پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
سرپرست اداره محیط زیست فارس خبر داد:
دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی و نشست مشورتی تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب های بختگان، طشک و کمجان در شیراز با اشاره به مصوب شدن طرح مدیریت جامع دریاچه پریشان کازرون، گفت: این طرح در سال های گذشته تدوین شده و با تصویب آن می توان هر پنج سال یک بار طرح را بازنگری کرد و اکنون نیز طرح بازنگری شده به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش کازرون نما، نبی الله مرادی دوشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی و نشست مشورتی تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب های بختگان، طشک و کمجان در شیراز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بسیاری از مردم مناطق حاشیه تالاب های فارس خواستار احیای این تالاب ها هستند اما تعداد معدودی از بهره برداران برای تحقق این کار قانون را رعایت نمی کنند و می توان گفت با محیط زیست نا مهربان هستند.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به مصوب شدن طرح مدیریت جامع دریاچه پریشان کازرون، گفت: این طرح در سال های گذشته تدوین شده و با تصویب آن می توان هر پنج سال یک بار طرح را بازنگری کرد و اکنون نیز طرح بازنگری شده به تصویب رسیده و برای اجرا ابلاغ شده است.

صوب شدن طرح مدیریت جامع دریاچه پریشان کازرون
مرادی بیان داشت: طرح مدیریت دریاچه پریشان کازرون یک طرح فرابخشی است و هر دستگاه با توجه به نوع فعالیت ها وظایفی دارد که باید اجرا شود و در قالب این طرح، نوع مدیریت و نوع دخالت ذی نفعان مشخص شده است.
وی، همچنین به موضوع تعیین حقابه برای دریاچه پریشان و انتقال آب بین حوضه ای به این دریاچه اشاره کرد و افزود: در طرح جامع مدیریت این تالاب امیدهای زیادی برای نجات پریشان وجود دارد.
تالاب پریشان یا فامور کازرون که هفتمین تالاب بین المللی کشور است با وسعت حدود 43 کیلومترمربع در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کازرون قرار داد. نام این تالاب از کوه فامور، در شمال شرقی آن گرفته شده است

صوب شدن طرح مدیریت جامع دریاچه پریشان کازرون
این تالاب که در حاشیه جنوبی ارتفاعات زاگرس قرار دارد یکی از زیباترین دریاچه های آب شیرین کشور است
آب این تالاب که در زمان پُر آبی پذیرای بسیاری از پرندگان مهاجردر فصل زمستان است به سبب خشکسالی های پی درپی چند سال اخیر و همچنین حفر چاه های غیرمجاز در اطراف آن به شدت کاهش یافته است

نویسنده: سرویس خبر
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
این طرح در زمان مدیریت مهندس گندمی با همکاری دانشگاه شیراز تهیه شد اما متاسفانه در مدیریت فعلی جهاد کشاورزی پیگیری نشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸