پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

در هفته ی پیش از انتخابات حجم پوستر پراکنی برخی از نامزدها چنان چهره ی شهر را زشت نموده بود که برخی دوستان را بر آن داشت تا با برپایی پویشی مجازی نامزدها را ترغیب به کاشت نهال درخت به جای پوستر کنند. اقدامی که تنها از سوی یک هفتم نامزدها مورد توجه قرار گرفت. این اقدام اگر چه به ذات اقدامی شایسته و درخور تحسین است، اما چون به صورت کاملا ضرب الاعجلی و بدون برنامه ریزی دقیق صورت گرفت، تا حدود زیادی جنبه کاملا سمبولیک پیدا کرد و نهایتا آن چیزی نشد که  انتظار می رفت. به خصوص که  هزینه ی هنگفتی نیز در این مسیر خرج گردیده بود که می توان گفت تقریبا 80 درصد آن به هدر رفته است.

درختانی که خشکید

بازدید میدانی از محل کاشت درختان نشان می دهد که اکثر این نهال های ضعیف بر اثر شدت گرمای این روزهای کازرون خشکیده اند و به ظاهر امیدی به بازگشت شان نمی رود (هر چند دوستان دست اندرکار معتقدند به مرور زمان این درختان دوباره از ریشه جوانه خواهند زد). مسئله ی بعدی هزینه ی بسیار بالای خرید این نهال ها بوده که به قیمت هر نهال 20 هزار تومان تمام شده است و این درحالی است که به گفته یکی از متخصصان، می توان همین نهال را در کازرون به قیمت تمام شده 5 هزار تومان سفارش داد و تهیه کرد. حتی می شد از نهال های بومی و سازگار با هوای کازرون مانند کُنار استفاده کرد که بسیار کم آب و زود رشد و سایه افکن نیز می باشد. 

درختانی که خشکید

به هر روی اقدامی مثبت بوده که صورت گرفته و به نظرم وظیفه ی آن دوازده سیزده نفر نامزد شورا چه آنان که پذیرفته شده اند یا نشده اند این است که این نهال هایی را که با نام و یاد خودشان کاشته اند مدام سرکشی و مراقبت لازم بنمایند تا ان شاءلله این هزینه های چند میلیونی که می شد به نحو بهتری در  جهت حفظ محیط زیست شهری به کار برده شود هدر نرفته باشد .

درختانی که خشکید

نویسنده: محمودرضا پولادی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹