پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۸۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
با موضوع انتخابات صورت گرفت:
جمعه گذشته باتوجه به ایام انتخابات پیش رو، دانشجویان بسیجی دانشگاه های آزاد و سلمان فارسی کازرون به عنوان سخنرانان پیش از خطبه نماز جمعه، در کازرون و بخش های چنارشاهیجان،جره و بالاده و کنارتخته، مواضع و دیدگاه های خود را بیان کردند

به گزارش کازرون نما، این سخنرانی ها که عموما با انتقاد از سیاست های دولت فعلی و وضع موجود همراه بود، قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته در شهرهای کازرون، قائمیه، بالاده و کنارتخته ایراد گردید.

 

رئیس جمهوری می خواهیم که به جای «کدخدا» به «خدا» ایمان داشته باشد

بنا بر این گزارش به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون، محمدمهدی شجاعی سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه کازرون با تشکر از امام جمعه محترم و مجموعه ستاد نماز جمعه کازرون در سخنانی ضمن تسلیت حادثه دلخراش و غم بار گلستان که موجب جان باختن تعدادی از معدن چیان زحمت کش شد، گفت: کارگران سختکوشی که در طول سال مورد غفلت مسئولان قرار داشتند پس از انفجار معدن و خاکستر شدن پیکرهایشان توانستند محکی برای حضور مسئولان باشند.

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و ولادت حضرت قائم عج ا... تعالی فرجه را که در آستانه فرارسیدنشان هستیم، برگزاری انتخابات در کشور را از جمله افتخارات جمهوری اسلامی دانست و گفت:  انتخابات  مظهر خداباوری، مردم باوری و خودباوری است.

شجاعی اولین موضوع مهم در انتخابات را حضور و مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد و بیان داشت: حضور پرشور و نشاط در انتخابات هم یک عمل صالح، هم تکلیف شرعی و وظیفه عمومی و همچنین حق و تکلیف آحاد مردم است.

به گفته این فعال دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون، مردم باید در انتخاب فرد اصلح تلاش و کوشش نمایند زیرا بخش اعظم مسائل اقتصادى، فرهنگى، روابط خارجى و ... در اختیار دستگاه اجرایی کشور است

وی با تأکید بر این که ما رئیس جمهوری می خواهیم که به جای «کدخدا» به «خدا» اعتقاد داشته باشد، اظهار داشت: تدیّن بسیار مهم است، زیرا وابستگی افراد از اباحی گرى دینى حاصل می شود.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه کازرون بیان داشت: به کسی رأی می دهیم که درد فقر و محرومیت را چشیده باشد که اماممان فرمود: «تنها کسانی تا آخر خط با ما می مانند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده اند».

شجاعی با تآکید بر اینکه به فردی رأی خواهیم داد که نه تنها با ثروتمندان و قدرتمندان هم نشینی نکرده بلکه در جهت خشکاندن ریشه فساد تلاش نماید، تصریح کرد: رئیس جمهوری می خواهیم که قبل و بعد از شروع به کارش کلیه دارایی ها و سرمایه های خود را به قوه قضائیه اعلام نماید.

وی با بیان اینکه ما به یک فرد انقلابی با مدیریت جهادی برای مدیریت بر دستگاه اجرایی کشور نیازمندیم، یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی بیش هر زمانی به حضور مدیران انقلابی و جهادی نیازمند است که امام راحل فرمود: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد».

مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی کازرون در پایان با انتقاد از وجود برخی فسادهای مالی و حقوق های نجومی در میان مدیران، تصریح کرد: مدیرانی که اختلاس های میلیاردی را وام های های معوقه و اختلاس گران را ذخیره نظام می نامند نمی توانند ادعای مبارزه به فساد را داشته باشند و برای محرومان کار کنند.

 

کسانی که «سنگ پا» وارد می کنند نمی توانند مدعی حمایت از تولید ملی باشند

احسان نادری پناه سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه قائمیه نیز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، جشن روز جوان و نیمه شعبان، گفت: شعبان ماه شریفی است و آن ماه من است، حاملان عرش آن را بزرگ می‌شمارند و حق آن را می‌شناسند.

وی برگزاری انتخابات را مظهر حضور مردم و آزادی ملت ایران در انتخاب سرنوشت خود دانست و اظهار داشت: بدون تردید انتخابات مؤثرترین وسیله برای تحقق آرمان‌ها به شمار می رود.

این فعال دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، حضور حداکثری مردم در انتخابات را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: حضور حداکثری مردم پای صنوق های رای پایه‌ های نظام را تحکیم و مستحکم می کند و آبروی ملت ایران را در جهان زیاد می نماید.

نادری پناه انتخاب فرد «اصلح» را موضوع مهم دیگر در هر انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری دانست و یادآور شد: همان گونه که حضور در انتخابات به عنوان یک تکلیف الهی محسوب می شود تلاش برای انتخاب فرد اصلح نیز به عنوان یک تکلیف الهی تلقی می گردد.

وی «تدین»، «طهارت» و «توکل و اعتماد به خدا» را مهم ترین ویژگی و شاخصه برای کاندیاهای احراز صلاحیت شده دانست و بیان داشت: ما از رئیس جمهور متدین و باتقوا خاطرمان جمع است که نه تنها کارخلاف نخواهد کرد حتى کوتاهى و سستى نیز از وی مشاهده نخواهد شد.

نادری پناه گفت: مردم به فردی رأی دهند که در رابطه با مردم «صداقت و راستگویی» و «سلامت و امانت داری» را رعایت کند.

این فعال دانشجویی تأکید کرد: به  فردی رأی خواهیم داد که کلید حلّ مشکلات اقتصادی را تکیه بر توان و ظرفیت داخلی می داند نه مذاکره با این و آن.

وی با انتقاد از واردات بی رویه کالاهای غیر اساسی، تصریح کرد: کسانی که سنگ پا، میخ و سوزن و آب معدنی 60 هزار تومانی را از خارج وارد می کنند نمی توانند خود را حامی تولید ملی بنامند.

 سخنرانی دانشجویان بسیجی پیش از خطبه های نماز جمعه کازرون و بخش ها

مردم به کسانی که خود و اطرافیانش در خانه های چندمیلیاردی ولنجک سکنی گزینند رای نمی دهند

علا بحرانی سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر بالاده بود که طی سخنانی با اشاره به حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر گلستان، گفت: با وجود آنکه شرایط کارگاه این معدن از لحاظ ایمنی اصلا مناسب نبود و باید ناظران و بازرسان ادارات متولی از ادامه کار معدنکاران جلوگیری میکردند، اما کارگران در بدترین شرایط ممکن جان خود را کف دست قرار داده و برای به دست آوردن یک لقمه نان حلال از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

این فعال دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی با گرامی داشت روز جوان و نیمه شعبان، این مناسبت های مذهبی را تبریک گفت.

وی برگزاری انتخابات را مظهر حضور مردم در انتخابات را نماد مردم سالاری دینی دانست و اظهار داشت: با برگزاری هر انتخابات؛ خونی تازه در پیکر انقلاب و نظام دمیده خواهد شد که اگر به صورت گسترده، بانشاط، با شور و شوق و همراه با امنیّت برگزار گردد موجب مصونیت کشور می شود.

بحرانی حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب بالا رفتن قدرت چانه زنی دیپلمات ها در صحنه های جهانی دانست و بیان داشت: با حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای استقامت کشور در مقابل دشمنی ها زیاد می گردد و دشمن را از طمع ورزیدن فکر ضربه زدن به کشور وتوسعه و فساد و فتنه منصرف می کند و تاکید کرد: پس بدانید هر رای مشت محکمی به دهان مستکبر و یاوه گویان است.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در میان افراد احراز صلاحیت شده برای تصاحب دستگاه اجرایی کشور باید به دنبال اصلح بگردیم و به وی رأی دهیم، گفت: آینده کشور به تصمیم امروز ما بستگی دارد زیرا که رئیس جمهور آینده با رأی من و شما بر سر کار خواهد آمد.

وی بیان داشت: مطمئنیم اگر رئیس جمهور متدین باشد، مصالح انقلاب و کشور را بر مسائل شخصى یا گروهى، مقدم مى‏داند و به جای اطرافیانش به مردم خواهد رسید.

انقلاب اسلامی امروز در مقطع ویژه ای از عمر خود قرار گرفته است؛ مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داخلی از یک سو و شرایط ویژه جبهه مقاومت روی کار آمدن دولتی عربده کش و جنگ طلب در امریکا از سوی دیگر ضروت حضور دولتی پویا و فعال و معتقد به اقتصاد مقاومتی، انقلابی، شجاع، استکبارستیز، نترس و با مدیریت جهادی را صد چندان می کند.

عضو بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان با اشاره به برخی از ویژگی های فرد اصلح گفت: مردم به کسی که دارای زندگی ساده و بی آلایش و بی اعتنا به جلوه های فریبنده دنیا، توأم با رعایت عفت و پاکدامنی در خانواده باشد رآی می دهند نه به کسانی که خود و اطرافیانش در خانه های چندمیلیاردی ولنجک سکنی گزینند

 یادمان نمی رود امام علی علیهالسلام میفرمایند: «حکمرانی طعمه و خوراک نیست، بلکه امانت است».

علا بحرانی تاکید کرد: به کسی رای خواهیم داد که به اقتصاد مقاومتی نه در شعار و سخنرانی که در عمل اعتقاد راسخ داشته باشد و  نیت‌ها را برای خدمت به محرومان خدایی کند و شعارشان در جهت حمایت از طبقات ضعیف باشد.

بحرانی با انتقاد از شکل گیری زندگی اشرافی گری در میان برخی از مدیران، بیان داشت: تفکری که برای مدیرانش حقوق ده ها میلیونی قائل است نمی تواند به فکر محرومان و پابرهنگان باشد.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: بیاییم در انتخابات ریاست جمهوری این حزب و آن گروه را کنار گذاشته و اسلام، محرومان و فقرا را درنظر گیریم و با انتخاب فردی اصلح کشورمان را بیمه نماییم.

 

به رئیس جمهور انقلابی، استکبارستیز و نترس نیازمندیم

امیرحسین سینایی سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه شهر کنارتخته هم در سخنانی ضمن تسلیت حادثه انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر گلستان، گفت: مسئولانی که در طول سال خبری از این کارگران نداشتند اکنون که آوار مشکلات و عدم ایمنی امکانات، زندگی معدنکاران را تباه کرده و آنها را به خاک سیاه نشانده است، سر و کله‌اشان پیدا شد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون با بیان اینکه برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از مولفه های قدرت محسوب می شود، گفت: دشمن در پی کم رنگ کرد و پایین آوردن مشارکت مردم است؛ بدانید هر رأی که به صندوق ها انداخته می شود مشت محکمی به دهان مستکبر و یاوه گویان است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی امروز در مقطع ویژه ای از عمر خود قرار گرفته است خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داخلی از یک سو و شرایط ویژه جبهه مقاومت روی کار آمدن دولتی عربده کش و جنگ طلب در امریکا از سوی دیگر ضروت حضور دولتی پویا و فعال و معتقد به اقتصاد مقاومتی، انقلابی، شجاع، استکبارستیز، نترس و با مدیریت جهادی را صد چندان می کند.

سینایی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) که می فرماین: «حکمرانی طعمه و خوراک نیست، بلکه امانت است»، عنوان داشت:  به کسی رای خواهیم داد که به اقتصاد مقاومتی نه در شعار و سخنرانی که در عمل اعتقاد راسخ داشته باشد و نیت‌ها را برای خدمت به محرومان خدایی کند و شعارشان در جهت حمایت از طبقات ضعیف باشد.

وی تآکید کرد: بیاییم در انتخابات ریاست جمهوری این حزب و آن گروه را کنارگذاشته و اسلام، محرومان و فقرا را درنظر گیریم و با انتخاب فردی اصلح کشورمان را بیمه نماییم.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
2
1
احسنت بر شما دانشجویان انقلابی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
درود بر شما جوانان عزيز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
2
0
خوشحالم که انقلاب چنین رویش هایی داشته است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳