پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

من خیلی با او دوست بودم. یعنی بیشترین اوقات بازی را در همین استادیوم با او می گذراندم. از بس که دوست خوب و با معرفتی بود!

قبل از این که با هم در تیم بسکتبال شهرستان کازرون بازی کنیم، هم محله ای بودیم و به خاطر نزدیک بودن خانه های مان به هم و به استادیوم، بیشتر همدیگر را می دیدیم. البته تعدادی دوست بودیم که همیشه با هم می پریدیم هم در زمین بازی و مسابقات و هم در اوقات فراغت!

او یک جوان بسیار خوب و مودب و مومن بود که هرگز دروغ نمی گفت و دوستی با او افتخار بود. بسکتبال را خیلی خوب بازی می کرد؛ به گواه مربیان و بازیکنان بسکتبال کازرون و در پست دفاع در تیم منتخب شهرستان کازرون بارها و بارها در سطح جوانان و بزرگسالان به مسابقات اعزام می شد و یار ثابت تیم بود که پرش بسیار بلندی نسبت به قدش داشت و من تنها کسی بودم که در یک پست در کنار او بازی می کردم و با یکدیگر هماهنگ بودیم.

برادر بزرگش یعنی حاج شاپور از بهترین بسکتبالیست ها و مربیان شهرستان بود و هم برادر کوچک ترش که او هم شهید شد و شاید بتوان گفت که خانواده ای ورزشی و بسکتبالیستی بودند.

قهرمان(8)

شهید "اصغر حسن زاده" را می گویم.

ما بسکتبال را در زمین آسفالت استادیوم شروع کردیم و بعد که سالن شهید حسن اعتمادی ساخته شد، آن جا به بسکتبال ادامه دادیم.

شهید اصغر حسن زاده هم با تکنیک بود و هم سرعت خوبی داشت و هم پرش های بلندی که توپ را روی حلقه از آن خود می کرد و پرتاب های خوبی هم داشت!

هیچ وقت لبخند هایش و صدای قهقه ی خنده اش را فراموش نمی کنم و وقتی که خبر شهادتش را آوردند اشک ها ریختیم و در حسرت نبودنش گریه ها کردیم. البته از این خانواده ی بزرگوار که سه جوان را تقدیم وطن و اسلام کرده بود هر چه بگوییم کم است که هم روحانی شهید دارد و هم جانباز و رزمنده!

اصغر حسن زاده همیشه قهرمان بود. هم در مردانگی و جوانمردی، هم در میادین ورزشی و هم قهرمان جبهه و جنگ و شهادت!

یادش و نامش گرامی

و راهش پر رهرو باد!

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غریب فاضل نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
0
0
با سلام و احترم
اینجانب افتخار داشته ام در تابستان سال 63 در معیت برادران شهید و سرافراز حاج مجید و اصغر حسن زاده در منطقه عملیاتی پاسگاه زید باشم. همچناکه در این نوشتار به درستی بیان شده است من جز بزرگی و بزرگ منشی و ایثارگری به معنای واقعی اش از این دو برادر بزرگوار و مخلص واقعی ندیدم. در وصف نیکی ها و اخلاص این عزیزان هر چه بگویم کم است و زبانم الکن است. انشاء الله خدای بزرگ توفیق پیمودن راهشان را به همه ما عطا کند و شرمنده آنها نباشیم. با احترام. فاضل نیا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹