پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۷۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
نماینده دادستان کازرون خبر داد:
نماینده دادستان شهرستان کازرون در پی انتشار اخباری مبنی بر ورشکستگی موسسه نور گفت: این خبر چه در شهرستان کازرون و چه در سرار کشور شایعه ای بیش نیست

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، صبح روز شنبه بود که عده ای از همشهریان با تجمع در شعب موسسه نور شهرستان کازرون اقدام به برداشت وجوهات و سپرده های پس انداز شده خود نزد این موسسه کردند؛ به طوری که با ازدحام جمعیت زیادی در 2 شعبه این موسسه، برخی از کارمندان این موسسه دیگر قادر به پاسخگویی نبودند.

ورشکستگی موسسه مالی نور شایعه است / منتشر کنندگان این شایعه در فضای مجازی پیگرد قضایی می شوند

با توجه به شایعاتی که در فضای مجازی صورت گرفته بود، رئیس یکی از شعب این موسسه به خبرنگار ما عنوان داشت: در صورتی که مردم سپرده های خودشان را به دلیل عدم اطمینان به موسسه، می خواهند برداشت کنند، با نوبت گرفتن در صف انتظار مشکلشان رفع خواهد شد و آن دسته از افرادی هم که کارت شتاب بانکی دارند، می توانند از طریق دستگاه های POS موجود در مغازه ها برداشت کنند.

درخصوص این موضوع با توجه به اینکه کم کم ازدحام مردم بیشتر می شد و شایعات زیادی در فضای مجازی توسط عده ای افراد فرصت طلب صورت گرفته بود، حجت الاسلام لطفی دادستان شهرستان کازرون نماینده ای را از جانب خود جهت بررسی این قضیه به موسسه نور اعزام نمود که پس از بررسی های به عمل آمده و هماهنگی های استانی و کشوری در خصوص خبر ورشکستگی این موسسه و صحت این قضیه، مشخص گردید که خبر کاملا شایعه ای کذب و بی اساس است.

ورشکستگی موسسه مالی نور شایعه است / منتشر کنندگان این شایعه در فضای مجازی پیگرد قضایی می شوند

در حاشیه های این تجمع محمد بازیار نماینده دادستان به خبرنگار ما عنوان داشت: براساس شایعات به وجود آمده در فضای مجازی مبنی بر ورشکستگی موسسه نور سریعا به محل مراجعه نمودیم که پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که عده ای افراد فرصت طلب جهت برهم زدن نظم و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی اقدام به این عمل کرده بودند که این مسئله جهت شناسایی افراد متخلف در دستور کار مقامات قضایی قرار گرفته است.

نماینده دادستان همچنین خطاب به سپرده گذاران خاطر نشان کرد: هرگونه شایعات را مردم نباید دامن زنند و در صورت حصول اطمینان از این مسائل، باید با بانک مربوطه مشورت کنند. لذا با توجه به اهمیت موضوع هرگونه تجمع که باعث اخلال در نظم عمومی مردم و رفت و آمدشان در معابر و خیابان صورت گیرد برابر مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

ورشکستگی موسسه مالی نور شایعه است / منتشر کنندگان این شایعه در فضای مجازی پیگرد قضایی می شوند

در پایان بازیار در خصوص فضای مجازی هشدار جدی داد و تاکید کرد: ورشکستگی موسسه نور چه در شهرستان کازرون و چه در کشور شایعه ای بیش نیست و مردم سعی کنند فضای مجازی را قانونی تلقی نکنند و به انتشار چنین اخباری دامن نزنند چون در صورت شناسایی چنین افرادی توسط پلیس فتا، پیگیری های قانونی صورت خواهد گرفت.

گفتنی است: معاون فرمانداری هم در همین رابطه در شعبه موسسه نور واقع در خیابان امام خمینی کازرون حضور یافت و هرگونه شایعه دال بر اختلاس و ورشکستگی و هرگونه اختلال بانکی را با توجه به تماس تلفنی صورت گرفته با وزارت کشور و بانک مرکزی و استانداری تکذیب کرد و خاطر نشان نمود: پی گیر عاملان این شایعه در فضای مجازی از طریق مراجع انتظامی و قضایی هستند

ورشکستگی موسسه مالی نور شایعه است / منتشر کنندگان این شایعه در فضای مجازی پیگرد قضایی می شوند

شایان ذکر است که پیگیری خبرنگار کازرون نما حاکی از این است که این شایعه تنها در سطح کازرون منتشر شده و در شهرستان های دیگر چنین رخدادی صورت نگرفته است . 

نویسنده: علی گلچین
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
1
1
يكي از بدبختي هاي كشور ما اينه كه اخيراً مردم دچار يك استرس شديد شدن كه مبادا بانكها در كشور، ورشكستگي بشن و سپرده ها از دست بره. كم دردسر داشتيم، اينم اضافه شد.
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
1
اقای دادستان اگر میخواهید عامل این شایعه را شناسایی کنید خبرگزاری ... میباشد که به این شایعه دامن زده و اولین بار به صورت رسمی این خبر را منتشر کرده امید است حضرتعالی بعنوان محافظ مال وناموس این ملت خبرگزاری متخلف را به اشد مجازات برسانید
با تشکر از دادستان محترم کازرون
مدیر پایگاه
توضیح کازرون نما: به دلیل رعایت مسائل حقوقی نام خبرگزاری از متن پیام حذف شده و در صورت نیاز در اختیار مراجع قضایی قرار داده می شود
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
1
اگه شرایط همینجور پیش بره و سپرده گذاران موسسه نور، به برداشتن سپرده هاشون ادامه بدن، دیگه اگه قبلا هم مشکلی نبود، مشکل خود بخود پیش میاد. آخه همه ثروت یک بانک، به سپرده گذارانش هست. اینجور که ملت هجوم بردن برای برداشتن پولشون، قطعا میزان نقدینگی موسسه، به شدت کاهش پیدا میکنه و بحران جدیدی بوجود میاد. ضمن اینکه بعضی ها از طریق شبکه شتاب و اینترنت بانک و سیستم ساتنا، دارن سرمایه هاشون رو خارج میکنن و حضوری نمیرن بانک.
جای تاسف هست که یک شایعه، چطور کشور و مردم رو دچار مشکل میکنه و آینده یک موسسه مالی رسمی کشور رو با مشکل مواجه میکنه. اگه جلوی این روند گرفته نشه، قطعا نوبت به بقیه بانکها هم میرسه. متاسفانه نبود نظارت و اطلاع رسانی کافی از جانب بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، به شدت احساس میشه. استرس مردم ناشی از بی مسئولیتی در موسسات ثامن الحجج، کاسپین، آرمان و میزان، باعث شده که ظن ورشکستگی به سمت هر بانک و موسسه ای بره. البته باید این نکته رو هم ذکر کرد که آمارهای بانک مرکزی از حسابرسی بانک ها که اخیرا منتشر شده، نگرانی ها رو زیاد کرده. طبق این آمارها، چهار بانک ملت، تجارت، صادرات و پارسیان، دارای ضرر انباشته زیادی هستن و متاسفانه این آمار تا همین ماه گذشته، در اکثر خبرگزاری ها، روزنامه ها و سایر رسانه ها منتشر شد. واقعا انگار تو این مملکت، چیز محرمانه و حریم خصوصی وجود نداره. همه چیز عیان و انگشت نما شده.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
1
واقعا شایعه تلخی هم هست. من به عینه دیدم که شعبه کازرون بیچاره شد. مردم، پشت سر هم داشتن حسابها رو خالی میکردن، یکی از کارمندان خانم موسسه، مونده بود گریه کنه. شوخی نیست. کلی از سرمایشون و مهمتر از همه اعتماد مردم رو بخاطر یه شایعه بیخودی، از دست دادن.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴