پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۱
امام جمعه کازرون:
امام جمعه کازرون با تقدیر از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری که به رای شورای نگهبان تمکین کردند، گفت: در انتخابات تخلفاتی صورت گرفت و قوه قضاییه باید به دور از فضاسازی سیاسی و عادلانه به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش کازرون نما از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه ظهر امروز این شهر با اشاره به ماه مبارک رمضان و لزوم کمک به فقرا اظهار داشت: در این ماه مبارک فقرا را فراموش نکنید و از آنها دستگیری کنید.
وی با اشاره به ۱۴ خرداد و رحلت جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین سالروز نهضت خونین ۱۵۵ خرداد گفت: امام راحل (ره) شناسنامه انقلاب اسلامی ایران است و این انقلاب بدون نام امام شناخته نمی‌شو؛ بنابراین تجلیل از امام وظیفه شرعی، ملی و اخلاقی است و به حق امام راحل (ره) احیاگر نهضت ناب محمدی (ص) است.
 امام‌جمعه کازرون با بیان اینکه امام به دو عنصر اسلام و مردم که در بقای انقلاب نقش مهمی داشت توجه ویژه داشت، افزود: امام ذوب در اسلام بود و خود را وقف اسلام کرده بود و هیچ چیزی مثل اهمیت اسلام نزد امام (ره) نبود.

 خرسند در ادامه تصریح کرد: امام مردم‌سالاری دینی را بنیان‌گذاری کرد و اعتقاد داشت که یک نظام سیاسی زمانی می‌تواند ماندگار باشد که به مردم خود تکیه کنند.

 خطیب جمعه کازرون یاد آور شد: امام (ره) نقش مردم را برجسته کرد که امروز انتخاباتی باشکوه برگزار می‌کنیم و ایشان هرگز از مردم استفاده ابزاری نمی‌کرد و خود را خدمتگزار مردم به ویژه فقرا می‌دانست.

 وی با بیان اینکه امروز لفظ مردم‌مردم را زیاد می‌شنویم اظهار داشت: امروز می‌بینیم برخی‌ها تا زمانی که به مردم نیاز دارند از مردم حرف زده می‌زنند، اما اگر زمانی مردم جور دیگری تصمیم گرفتند یا مطابق میل آن‌ها نبودند، مردم را مورد شماتت قرار می‌دهند؛ این در حالی است که امام راحل اینطور نبود و همواره مردم را تکریم می‌کرد.

 خرسند انتخابات اخیر را تجلی مردم‌سالاری دینی دانست و با آرزوی توفیقات بیشتر برای رئیس جمهور در خدمت مردم، اظهار داشت: رئیس جمهور به وعده‌های داده شده به مردم چه در دوره قبل و چه در این دوره به ویژه برای حل مشکلات اقتصادی جامعه عمل بپوشاند.

 خطیب جمعه کازرون از نجابت سایر نامزدها که به نتیجه تمکین کردند با حالی که تخلفات هم صورت گرفته بود تشکر کرد و تاکید کرد: تخلف، تخلف است به خصوص اگر از یک مقام مسؤول سرزده باشد؛ در انتخابات هم تخلفاتی صورت گرفته و قوه قضاییه باید به دور از فضاسازی سیاسی و عادلانه به این موضوع رسیدگی کند.

 وی در ادامه با بیان اینکه  اینجاست که تفاوت انسان‌های نجیب و نانجیب مشخص می‌شود تصریح کرد: نامزدهای محترم در این دوره نظر شورای نگهبان را فصل‌الخطاب قرار داده و این تصمیم شورای نگهبان تمکین کردند. هیچ تجمعی صورت نگرفت، اتوبوسی آتش زده نشد، مسجد و قرآنی مورد توهین قرار نگرفت  وهیچ شعار ساختارشکنی هم داده نشد.

خرسند یادآور شد: سال ۸۸۸ آن نانجیب‌ها چه کارها کردند و هنوز از عملکرد خود پشیمان نیستند و طلبکارند و بعضی‌ها نامه می‌نویسند و بر رفع حصر تاکید می‌کنند. اینها حصر نیستند بلکه در قصر هستند، فقط اجازه داده نمی‌شود دشمن از اینها سوء استفاده کنند.
 وی با بیان اینکه آیا خواسته مردم رفع حصر است یا مشکلات گوناگونی دیگری که وجود دارد، افزود: این تفاوت را مردم می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

 خطیب جمعه کازرون تاکید کرد: دوران رقابت تمام شده و دوران رفاقت شروع می‌شود و همه باید به دولت کمک کنند و همچنین حرمت مخالفین را هم حفظ کنند و از به کار بردن کلماتی که متضاد وحدت ملی است پرهیز کنند. اینکه بیش از ۴۰ درصد از مردم مخالف خود را طرفدار خشونت بدانیم کار درستی نیست.

 خرسند گفت: الان هم چه آنهایی که برنده و چه آنهایی که به ظاهر بازنده شده‌اند، باید با همدلی و صمیمیت کمک کنند و مشکلات پیش روی مردم را حل کنند.

 وی با بیان اینکه رقابت‌های انتخاباتی تلخی‌هایی هم داشت افزود: یکی از این تلخی‌ها شکستن حریم‌ها از جمله حجاب بود و متاسفانه حرمت‌شکنی، کشف حجاب و رقص‌های خیابانی و توهین به مقدسات صورت گرفت و هیچ کس برخوردی نکرد

 خرسند تصریح کرد: همه چیز را به رقابت‌های سیاسی وارد نکنید و توقع ما این است که حریم دین را پاسداری کنید و از این بی حرمتی‌ها اعلام برائت کنید.

 خطیب جمعه کازرون همچنین خواستار توضیح وزیر نفت، وزیر امور خارجه و رئیس جمهور در مورد قرارداد کرسنت شد و افزود: جلوی تاراج اموال مردم تا جایی که قانون اجازه می‌دهد را بگیرید.

 انتهای پیام/

نویسنده: سرویس خبر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
0
همه باید تحمل باخت را داشته باشیم!
شما هم صبور باش برادر جان!
در ضمن چه خوب هست همه به وعده هایشان عمل کنند ، هم رییس جمهور هم سایرین!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹