پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳

درووووووود

عرض ادب و احترام داریم به شما همشهریان خوب و فهیم و غیرتمند کازرونی خصوصاً شما مهربانان شنونده که همیشه برنامه های رادیو صدای کازرون را گوش می دهید و ما را از نقطه نظرات خوب و سازنده ی خودتان بهره مند می کنید و البته همیشه راهکار را نیز ارایه می دهید و ما را در ارایه ی هر چه بهتر برنامه ها راهنمایی و یاری می کنید!

... وقتی پادگان امام رضا را از شهرستان کازرون گرفتند، شوک سختی به مردم وارد شد، چنان که بعد از چند سال هنوز هم در تب این هجران می سوزیم. اما قبل از این که به اصل موضوع بپردازم، لازم می دانم که گوشه هایی از ارزش و قداست و ویژگی های پادگان امام رضا را خدمت شما عزیزان و همراهان همیشگی برنامه های رادیو صدای کازرون عرض کنم!

یک آمار جالب و مستند در این رابطه خدمت شما شنوندگان محترم برنامه عرض می کنم که به ارزش وجودی یک پادگان آموزشی که در یک شهرستان است بیشتر پی ببرید.

بحث ارزش و ویژگی های صلابت و غرور یک شهرستان در بعد نظامی و نظام لُجستیکی و توان دفاعی به جای خودش، فقط می خواهم به منافع اقتصادی آن اشاره کنم که بدون تعارف، پایه ی تداوم زندگی یک خانواده یا یک شهرستان و البته یک کشور میزان درآمد و‌... می باشد که هر چه قدر این شهرستان در بحث درآمد زایی قوی تر باشد، بالطبع پویا تر و شاداب تر خواهد بود و ایجاد اشتغال به دنبال خواهد داشت و قدرت خرید مردم بالاتر خواهد رفت و البته در ازدواج به موقع جوانان نیز تاثیر شگرفی دارد چون مهم ترین علل عقب افتادن سن ازدواج نبودن شغل و… است!

نمودار و آماری که به دست بنده رسیده حاکی از این است که پادگان امام رضا از سال ۱۳۷۳ یعنی زمان آغاز به کار تا سال ۱۳۹۲ که هنوز به حیات پادگانی خود ادامه می داد ۱۳۰ دوره ی آموزشی را در کارنامه ی موفق خود داشته یعنی این که میانگین ۷۰ هزار جوان مدّت خدمت آموزشی خودشان را در این دیار باستانی تاریخی، فرهنگی و مذهبی گذرانده اند، یعنی یکی از بهترین دوران جوانی؛ البته به گفته ی شهود اعتراضی هم نداشته اند.

بگذریم، این ۷۰ هزار انسان در این مدّت و در حسابی سر انگشتی سالی نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان درآمد برای شهرستان در بر داشته اند و این جدای از این است که کادر و مربیان و درجه داران و افسران شاغل در این پادگان با خانواده های شان در همین شهرستان زندگی می کرده و حقوق خود را همین جا خرج می کرده و فرزندانشان همین جا تحصیل می کرده و پول سرویس مدارس می داده اند، اجاره ی منزل خرید مایحتاج روزانه کلاس های خصوصی زبان یا دیگر آموختنی های هنری و فنی و ... !

رادیو صدای کازرون / یا سجاد(ع) یا رضا(ع)

یکی از افتخارات این پادگان همین بس که در سفر رهبری به خراسان شمالی و به کرمانشاه از رژه روندگان منتخب در حضور مقام معظم رهبری بوده اند و...! حال از این همه شایستگی و لیاقت که این پادگان برای شهرستان کازرون داشته است به راحتی گذشته ایم، خُب معلوم است که بی سر و صدا تیپ دوم تکاور امام سجاد(ع) را هم از دست می دهیم و شاید در آینده پادگان قدیمی ۰۷ را.

اما چه کار باید کرد و حال که این اتفاق ناخوش آیند برای این شهرستان رخ می دهد باید بگوییم یا امام سجاد(ع)، یا امام رضا(ع)، خودتان به دادمان برسید و به مسوولان امر بگوییم یا پادگان امام رضا(ع) و یا تیپ دوم امام سجاد(ع) یعنی بین این دو یکی را نگه دارید و مشکلات شان را حل کنید.

اگر زمین و ملک آن معارض دارند که یا قسمتی را تفکیک و جدا کنید و واگذار نمایید یا قیمت آن را بپردازید اما به هیچ وجه به صلاح شهرستان نیست که این هر دو پادگان را تعطیل و سربازان و عوامل و نیروی انسانی آن را ترخیص کنید.

خدمت شما شنوندگان و همشهریان عزیز خودم باید عرض کنم که امام جمعه ی محترم در این خصوص واکنش مثبتی را برای حفظ این تیپ نشان دادند و همگام و هم زبان با مردم شهر اظهار تاسف نمودند و تا آن جایی که خبر داریم پی گیری کرده اند اما از این رادیو اعلام می کنیم و با صدای مردم شهرستان هم آواز می شویم که جا دارد که فرماندار محترم و نماینده ی محترم شهرستان و شورای محترم اسلامی شهرستان نیز برای منافع شهرستان با مردم خوب و مظلوم کازرون هم صدا شده و تا رسیدن به نتیجه یک لحظه از پای ننشینند.

تیپ‌ دوم امام سجاد(ع) عزت و آبروی این‌شهرستان است و بوی شهیدان راه آزادی و شهدا مدافع حرم می دهد، تیپ دوم امام سجاد(ع) در اقتصاد شهرستان و میزان درآمد کسبه و دیگر بنگاه های اقتصادی شهرستان تاثیر به سزایی دارد و داشته است، پس چرا باید تعطیل شود و چرا به قسمتی از درآمد شهرستان لطمه وارد شود؟

به نظر بنده حضرت آیت الله ایمانی نماینده ی محترم ولی وفقیه در استان فارس بایستی در این خصوص ورود کنند و سبب خیر شوند و با مکاتبه یا تماس حتی با دفتر مقام ‌معظم رهبری، جلو تعطیلی تیپ دوم تکاور امام سجاد(ع) را بگیرند و دعای خیر ۳۰۰ هزار شهروند کازرونی را پشت سر خودشان داشته باشند که ایشان این توان را با توجه به جایگاه رفیعی که در نظام اسلامی کشور دارا هستند و این قدرت را دارند که از برچیده شدن و تعطیلی این تیپ جلوگیری به عمل آورند.

باز هم تکرار می کنم که در این مورد نیاز به حضور مردم با غیرت و بازاریان فهیم و بسیجیان دلاور و ایثارگران جان برکف بیشتر از پیش برای در صحنه بودن احساس می شود، تا از مسوولان شهرستان بخواهند که دنبال این کار را بگیرند و نگذارند تا مردم دلسرد شوند و نگذارند گذشت زمان باعث بی تفاوتی شود و خدای نکرده این پاره ی تن شهرستان و این یاد و خاطره ی جانبازان و خانواده ی شهدا و این موزه ی رزمندگان و این آلبوم افتخار کازرون در جنوب کشور و این میعادگاه سلحشوران و بسیجیان و این خواستگاه انسان های از خود گذشته و این عزت و آبروی شهرستان را از دست مان ببرند و بعد در حسرت از دست دادنش زانوی غم به بغل بگیریم که علاج واقعه را قبل از وقوع باید.

پس در پایان برنامه ضمن این که به منوال همیشه آهنگ دوستت دارم یار کازرونی را برای شما کازرونی های عزیز و برای آنانی که شبانه روز برای شهرستان دل می سوزانند پخش می کنیم دست های مان را هم به سمت آسمان بلند می کنیم و با هم می گوییم:

 یا امام سجاد(ع) و یا امام رضا(ع)...!

دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یار کازرونی/ دوستت دارم یار کازرونی!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷