پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۶۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
با حضور اولیاء و مربیان:
جشن تکلیف 300 دانش آموز دختر پایه سوم مدارس دوره ابتدایی شهری و روستایی بخش چنارشاهیجان با حضور اولیاء و مربیان و مسئولین آموزش و پرورش منطقه در مکان امامزاده سیدحسین(ع) با اجرای برنامه های متنوعی برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره در جمع دانش آموزان کلاس سوم،  ورود دانش آموزان را به دوره  مسئولیت پذیری  شرعی و دینی تبریک گفت و بیان داشت: این دوره علی رغم سختی هایی که دارد، اما دوست داشتنی و خوشحال کننده است. وی افزود: به تعبیر قرآن کریم "ان مع العسر یسرا" به دنبال هر سختی  آسایش و راحتی است که می توان دوره تکلیف را نمونه عینی  این تعبیر قرآنی دانست.

جشن تکلیف 300 دانش آموز دختر بخش چنارشاهیجان برگزار شد

حجت اله حسنی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که در مقابل  هر عمل خوب و نیکویی خداوند بزرگ برای ما پاداش و جایزه ای را در نظر می گیرد. البته فراموش نکنیم که کارهای بد هم اگر انجام دهیم خداوند برای ما امتیاز منفی و نمره بد در نظر می گیرد؛ انسان به موجب عقل و دانایی که از خداوند دریافت کرده است یک موجود انتخاب گر و مسئول است.

وی در جمع دانش آموزان گفت: انسان باید در مقابل اعمال خود پاسخگو باشد و بر اساس قانونی که خداوند برای ما نوشته است، باید نماز بخوانیم، زکات بدهیم، با قرآن مانوس باشیم، دروغ نگوییم، به دیگران ظلم نکنیم، تهمت و افترا نبندیم و حجاب خود را در مقابل نامحرم حفظ کنیم. اگر اینگونه عمل کنیم، بنده خوب و صالح خدا هستیم و در قیامت و دنیا به سعادت می رسیم. 

جشن تکلیف 300 دانش آموز دختر بخش چنارشاهیجان برگزار شد

حسنی با توجه به برگزاری مراسم در آستانه مقدس امامزاده سیدحسین(ع) خاطر نشان کرد: این امامزاده واجب التعظیم عبد صالح خدا بوده است و احترامش در نزد خداوند بزرگ به خاطر عمل به تکلیف الهی و تقوا بوده است و بندگی و عبادت باعث شده که بعد از صدها سال هنوز مورد توجه و احترام مردم باشد.

گفتنی است: قرائت سوگندنامه جشن عبادت، بیان احکام شرعی و برپایی نماز جماعت، سخنرانی حاج آقا شیخی، مداحی حاج هاشمی نسب، قرائت مقاله، دکلمه و شعر و سرود، مسابقه و اهداء هدایا جهت تجلیل از دانش آموزان و صرف نهار از مهمترین برنامه‌های فرهنگی اجرایی در این مراسم بود.

نویسنده: راه علی طاهری
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
اذان صبح
۰۴:۴۸:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۲:۱۱:۳۳
غروب آفتاب
۱۸:۱۴:۲۱
اذان مغرب
۱۸:۳۰:۱۹