پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
به بهانه هفته خوابگاه های دانشجویی:
هفته خوابگاه‌های دانشجویی وزارت علوم که هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، امسال نیز از 25 تا 30 اردیبهشت ماه برگزار گردید.

به گزارش کازرون نما به نقل از رحیم زارع خبرنگار: اهداف نامگذاری و گرامی داشت این هفته را می توان  ترویج همدلی و همزبانی بین مسئولان و دانشجویان، ترویج خوابگاه سازی به عنوان ارزش اسلامی و نیاز اساسی کشور، عادلانه سازی توزیع امکانات و منطقی سازی قیمت‌ها، بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف، جلب همکاری و مشارکت نهادهای شهری و خانواده‌ها در اداره و ارتقاء سطح خدمات رفاهی خوابگاه‌ها اشاره کرد.

دانشجویان خوابگاهی از وضعیت نامناسب و نبود امکانات گفتنی‌های بسیاری دارند زیرا با مشکلات متعددی مانند فضای کوچک اتاق‌ها، محدود ‌بودن و خرابی اغلب سرویس‌های بهداشتی، نبود یخچال، دسترسی نداشتن به اینترنت، محدود بودن خطوط تلفن، فرسوده ‌بودن امکانات اتاق‌ها، نبود آب‌سردکن، محدود بودن امکانات آشپزخانه، شلوغی بیش از حد، قطعی مکرر برق و گاز و اجاره سنگین خوابگاه‌ها روبه‌رو هستند.

تعدادی از دانشجویان ساکن خوابگاه می گویند: "در یک اتاق ۱۲ متری که حداکثر شش نفر باید اسکان داشته باشند، هفت یا هشت نفر را جا می دهند. بیشترین مسئله ای که دانشجویان خوابگاهی را اذیت می کند، هزینه ی خوابگاه است؛ هزینه ای بالغ بر 350 هزار تومان برای هر نفر که دریافت آن توسط خوابگاه ها، باعث نمی شود که امکانات خوبی در خوابگاه وجود داشته باشد".


جمعی دیگر از خوابگاه نشینان با اشاره به وجود معضلات فرهنگی در خوابگاه ها اظهار داشتند: "در قسمت فرهنگی معضلات زیادی وجود دارد و غلبه با تهاجم فرهنگی است. خلا یک نهاد برنامه ریز مستمر و فراگیر که مخاطب آن کلیه دانشجویان خوابگاهی باشند، به شدت احساس می شود. از طرفی تشکل‌های دانشجویی هم برنامه خاصی برای افزایش رشد معنوی و بصیرت خوابگاهی‌ها ندارند."

معمولا موفق‌ترین دانشجوها، دانشجویان خوابگاهی هستند که برای ادامه تحصیل خود هر جا باشد شرایط را تحمل می‌کنند، هر چند مشکلات و شرایط بسیاری از خوابگاه‌های دانشجویی در کشور از لحاظ امکانات یکسان است اما لازم است توجه اساسی به زندگی خوابگاهی کرد تا شرایط به هر دلیلی موجب نشود که دانشجویی از ادامه تحصیل پشیمان شود. خوابگاه را نباید با مسافرخانه یا زندگی اجباری اشتباه گرفت، بلکه ایجاد یک شرایط مطلوب برای ادامه تحصیل حق اساسی هر فرد و دانشجو است که به باید به آن احترام گذاشت.

بیشترین مجموعه خوابگاهی شهر کازرون را جمعیت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می دهد که امید است با انتصاب مدیریت بومی، بیش از پیش رفع مشکلات خوابگاهی مورد توجه قرار گیرد، تا همین اندک روزنه های امید درآمد زایی و رونق بخشی به مجموعه دانشگاهی از میان نروند.

نویسنده: رحیم زارع
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۵
0
2
من دانشجوی دانشگاه سلمان هستم.
به بهانه خوابگاه خودگردان ماهیانه کلی پول می دهیم به پیمانکاری که کوچکترین نظارتی از سوی معاون دانشجویی دانشگاه بر عملکرد و ارائه خدماتش نمی شود. هرچه فریاد می زنیم، التماس می کنیم و تقاضا می کنیم امور دانشجویی دانشگاه توجهی نمی کند و می گوید خوابگاه خودگردان ربطی به ما ندارد.
اما سوال این است که پیمانکار همین خوابگاه را آقایان معاونت دانشجویی دانشگاه انتخاب می کنند و به دانشجویان معرفی می کنند
عجیب نیست؟
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
واقعاشرم آوره من الان پذیرفته شده ارشدکازرونم اماازدیدن این عکس هاحالم بدشده چیزی شبیه اقامتگاه های بین راهی هست....مسولین خجالت بکشین ازاین وضعیت من الان غصه ام گرفته ...این همه اجاره واین امکانات واقعاآدم بمیره بهتره ....اسم خودتونوچی می زارین ..خانواده هابه هزارامیدآرزومی فرستن دانشگاه ...شماکه این وضعیت ودارین واسه خوابگاه نبایدروزانه جذب کنیدبرین واسه باقی شهرهاروببینین...ازهمه بدترسایت که هیچ چارت درستی نداره آدم بایدواسه هرچیزی کلی سرچ کنه چون چیزی واسه دانشجوواضح نیست اطلاعات سایت واسه دوسه سال پیش هست....واقعاتاسف آوره واقعا.......پولی که ازدانشجومی گیرین ازهرچیزی بدتره واقعاخوردن نداره درقبال این امکانات..
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹