پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵

جناب آقای دکتر روحانی

رئیس جمهور منتخب مردم شریف ایران

با سلام و احترام

حماسه‌ای دیگر با حضور گسترده اکثریت جامعه ایران در 29 اردیبهشت 1396 خلق گردید و یکبار دیگر ملت ایران نشان داد که به شعور سیاسی بالایی در سطح بین الملل در منطقه پرآشوب و جنگ زده غرب آسیا و شمال آفریقا، رسیده و یاد گرفته است که خواسته‌های کلان خود را با آرامش در پای صندوق‌های رأی مطالبه کند، و از این بابت جا دارد شکر و حمد خداوند رحمان را بجای آورد و این بلوغ اجتماعی را به آحاد مردم و جنابعالی که منتخب این مردم والا مقام هستید، تبریک عرض نمود.

جناب آقای روحانی، لازم است بخشی از واقعیت را که در شور و هیجان انتخابات کمتر به آن پرداخته می‌شود متذکر شد، لذا به دور از هر گونه اغراق و تملق همچون سَلف خود چند نکته‌ای را در این خصوص عرض می‌نمایم. شاید که قبول افتد و در نظر آید:

جنابعالی با حدود 23میلیون و 550 هزار رأی از تعداد مجموع 41میلیون و  221هزار رأی مأخوذه، کمی بیش از 57 درصد آرای مأخوذه را کسب نموده و منتخب مردم ایران می‌باشید. که در نوع خود از ارزش و احترام فرآوانی برخوردار است. ولی نیمه دیگر لیوان چه می‌گوید. تعداد کل واجدین شرایط ۵۶ میلیون و ۹۶۶ هزار نفر بوده و از این تعداد قریب 33 میلیون و 417 هزار نفر به شما رأی نداده‌اند، یعنی یا به شخصی غیر از جنابعالی رأی داده‌اند و یا اصلا پای صندوق رای حاضر نشده‌اند. با این حساب شما منتخب 41 درصد از جامعه ایران هستید. حال سوال این است که چرا با وجود این همه تبلیغ و حتی ترقیب مخالفان جبهه مقابل به رأی دادن باز هم سبد آراء به اندازه کافی پر نشد و نزدیک به شصت درصد مردم به جنابعالی رای ندادند؟ لازم به توجه است که بسیاری از حامیان جنابعالی از بغض و ترس معاویه به میدان آمدند و نه از حب علی،  لذا شایسته است که به علل کم بودن درصدر آراء پرداخته شود، به این امید که در برنامه‌های 4 سال آتی و همچنین انتخاب وزرای محترم در صدد جبران این مافات برایید، ان شاء الله.

به نظر می‌آید که در بین تمامی دلایلی ممکن، دلایل زیر بیشتر باعث این مهم شده باشند:

1- فساد سیستماتیک و حقوق نجومی مدیران و عدم برخورد قهری رئیس جمهور با این موضوع

به صورت تاریخی و دینی مردم ایران انتظار دارند که رئیس دولت حداقل در پاره‌ای از موارد برخورد قهری و سلبی در برابر ظلم و بی‌عدالتی و رانت خواری مدیران و مسئولان نشان دهد.  در 4 سال گذشته چنین برخوردی از سوی ریاست دولت با مسئولین متخلف کمتر صورت گرفته است. چنانکه در پندار آحاد مردم، عدم برخورد ریاست جمهوری با مسأله حقوق‌های نجومی و فساد سیستماتیک نقش بسته است.

 

2- بیکاری قشر تحصیل کرده

عامل بیکاری قشر تحصیل کرده سیاستهای غلط وزارت علوم در جذب دانشجو بیش از نیاز جامعه می‌باشد و دولت شما وارث این مشکل بوده است و لذا متأسفانه بخش عظیمی از این قشر نتوانستند شغلی مناسب و در شأن تحصیلات خود پیدا کنند. بنده حقیر به کثرت سراغ دارم مهندسان جوانی را که کار را آر ندانسته و به شغلهای شریف کارگری یا فروشندگی روی آورده‌اند، لیکن ندای درونشان به آنها نهیب می‌زند که شغلشان در شأن مدرکشان نیست. و بسیاری دیگر از ایشان در خانه هستند و متأسفانه بیکار. جوانانی که حداقل 4 سال با شور و نشاط و به امید یک آینده روشن و بهتر در محیط دانشگاه عمر گذراندند و مدرک گرفتند حال بعد از فارغ التحصیلی متوجه سراب شده‌اند.

 

3- عدم ارضای غرور ملی در عرصه‌های علم و تکنولوژی

متوقف شدن طرح‌های جسورانه در دولت جنابعالی منجر به سرخوردگی بسیاری از دانشمندان و همچنین مردمی گشت که عزت و غرور ایران اسلامی عزیز را در رشد لبه‌های دانش و تکنولوژی می‌بینند. در 4سال گذشته طرح‌های مهمی متوقف شد که برخی از آنها به دلایل سیاسی بوده و برخی دیگر به دلیل ضعف مدیر منسوب شده و برخی به دلیل عدم حمایت نهاد ریاست جمهوری. از آن جمله می‌توان به توقف پرتاب ماهواره به فضا، توقف بخشی از برنامه انرژی هسته‌ای، کاهش تولیدات مدرن دفاعی، کاهش سرعت رشد علمی، عدم شروع یا افتتاح مگا پروژه‌های چشم نواز اشاره داشت.

 

4- عدم اقدام ویژه در خصوص محصورین

اگرچه بیشتر طرفداران جنابعالی را در دوگانه انتخابات 96 جناح منتسب به اصلاح طلبان و مردم علاقه‌مند به رهبران این جناح تشکیل دادند، ولی در این بین کسانی بودند که چشم سبز انتظارشان به باز شدن قفل حصر خاکستری ماند و رأی شان بنفش نشد.

درپایان ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی و دولتمردان فعلی و آتی امید دارم که در پرتوی توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با تلاش و کوشش بیشتر و درایت مستمر، مشکلات و معضلات مورد اشاره، که حل و فصل آنها نیز چندان دور از دسترس نیست، مرتفع گردند.

علی طاهری

نویسنده: علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰