پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
معاون پرورشی آموزش‌وپرورش کازرون خبر داد:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کازرون از اعتکاف بیش از 300 دانش آموز دختر و پسرکازرونی هم‌زمان با سالروز میلاد مولای متقیان حضرت علی (ع) در دو مسجد امام خمینی (ره) و شهدای این شهر خبر داد.

به گزارش کازرون نما، حکمت ورع در حاشیه بازدید از مراسم اعتکاف دانش آموزان دختر در مسجد امام خمینی(ره) کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهر اظهار داشت: الحمدالله اعتکاف امسال در شهر کازرون با حضور چشمگیر دانش آموزان روبرو بود که نسبت به سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشت.

وی اعتکاف دانش‌آموزی را یکی از بهترین بسترهای تربیت معنوی و معرفتی برای آینده‌سازان کشورمان توصیف کرد و گفت: همه‌ساله مدیریت آموزش‌وپرورش کازرون با همت حوزه علمیه و افراد خیر این شهر مراسم روحانی و انسان‌ساز اعتکاف را با شور و شعفی خاص در مساجد این شهر برگزار می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش کازرون هدف اصلی تفکیک دانش آموزان از دیگر معتکفان در مساجد جداگانه را استفاده بیشتر از معنویات و برنامه‌هایی که با توجه به سنین آن ها در نظر گرفته شده عنوان و تصریح کرد: با همکاری حوزه علمیه خواهران و برادران و حضورطلاب در مساجدی که دانش آموزان معتکف هستند، ضمن برگزاری حلقه و خیمه‌های معرفتی به شبهات وسئوالات دینی آنان پاسخ داده می‌شود.

اعتکاف بیش از 300 دانش آموز در مساجد کازرون

ورع متذکر شد: در عصر حاضر که هزاران تهدید و آسیب به‌واسطه فنّاوری‌های نو متوجه هویت دینی و انقلابی نوجوانان است، پرداختن به امور معنوی از جمله برپایی مراسم اعتکاف می‌تواند دانش آموزان را از نظر اعتقادی و ایمانی بیمه کند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی به فراخور نیاز و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های ذهنی، روحی و جسمی نوجوانان تدارک دیده شده است، یادآور شد: جلسات تلاوت قرآن کریم، تشکیل حلقه‌های معرفت، سخنرانی‌های مذهبی و اخلاقی، پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان، برپایی نمازهای جماعت و انجام اعمال اُمّ داوود، اهم برنامه‌های اعتکاف دانش‌آموزی را تشکیل می‌دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش کازرون در پایان گفت: آیین معنوی اعتکاف در ماه رجب امسال از 22 تا 24 فروردین (13 الی 15 رجب) مصادف با ولادت باسعادت حضرت مولی‌الموحدین علی (علیه‌السلام) به مدت سه روز در دو مسجد امام خمینی (ره) و شهدای کازرون جهت دانش آموزان و دیگر مساجد برای عموم مردم برگزار می‌شود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸