پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
توسط مدیر آموزش و پرورش کازرون:
مدیر آموزش و پرورش کازرون شرایط عمومی و اختصاصی و زمان آغاز ثبت نام مدارس شاهد در سال تحصیلی 97-96را اعلام کرد .

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، کاظم عباسی گفت: خانواده محترم شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام مدارس شاهد در پايه‌ هاي ورودي دوره هاي ابتدايي، متوسطه اول و دوم صرفاً از طريق سامانه سجا http://saja.medu.ir می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

وی افزود: پیش ثبت نام دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی از  اول خرداد لغایت 15 خرداد 96، دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه از اول تیرماه لغایت 14 تیر ماه 96 و دانش آموزان پایه دهم دوره دوم متوسطه نیز از 7 تیر ماه لغایت 20 تیر ماه 96  در سامانه مذکور انجام می شود.

رییس ستاد اجرایی امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کازرون با اشاره  به برخی از ویژگیهای عمومی و اختصاصی شرایط ثبت نام در مدارس شاهد گفت: رعايت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصيلي و سن دانش آموزان، التزام و پايبندي خانواده به حفظ شئونات و ارزشهاي اسلامي و تربيت ديني، دارا بودن صلاحيت اخلاقي و رفتاري، رعايت مقررات و آئين نامه هاي انضباطي، تربيتي و آموزشي مدارس شاهد از جمله این موارد می باشد.

عباسی تاکید کرد: دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم مطابق شیوه نامه ثبت نام برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی، كسب مقياس خيلي خوب در تمامي دروس و يا كسب مقياس خوب در حداكثر  1 درس و خيلي خوب در ساير دروس در امتحانات  نوبت دوم پايه ششم ابتدايي سال تحصيلي 96-95 برای دانش آموزان پایه هفتم از دیگر شرایط پذیرش در این مدارس می باشد.

مدیر آموزش و پرورش کازرون افزود: دانش آموزان پايه ششم با اولويت ايثارگري (دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان 25 تا49 درصد) در صورتي كه حداكثر در 2 درس كسب مقياس خوب و مابقي خيلي خوب را در خرداد ماه 96-95 كسب نموده اند مي توانند نسبت به ثبت نام موقت در پايه هفتم در سامانه سجا  اقدام نمایند.

زمان و شرایط ثبت نام در مدارس شاهد اعلام شد

قبولی خرداد در پايه نهم با معدل كل حداقل 16 وكسب شرايط ورود به شاخه و رشته مورد نظر بر اساس نمون برگ هدايت تحصيلي و كسب امتياز لازم مطابق شیوه نامه ثبت نام از مهمترین شرایط  ثبت نام  دانش آموزان متقاضی پایه دهم در مدارس شاهد می باشد  که عباسی به آنها اشاره کرد.

وی هم چنین به رعایت برخی از نکات مهم در  زمان ثبت نام الکترونیکی مدارس شاهد اشاره کرد و گفت: لازم است متقاضيان محترم در درج كد ملی، نام و نام خانوادگی، مشخصات شناسنامه ای، نام استان و شهرستان، نام آموزشگاه و تمامی اطلاعات لازم دیگر در سامانه سجا دقت و توجه كافی به عمل آورند.

رییس ستاد اجرایی امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کازرون تاکید کرد: مسئولیت اعلام و ارسال هرگونه اطلاعات اشتباه در زمان ثبت نام برعهده متقاضی خواهد بود و در صورت ارسال اطلاعات اشتباه ،ثبت نام این افراد در مدرسه «کان لم یکن» تلقی خواهد شد .

وی همچنین گفت: پس از پایان مهلت قانونی ثبت نام به درخواست های واصله در این خصوص، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

تایید صحت اطلاعات ارسالی در پایان ثبت نام اینترنتی توسط متقاضی از دیگر مواردی بود که عباسی بر آن تاکید کرد و گفت: متقاضیان پس از تكمیل فرم ثبت نام موقت و دریافت كد رهگیری، لازم است یك نسخه از فرم تكمیل شده ثبت نام را  تهیه و آنرا نزد خود نگهداری نمایند و بدیهی است متقاضيان ثبت نام مي توانند تا قبل از اتمام مهلت ثبت نام، نسبت به ويرايش اطلاعات خود نیز اقدام نمايند.

عباسی یادآور شد: از بين متقاضيان ثبت نام در پايه هاي ورودي (اول ابتدايي، پايه هاي هفتم و دهم) در مدارس شاهد به ميزان دو برابر ظرفيت (اصلي و ذخيره) از طريق سامانه سجا اعلام مي گردد و لازم است مديران محترم پس از دريافت اسامي دانش آموزان پذیرفته شده نسبت به اطلاع رساني به والدين آنها اقدام نمايند.

وی تاکید کرد: در زمان ثبت نام قطعی دانش آموزان پذیرفته شده، حضور حداقل يكي از والدين و ارائه اصل مدارك ثبت شده  در سامانه سجا به منظور استفاده از امتیاز مربوط به هر یك از بندهای جدول امتیازبندی الزامي است.

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲