پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
سرهنگ رزمجویی هشدار داد:
سرهنگ رجبلی رزمجوئی فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در مورد تاثیر مخرب شبکه های اجتماعی مجازی در نسل نوجوان و جوان گفت: به نظر میرسد که بیشترین تاثیر شبکه های اجتماعی بر نسل نوجوان و جوان جامعه می باشد که از زمانیکه پا بر عرصه هستی نهاده اند دنیا را به صورت کامپیوتری دیده اند و به همین جهت این گروه را نسل رایانه ای نامگذاری کرده اند. اینان اقتصاد،دین، فرهنگ، جامعه و هم چنین تاریخ را بر صفحه نمایشگر می بینند.

به گزارش کازرون نما، سرهنگ رجبعلی رزمجویی افزود: تاثیری که اینترنت به طور عام و شبکه های اجتماعی مجازی به صورت خاص می توانند بر روی نسل جوان و نوجوان بگذارد، می تواند آن باشد که این ذهنیت را در آن ها به وجود آورد که جامعه را از منظر مانیتور خود و کنش متقابل اجتماعی را از پشت پنجره ای از کلمات انجام دهد. این شبکه های اجتماعی بر نوجوانان و جوانان تاثیراتی دارد که بعضا برای روح و جسم آنها مخرب است

این مقام انتظامی در ادامه به تشریح نمونه هایی از معایب شبکه های اجتماعی برای نسل جوان و نوجوان به شرح ذیل پرداخت:

1- در معرض خطر قرار گرفتن روابط چهره به چهره:

بزرگترین مزیت شبکه های اجتماعی دارای یک عارضه جانبی منفی است که آن را به مهم ترین عیب این شبکه ها تبدیل کرده است. این شبکه ها روابط چهره به چهره اجتماعی را کاهش و یا به کل از بین می برند. زیرا شبکه های اجتماعی به نوعی استقلال و آزادی به وجود می آورند و افراد می توانند یک دنیای فانتزی برای خود ساخته و وانمود کنند که فرد دیگری هستند. در این رابطه، نوجوانان در معرض خطر بیشتری هستند، چراکه آنان در سنین یادگیری نحوه ارتباط با دیگران و ساختن گروه های دوستی قرار دارند.

معایب و تاثیرات شبکه های اجتماعی بر نوجوانان

2- مزاحمت های سایبری و جرایم علیه کودکان:

استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند افراد را در معرض آزار و اذیت و ارتباطات نامناسب با دیگران قرار دهد. با اینکه والدین محتوای اینترنت را برای اعضای خانواده ی خود فیلتر می کنند، اما با این حال باز هم کودکان در معرض آزارهای جنسی و محتوای های نامناسب هستند.

3- جعل هویت و کلاه برداری:

چه خوشتان بیاید چه نه، اطلاعاتی که شما بر روی اینترنت می فرستید می تواند در دسترس هرکسی که به اندازه کافی باهوش و زیرک باشد قرار بگیرد. اکثر سارقان تنها به مقدار کمی اطلاعاتی ضروری از شما نیاز دارند تا با جعل هویت تان، زندگی شما را به کابوس تبدیل کنند. در جامعه ما افراد بسیار زیادی اطلاعات شخصی خود را با قرار دادن در شبکه های اجتماعی در معرض خطر قرار می دهند.

4- اتلاف کننده زمان:

گزارشات نشان می دهد که شبکه های اجتماعی یکی از بزرگترین ابزارهای اتلاف کننده وقت هستند؛ به طوریکه درصدی از زمان استفاده از اینترنت را بدون هیچ گونه بهره وری به خود اختصاص می دهند. گرچه بخشی از این زمان صرف انجام کارهای مهم تجاری، اجتماعی و حرفه ای می شود. اکثر کاربران شبکه های اجتماعی سه برابر زمانی که به فعالیت های آنلاین مفید اختصاص می دهند را صرف این شبکه ها می کنند.

معایب و تاثیرات شبکه های اجتماعی بر نوجوانان

5- به خطر افتادن حریم شخصی

یکی از معایب و خطرات شبکه‌های اجتماعی که زمینه ساز چالش‌های شدید در زندگی فردی و اجتماعی کاربران می شود، نفوذ به حریم خصوصی کاربران است. اگر چه کاربران با هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور دارند، ولی باز هم تفاوتی در نفوذ به حریم خصوصی آنها نخواهد داشت. باید توجه داشت که بایدها و نباید‌های شرع مقدس در خصوص کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است و هرچند شبکه‌های ‌اجتماعی در ظاهر در دنیای حقیقی نیستند، اما ماهیت بسیاری از اطلاعاتی که در این شبکه‌ها وجود دارند حقیقی است؛ پس باید مراقب بود تا حریم خصوصی افراد در این فضا تهدید نشود. اگر اطلاعات کافی در خصوص شبکه اجتماعی مورد نظر خود ندارید‌، به آن وارد نشوید و در صورت حضور در شبکه‌های اجتماعی، موارد امنیتی‌، رمزگذاری و.‌.‌. را رعایت نمایید. در گروه‌هایی که شما را تحت تاثیرات مخرب اخلاقی و فرهنگی قرار می‌دهند عضو نشوید و در صورت عضویت سریعاً آن را ترک کنید.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در نهایت خاطر نشان کرد: پلیس فتا از هموطنان درخواست می­کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir  و يا تلفن: 2184397-071  به ما گزارش نمایند

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹