پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
حجت الاسلام مومنی در جشن نیمه شعبان:
به همت مجمع ولایت مداران جوان "مرکز فرهنگی خودجوش مردمی" جشن بزرگ میلاد اعیاد شعبانیه برای اولین بار در خیابان شهید چمران کازرون معروف به "گل سوزکی" برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما، از آنجا که در شهرستان کازرون مرسوم شده که برنامه های فرهنگی و جشن های بزرگ غالبا در مناطق و محله های شیک و به اصطلاح با کلاس شهر برگزار گردد، عده ای قائل به عدم برگزاری آن در این محله بودند. اما دست اندر کاران برنامه نسبت به برگزاری آن مصمم شدند.

جشن بزرگ شعبان که با استقبال چشم گیر مردم کازرون مواجه شد، با تلاوت کلام نور توسط قاری ممتاز شهرستان برادر حسینی روش آغاز شد.

در ادمه برنامه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مدیریت مجمع ولایت مداران جوان، خانواده های شهدای مدافع حرم و برخی از شهدای هشت سال دفاع مقدس، برخی از فعالان فرهنگی شهرستان مورد تقدیر واقع شدند، و با اجرای برنامه هایی همچون مسابقات جذاب، تئاتر و مولودی خوانی برنامه جشن بزرگ شعبان پایان یافت.


حجت الاسلام و المسلمین محسن مومنی مدیریت مجمع ولایت مداران جوان در بخش سخنرانی این برنامه با اشاره به اینکه ما نه تنها در غم اهل بیت علیهم السلام غمناک و عزاداریم، در شادی آن ها نیز شاد هستیم و میلادشان را جشن می گیریم.، گفت: اسلام تنها دین عزا نیست، دین شادی و نشاط نیز هست.

این فعال فرهنگی افزود: اگر منتظران حقیقی حضرت ولی عصر روحی له الفدا هستیم، باید در هر مکان و جایگاهی که هستیم نماد و تجلی عدالت باشیم. اگر پدر یا مادر خانواده هستیم و یا اگر رئیس اداره یا سازمانی هستیم و یا اگر دایره قدرتمان در حد شهرستان، استان یا کشور است، خلاصه در هر جایگاهی که هستیم باید عدالت را رعایت کنیم. به عدالت عمل کنیم، ظلم نکنیم.

طلبه مدافع حرم در ادامه بیان کرد: اگر امروز در این محله و منطقه که شهید هم کم ندارد، این مراسم با شکوه را برگزار نموده ایم، در راستای تحقق همان عدالت است و افزود: مگر قرار هست هر چه هست برای مناطق پولدار نشین و شیک باشد. این از عدالت به دور است.

محسن مومنی با خطاب قرار دادن مسئولین شهرستان از آن ها خواست که به فکر محله های فقیرشهر هم باشند. این نباشد که بلوار ها و خیابان های شیک و مرتب زیباتر شوند اما برخی محله های شهر بدون تحول و پیشرفت باقی بمانند.

وی در آخر با بیان خاطراتی از شهدای مدافع حرم شهرستان، حق آن ها و خانواده ها شان را بر گردن همگان سنگین دانسته و خطاب به  طلاب علوم  دینی گفت: از کنج حجره ها بیرون بیاییم. به میان مردم برویم، آن ها را دریابیم و ثابت کنیم که همواره اسلام و انقلاب دلسوز آن ها بوده ، هست و خواهد بود.

در آخر با قرعه کشی بین تمامی حضار و اهدای جوایز ارزنده همچون ربع سکه بهار آزادی، اولین برنامه باشکوه جشن میلاد اهل بیت علیهم السلام در محله مذکور پایان یافت.

نویسنده: سرویس فرهنگ
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
خدا قوت تشکر از برنامه خوبتون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳