پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
مدیر کمیته امداد کازرون خبر داد:
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کازرون، با ارائه گزارش عملکرد واحد مشارکت های مردمی کمیته امداد این شهرستان و نحوه هزینه کردن وجوهات مردمی در سال 95، از جمع آوری 7میلیارد و 913 میلیون ریال صدقه در کازرون در طول سال 95 خبر داد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومي کميته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کازرون، پرویزشفیعی با بيان اين مطلب افزود: این نهاد در راستاي احياء سنت هاي حسنه در بين آحاد جامعه و توسعه مشاركت هاي مردمي و تقويت اصل همبستگي اجتماعي و جلب اعتماد عمومي اقدام به طراحي و اجراي طرح هاي مختلف مشاركت هاي مردمي می نماید که یکی از این طرح ها جمع آوري كمك هاي مردمي از طريق صندوق هاي صدقات است.

وی ادامه داد: صدقات جمع آوری شده در سر فصل هاي مختلفي از قبيل خدمات درماني، فرهنگي، ازدواج، مسكن مددجويان تحت حمايت و نيازمند هزينه مي گردد؛ که نحوه تسهیم درآمدهای این حوزه شامل: 30 درصد جهت ساخت، خرید و تعمیر مسکن نیازمندان، 20 درصد جهت کمک های موردی، 15درصد جهت پرداخت وام قرض الحسنه، 10 درصد تأمین جهیزیه نوعروسان و دامادها، 15درصد کمک به هزینه دانش آموزان و دانشجویان، 5 درصد پرداخت هزینه های درمانی و 5 درصد کمک به ایجاد اشتغال بوده است.

شفیعی تعداد مشتركين طرح صدقات را 20 هزار مشترك ذكر كرد و اظهار داشت: صندوق صدقات بزرگ در معابر و کوچک نزد مشترکین نیکوکار در سطح مراکز تجاری و منازل مسکونی فعال می باشد که ماهیانه تقریبا 650 میلیون ریال درآمد دارند و ماهیانه در سرفصل های ذکر شده برای مددجویان هزینه می گردد.

جمع آوری 7 میلیارد و 913 میلیون ریال صدقه در کازرون در سال 95

شفیعی گفت: درسال 95 اقدامات انجام شده از محل جمع آوری صدقات این گونه بوده است که: خرید، ساخت و تعمیر مسکن نیازمندان 98 مورد به مبلغ 2 میلیارد و 374 میلیون ریال، پرداخت کمک های ضروری و آنی به نیازمندان 1582 مورد به مبلغ 1میلیارد و 582 میلیون ریال، پرداخت وام قرض الحسنه ضروری به نیازمندان 125 مورد به مبلغ 1 میلیارد و 187 میلیون ریال، تامین جهیزیه نوعروسان و دامادها 40 مورد به مبلغ 791 میلیون ریال، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان 300 مورد به مبلغ 1میلیارد و 187 میلیون ریال، پرداخت هزینه های درمانی بیماران 323 مورد به مبلغ 395 میلیون ریال و ایجاد اشتغال جهت نیازمندان 4 مورد به مبلغ 395 میلیون و 687 هزار ریال.

نویسنده: شهریار تقدم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶