پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
کارشناس پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خبر داد:
با توجه به اهمیت مقوله نظم و امنیت و رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه که حائز اهمیت فراوانی است، قوه قضائیه در اقدامی طی تجربه های قبل که میان مردم کسب کرده بود، سامانه ای تحت عنوان دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم را راه اندازی نمود .

به گزارش علی گلچین خبرنگار کازرون نما، محمد بازیار رابط و کارشناس ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری کازرون در این رابطه به خبرنگار ما گفت: قوه قضائیه به عنوان متولی پیشگیری از وقوع جرم نیازمند دیده بانانی حرفه ای در تمامی عرصه هاست تا با بصیرت، آینده ای سرشار از امنیت و سلامت اجتماعی را در جامعه اسلامی رصد نمایند. برهمین اساس معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اقدام به راه اندازی سامانه ای تحت عنوان دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم نموده است . بازیار همچنین به استناد قانون اساسی، قوه قضائیه را متولی و مسئول اصلی پیشگیری از وقوع جرم دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تمامی نهادها و سازمان های حاکمیتی و مردمی مکلف هستند در این فرآیند با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشند. لذا  استفاده از ظرفیت های مردمی در این زمینه بر پایه ماده 211 برنامه پنجم توسعه کشور راهنمای اصلی ایجاد و راه اندازی دیده بان پیشگیری از وقوع جرم به عنوان یک تشکیلات منسجم و مردمی است .

سامانه دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم  راه اندازی شد

رابط پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کازرون در بخش دیگری از گفتگوی خود درخصوص تشکیلات های مردمی عنوان داشت: در حقیقت سازمان و تشکل های مردمی دیده بان پیشگیری از وقوع جرم با رویکردی جدید و الگوی توسعه یافته ستادهای مردمی حفاظت اجتماعی و کارگروه های سلامت اجتماعی سابق است که پس از ابلاغ شیوه نامه تشکیل، اجرایی و راه اندازی به صورت متمرکز و با رویه ای هماهنگ در سر تا سر کشور شروع به فعالیت می کند و استفاده از ظرفیت های مردمی و نخبگان غیر حاکمیتی یکی از مصادیق اصلی عدالت ترمیمی – جبرانی و سیاست جنایی  مشارکتی است .

بازیار مهم ترین هدف تشکیل این سامانه را پیشگیری، مهار، مبارزه با جرائم و آسیب های اجتماعی معرفی کرد و از کلیه شهروندانی که علاقه مند هستند در سامانه دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم همکاری و ثبت نام نمایند دعوت به عمل آورد و یادآور شد: در صورت هرگونه پرسش و پاسخی که شهروندان در این خصوص دارند می توانند همه روزه جز ایام تعطیل به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کازرون یا به سایت http://sajam.adliran.ir مراجعه نمایند .

در پایان این مقام مسئول ضمن تشکر از حضور خبرنگاران در پوشش خبری این مسئله، خواستار همکاری بیشتر رسانه ها در انعکاس خبر پیشگیری از وقوع جرم در جامعه شد تا ان شاء الله با همکاری این عزیزان و مردم شاهد پیشرفت وقوع کمترین درصد از جرائم در سال 96 باشیم . 

نویسنده: علی گلچین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶