پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

درووووووود

عرض ادب و احترام داریم خدمت شما شهروندان عزیز کازرونی در هر نقطه از این جهان که هستید، خصوصاً شما همشهریانی که شنونده ی برنامه های رادیو صدای خودتان یعنی رادیو کازرون هستید!

امروز و در برنامه مهمان داریم؛ این اولین برنامه در سال ۹۶ است که پای صحبت های یک مسوول می نشینیم و گفت و گو می کنیم و پرسش داریم و پاسخ می شنویم و امیدوار هستیم که مورد توجه و استفاده شما شنوندگان عزیز قرار بگیرد.

اجازه بدهید تا خدمت تان عرض کنم که امروز در خدمت ریاست محترم اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان هستیم و خدمت این عزیز خیر مقدم عرض می کنیم و تبریک می گوییم کسب مقام و رتبه ی اولی استان در بین ۴۱ واحد ثبتی استان فارس که نشان از تلاش و پویایی ایشان و اهالی و کارمندان و کارکنان همه ی پرسنل خدوم این اداره محترم می باشد.

شنوندگان عزیز اجازه بدهید تا عرض کنم که وقتی اداره ی ثبت و اسناد و املاک شهرستان کازرون در کل استان فارس رتبه ی اول را کسب می کند، آن هم در شرایطی که بیش از همه ی دیگر واحدهای ثبتی استان عملکرد مثبت دارد. بی شک این موفقیت می تواند در راه پیشبرد اهداف بلند مدت شهرستان در راه توسعه و برگشتن به بالندگی ها و افتخارات غرور آفرین مردم این قسمت از خاک ایران اسلامی بسیار موثر باشد.

جا دارد که به ریاست و تمامی زحمت کشان این اداره تبریک بگوییم و این پیروزی را به فال نیک بگیریم تا شروع سال ۹۶ همراه باشد با موفقیت ها و کسب افتخارات دیگر برای نهادها و ادارات و ارگان ها و سازمان های مختلف شهرستان!

لازم به یادآوری است که شهرستان کازرون همیشه و در طول تاریخ و در تمامی آن چه لازمه ی یک شهرستان بزرگ است، در ابعاد متفاوت شاخصه های شهری و کشاورزی و غیره رتبه ی اول یا دوم استان را دارا بوده است و امروز متاسفانه اتفاق های ناخوش آیندی در برخی از رده بندی های استانی و آمارهای خاص شاخص پیشرفت رخ داده است!

 آمارهای منفی، مثلاً آمار طلاق بالاترین است. آمار تصادفات جاده ای بیشترین است. آمار پرونده ها در دادگستری و شوراهای حل اختلاف تا دلتان بخواهد، و دیگر آمارهای بیکاری و اعتیاد و سرقت و مهاجرت از شهرستان و کمبود امکانات ...

اما موفقیت ثبت و اسناد و املاک شهرستان کازرون و حائز رتبه ی اول شدن در سطح استان نشان از تلاش و خودباوری این نهاد و عوامل زحمتکشی است که از زیر مجموعه ی قوه ی قضاییه غرور را به بدنه ی جامعه ی شهرستان تزریق کردند.

رادیو کازرون/ ثبت رتبه اولی ثبت اسناد و املاک

منتظر افتخار آفرینی دیگر نهادهای شهرستان می مانیم و برای همه ی خادمان شهرستان آرزوی موفقیت را داریم.

جناب مهندس این شما و این هم میکروفن رادیو صدای کازرون لطفاً خودتان را برای شنوندگان عزیز ما معرفی بفرمایید.

- به نام خدا و با تشکر از جناب عالی و رادیو صدای کازرون که این وقت را در اختیار بنده قرار دادید، بنده داود انصاری هستم و سلام عرض می کنم خدمت همه ی شنوندگان رادیو صدای کازرون و همشهریان و هم شهرستانی های عزیز خودم.

درود بر شما، جناب آقای مهندس داود انصاری جناب عالی از کی و چه وقت است که به ریاست اداره ثبت و اسناد شهرستان کازرون منصوب شده اید؟

- بنده از سال 1382 تا 1384 به عنوان معاون اداره و از سال 1391 تاکنون افتخار ریاست اداره ثبت اسناد و املاک کازرون را دارم.

لطفاً برای شنوندگان ما بفرمایید که تعداد کارمندان اداره شما چند نفر می باشد؟

- 33 نفر

در خبرها آمده بود و ما هم اول برنامه برای شنوندگان عزیز عرض کردیم که اداره ی ثبت و اسناد و املاک شهرستان کازرون با مدیریت جناب عالی رتبه ی اول استان را کسب کرده است، لطفاً مهمترین دلایل این موفقیت با ارزش را برای شنوندگان عزیز برنامه بیان بفرمایید.

 - برنامه ریزی دقیق انجام گرفته شده توسط مدیدیت و مسوولان محترم قسمت های مختلف اداره و تلاش و کوشش همکاران و حضور در خارج از وقت اداری در اداره جهت انجام امور محوله، برنامه ریزی و ایجاد جو صمیمی و همدلی در اداره، هماهنگی با اداره منابع طبیعی جهت تثبیت اراضی و تشکیل جلسات متعدد، همکاری با اداره محترم اوقاف جهت تثبیت املاک موقوفه، صدور رای کلیه پرونده های واصله از بنیاد مسکن مربوط به سال 95، صدور قابل توجهی از اسناد املاک شهرداری، صدور اسناد املاک موات راه و شهرسازی و یکی دیگر از وظایف اداره ثبت اجرای اسناد رهنی بانک ها، وصول چک و مهریه که از طریق اجرای ثبت اقدام می کنند بخصوص وصول مطالبات بانک ها نیز آمار بسیار مطلوبی داشته ایم.

جناب آقای مهندس انصاری لطفاً بفرمایید که با کدام نهاد و ارگان در سطح شهرستان ارتباط بیشتری دارید؟

- اداره ی ما با تمام نهادها و ارگان های شهرستان ارتباط خوبی دارد ولی بیش ترین ارتباط کاری این اداره با ادارات مربوط با زمین و املاک می باشد از جمله دادگستری، منابع طبیعی، شهرداری، جهاد کشاورزی، اوقاف و امور خیریه، راه و شهرسازی و بانک ها به خاطر وصول مطالبات آنها از طریق اجرای ثبت، اداره دارایی، نظام مهندسی و اداره پست.

بسیار عالی، جناب انصاری عزیز لطفاً مهمترین مشکلات موجود در اداره خود را بی پرده بیان نمایید؟

- با توجه به این که اداره ثبت اسناد و املاک کازرون در حال گذر از ثبت سنتی به مکانیزه می باشد، بالطبع احتیاج به تلاش، آموزش و تخصیص وقت بیشتری دارد تا همکاران با نرم افزارها و برنامه های ی جدید مسلط شوند. ضمن اینکه نقشه جامع کاداستری شهر کازرون دقت لازم ندارد و کارشناسان باید جهت معاینه محل و نقشه برداری وقت بیشتری گذاشته که موجب اطاله صدور سند می گردد و در بافت قدیم شهر املاک فاقد طول و ابعاد و مساحت زیادی وجود دارد که مساحت دار کردن این املاک احتیاج به کارشناسی دارد که بدلیل کمبود منابع مالی اداری موجود و با توجه به بودجه محدود سازمان، نیاز به کمک های مسئولین محلی را می طلبد. 

آیا با توجه به وسعت و اهمیت کار و همچنین ازدیاد پرونده و کثرت ارباب رجوع، نیاز به کارمندان بیشتر و یا اختصاص ساختمانی بزرگتر ندارید؟

- باید عرض کنم که ساختمان اداره از نظر فضای اداری مناسب است ولی با توجه به اینکه کازرون از نظر تعداد املاک ثبت شده و تعداد تفکیک املاک و بطور کلی از نظر رونق املاک پس از شیراز در استان مقام دوم را دارا است، احتیاج به کارمندان بیشتری دارد ولی خوشبختانه تعداد پنج نفر از کارکنان قراردادی این اداره از تاریخ اول فروردین 96 به وضعیت پیمانی تغییر وضعیت پیدا کردند و به همین دلیل تعداد پنج پست جدید برای آنها ایجاد شد که چارت سازمانی ارتقا یافت.

اجازه بدهید تا از جناب عالی بپرسم که انتظارات مردم و ارباب رجوع از آن اداره بیشتر در چه زمینه ای است؟

- تسریع در انجام درخواست ها که با توجه به امکانات و پتانسیل اداره، حداکثر تلاش تحقق این امر انجام گرفته شده هر چند با توجه به ماهیت عملیات ثبتی، در مواردی، لازم به گذشت مدت زمان قانونی می باشد.

و آیا چه درخواست هایی از شهروندان دارید و در ضمن ارباب رجوع در چه کارهایی می بایست مستقیماً به آن اداره مراجعه نماید؟

- درخواست های خود را از طریق مبادی و مجاری قانونی لحاظ شده همانند اداره پست و دفاتر خدمات ارتباطی به اداره ارسال نمایند با توجه به این که سندهای دفترچه ای باید تبدیل به سند تک برگ(کاداستری) شوند و هرگونه اقدام ثبتی اهم از انتقال، رهن و وثیقه قرار دادن ملک منوط به تعویض آن می باشد لذا از همشهریان تقاضا می شود شخصاً نسبت به تعویض اسناد خود اقدام نمایند.

و مهمترین توصیه و تذکرات شما به مردم و ارباب رجوع چیست؟

- از قراردادن اسناد خود در اختیار دیگران خودداری نمایند، در زمان انجام معامله حتماً با اطلاع کامل از صحت مدارک و سایر جنبه های آن، اقدام به انجام معامله نمایند. از واگذاری انجام امورات ثبتی خود به اشخاصی که تحت هر عنوان اقدام به اخذ وجوهی در قبال انجام کار می نمایند خودداری نمایند که این اشخاص عمدتاً بدلایل واهی اقدام به اخذ وجه از مالکین می نمایند که هیچ دلیل قانونی ندارد و اخذ هر نوع وجهی توسط اداره صرفاً بوسیله واریز وجه به حساب رسمی و قانونی و تحویل رسید می باشد.

شنوندگان عزیز شما در حال گوش دادن به برنامه ی رادیو صدلی کازرون هستید و ما در خدمت آقای ماندس داود انصاری ریاست محترم اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان کازرون هستیم.

آقای مهندس انصاری جناب عالی چه پیشنهادی برای سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی و تعیین وقت کارشناسی برای تحدید حدود، نقشه برداری و غیره دارید؟

- لزوم  تهیه و ثبت نقشه جامع کاداستری و تک برگ نمودن اسناد دفترچه ای، افزایش تعداد کارشناسان متخصص، همکاری مالک و در موارد لازم مجاورین آن جهت کارشناسی، همکاری بیش از پیش سایر دستگاه های اجرایی شهرستان. مهمترین برنامه شما در سال جاری جهت تکریم ارباب رجوع چیست؟

- راهنمایی دقیق به ارباب رجوع جهت انجام درخواست، تسریع در روند اجرای درخواست ارباب رجوع، ارائه مستندات تنها به مالکان حقیقی و حقوقی جهت حذف واسطه های غیرقانونی احتمالی!

با توجه به کسب این رتبه ی با ارزش،  مهم ترین برنامه شما در سال جاری جهت تحقق اهداف سازمان و آن اداره و حفظ جایگاه فعلی در سطح استان چیست؟

- حفظ یکپارچگی و تعامل مجموعه مجرب و با تعهد فعلی و جذب نیازها اعم از نیروی انسانی و اداری، رعایت کامل اقتصاد مقاومتی و استفاده حداکثری ازحداقل امکانات موجود، برنامه ریزی و مدیریت منظم و یکپارچه کارها جهت تحقق تعهد سال جاری، افزایش ارتباط قانونی مناسب بیش از پیش با دستگاههای اجرایی شهرستان و بالطبع ارباب رجوع، لزوم تسریع در روند اجرای درخواست ارباب رجوع!

سپاس گزاریم از این که صادقانه پاسخ فرمودید و سپاس گزاریم که دعوت ما را پذیرفتید و برای جناب عالی و کلیه پرسنل اداره مطبوعتان آرزوی موفقیت و سربلندی را داریم و در پایان اگر مطلب خاصی مد نظرتان می باشد بیان نمایید؟

- با تشکر مجدد از جنابعالی و سایر همکارانتان در رادیو صدای کازرون جهت برگزاری این مصاحبه، ما کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک کازرون خود را مستخدم مردم می دانیم و امیدواریم بتوانیم در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حداکثر تلاش و همت خود را جهت ارایه بهترین خدمات در حداقل زمان ممکن به مردم شریف شهرستان داشته و از همشهریان نیز درخواست همکاری متقابل را داریم و از ادارات دولتی درخواست داریم جهت صیانت از بیت المال نسبت به تثبیت مالکیت دولت اقدام و اسناد دفترچه ای اداره خود را به تک برگ اقدام نمایند و در پایان لازم بذکر است هر چند این اداره در سال 95 تلاش مضاعفی جهت ارائه خدمات ثبتی به مردم شهرستان نموده است ولی مردم بزرگوار شهرستان کازرون شایسته دریافت خدمات مطلوب تری می باشند که بعضاً تشریفات اداری و حجم بالای کار توفیق خدمت گزاری مطلوب تر را از این مجموعه گرفته که با احترام به شنوندگان خوب برنامه های رادیو صدای کازرون از همه مردم شریف شهرستان بابت کاستی های موجود حلالیت می طلبیم

درود با شما جناب مهندس داود انصاری عزیر و درود به تمامی اهالی اداره ثبت و اسناد و املاک شهرستان. ما هم از رادیو صدای کازرون ضمن  آرزوی توفیق روز افزون شما می گوییم:

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

دوستت دارم یار کازرونی

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳