنیم.

 

وی بابیان اینکه تحریم‌ها را باید از داخل برداریم و راه نجات از تنگناها و بلاها استقامت و صبر است، افزود: اگر استقامت کنیم به‌جای ذلت، عزیز می‌شویم.

 

وی با گلایه از لغو حکم انتصاب فردی در یکی از بخش‌های شهرستان کازرون که مسئولیت افتخاری و درجه‌دو و سه به آن سپرده بودند گفت: اینکه کسی در انتخابات طرفدار کاندیدی بوده، نباید ملاک عزل و نصب باشد.

 

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه دوران رقابت تمام و رفاقت‌ها شروع‌شده افزود: اگر نظام لطمه ببیند دشمن نه به اصلاح‌طلب رحم می‌کند و نه به اصولگرا؛ پس خط امام و اسلام را بدانید و آن را گرامی بدارید و از نفسانیات و قدرت‌طلبی پرهیز کنید.

 

انتهای پیام/

نویسنده: ایمان احمدی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴