پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸
همزمان با اول اردیبهشت:
برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت، همزمان با اول اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولین شهر قائمیه و اداره آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان با شعار "زندگی سالم با نشاط و امید" در دبیرستان شهید کرمی این بخش برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، معاون پرورشی و تربیت بدنی این اداره ضمن تبریک هفته سلامت در این مراسم گفت: سلامت همیشه یکی از دغدغه های مهم بشر بوده و در دنیای امروز هم بحث سلامت مورد توجه همه جوامع جهانی و فرهنگ ها و نگاه های متفاوت است. بشر راهکارهای زیادی را انجام داده تا بحث سلامت را از چالش های پیش رو نجات دهد. وی افزود: باتوجه به اینکه اسلام هم از ریشه سلام و سلامت است به بحث سلامت توجه ویژه ای کرده است. اسلام نگاهش به سلامت یک نگاه جامع است  و تمام جوانب سلامت را دربر گرفته و به صورت فردی و موردی عمل نکرده است.

برنامه هفته سلامت با حضور مسئولین آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد

حجت اله حسنی خطاب به دانش آموزان حاضر در این برنامه گفت: در کنار سلامت جسم از سلامت روح و روان غافل نباشید و خوراک های معنوی را در خود تقویت کنید. به وقت ورزش جهت تامین سلامت جسمی توجه کنید و غافل نشوید زیرا یکی از راهکارهایی است که نگرانی را در حوزه سلامت کم می کند. امروز امکانات موجود در مدرسه و طرح های ملی در مدرسه کمک خوبی برای سلامت دانش آموزان است .

 وی گفت: روح و روان هم همانند جسم ما به سلامت نیاز دارد. خداوند در خلقت انسان به خود تبریک می گوید انسان با ظرفیت های بالا آفریده شده که سلامت جسم و روح و روان هم از برترین های انسان است. برای به فعلیت رساندن اینها هم به جسم و هم به روح و روان خود اهمیت بدهیم. اهل عمل به فرایض الهی باشید و از اهل علما و صلحا دوری نکنید و روح خود را از تهمت و افترا پاک کنید.

خانم مرادی کارشناس سلامت مرکز بهداشتی و درمانی شهر قائمیه نیز در این برنامه گفت: از طرف بهداشت جهانی روز اول اردیبهشت را روز جهانی سلامت نامیده اند و شعار امسال هم این است که به افسردگی نه بگوییم که ایام هفته سلامت را با توجه به نیاز جامعه نامگذاری کرده اند و امروز مرکز بهداشتی و درمانی قائمیه با توجه به نیاز یک سری فعالیت هایی را در این هفته برنامه ریزی کرده که از جمله تغذیه، خود مراقبتی، مبازره با دخانیات و تحرک بدنی است.

برنامه هفته سلامت با حضور مسئولین آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد

وی خاطر نشان کرد: کسانیکه در این زمینه به مرکز بهداشت مراجعه کنند از طرف مراقبین سلامت مورد معالجه قرار می گیرند و با توجه به وجود روانشناس تغذیه در مرکز بهداشت در روزهای زوج، پذیرای مردم شریف قائمیه جهت ارائه مشاوره هستیم .

خانم محمدی کارشناس سلامت منطقه قائمیه هم در این مراسم گفت: افسردگی یک حالتی است که در دورانی برای همه ما پیش می آید که از سن 15سالگی تا 25 سالگی را شامل می شود و اغلب در نوجوانان، زنان باردار و کهنسالان دیده می شود و در معرض خطر افسردگی قرار دارند. که جسم و ژنتیک به مرحله ای می رسد که بیشترین افسردگی رادارد . چون بیشترین مشکلات در این دوران است و باید بیشترین مراقبت ها در این دوران انجام بگیرد زیرا یک رفتار و عمل نامناسب منجر به افسردگی میشود .

گفتنی است: برنامه هایی همچون اجرای مقاله، شعر، سرود، سفره سلامت و نمایشگاه سلامت و اهداء هدایا از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

نویسنده: راه علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹