پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کازرون خبر داد:
معاون آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان کازرون گفت: امسال 1840 دانش آموز متوسطه اول هدایت تحصیلی می شوند.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، رضا جاویدی در جلسه ستاد هدایت تحصیلی این شهر اظهار داشت: باید با تکیه بر تدابیر و برنامه ریزی های مدون و بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود برای هدایت تحصیلی مطلوب دانش آموزان گام برداریم.

وی از جمله اهداف آموزش و پرورش را شناسایی استعدادها، برنامه ریزی مدون، هدایت تحصیلی و شغلی مطلوب و کمک به دانش آموزان در رشد شخصیتی  دانست و ادامه داد: فرایند  هدایت تحصیلی دانش آموزان  باید بر اساس توانایی، استعداد، علاقه و مشاوره تحصیلی سازنده  صورت گیرد. زیرا با مشاوره صحیح مسیر زندگی آینده ی دانش آموزان مشخص می شود.

معاون آموزش متوسطه کازرون خاطر نشان ساخت: در بحث هدایت تحصیلی 65 درصد بر حسب  آزمون های مشاوره ای و 35 درصد ملاک انتخاب رشته  دانش آموزان در دوره ی متوسطه دوم  عملکرد و سوابق تحصیلی است. در فرم هدایت تحصیلی 12 اولویت مشخص شده که دانش آموزان با توجه به علاقه و انگیزه پیش می روند.

وی بیان داشت: 33 درصد دانش آموزان کازرونی در هنرستان های فنی و مهارتی و 67 درصد در دبیرستان ها در شاخه نظری مشغول به تحصیل هستند.

بیش از 1800 دانش آموز متوسطه اول هدایت تحصیلی می شوند

جاویدی، شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی شخصیتی دانش آموزان را در هدایت تحصیلی مهم برشمرد و یادآور شد: باید به دانش آموزان کمک کنیم تا با  رشته ها و عناوین مختلف شغلی آشنایی پیدا کنند و با آگاهی رشته تحصلی را انتخاب کنند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش کازرون با اشاره به کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها و رشته های تحصیلی افزود: تامین نیازهای شغلی جامعه بر اساس برنامه های هدایت تحصیلی و متوازن شدن رشته ها از اهداف برنامه مدون هدایت تحصیلی دانش آموزان است و دانش آموزان در انتخاب رشته تحصیلی از آزادی عمل برخوردار هستند.

جاویدی حضور مشاور، مدیر، معلم، و اولیا را در کنار دانش آموز ضروری دانست و اذعان داشت: مشاور مدرسه با انجام فعالیت های مشاوره ای به منظور ایجاد زمینه های مشاوره ای برای دانش آموز و اولیا آگاهی لازم را در اختیار هر یک از دانش آموزان قرار می دهد.

وی متذکر شد: ازجمله مشکلات جامعه عدم انطباق رشته دانشگاهی با بازار کار است که امیدواریم با هدایت صحیح تحصیلی این مسئله از جامعه محو شود.

در پایان معاون متوسطه آموزش و پرورش کازرون با بیان اینکه کلیه ی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای اجرای هدایت تحصیلی، انتخاب رشته و ثبت نام دانش آموزان پایه ی نهم بر اساس شیوه نامه وزارت آموزش و پرورش فراهم شده است به اولیای دانش آموزان توصیه نمود جهت کسب اطلاعات بیشتر و انتخاب آگاهانه تر به مدیران و مشاوران مدارس مراجعه نمایند.

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳