پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
گزارش:
این اقدام شهرداری کازرون با هدف خیرخواهانه رونق گردشگری شهری کازرون دنبال شده است، اما متاسفانه عدم مشورت و رعایت اصول کارشناسی، نگرانی گروه‌های مردمی و محیط زیستی را باعث شده است.

به گزارش کازرون نما، ماجرا از آن جا آغاز شد که شهرداری کازرون با هدف رونق گردشگری شهری کازرون اقدام به ساخت پله فلزی در پارک معروف تنگ تیکاب در دامنه کوه شمالی برای دسترسی راحت و مسیر دسترسی به غار معروف و زیبای این پارک کوهستانی نمود.

این اقدام شهرداری کازرون با هدف خیرخواهانه رونق گردشگری شهری کازرون دنبال شده است، اما متاسفانه عدم مشورت و رعایت اصول کارشناسی، نگرانی گروه‌های مردمی و محیط زیستی را باعث شده است.

کار غیر اصولی با نیت خیر خواهانه شهرداری کازرون در پارک تنگ تیکاب !!

بخش مهمی از نگرانی‌ها ناشی از در معرض خطر و نابودی قرار گرفتن بیش از هزاران خفاشی می‌باشد که این غار از معدود زیست گاه‌های باقی مانده آنان به شمار می‌رود. گویا وجود این خفاش‌ها برای تعدیل جمعیت حشرات و نابودی بخش قابل توجهی از آفات محصولات کشاورزی در کازرون بسیار تاثیرگذار و مهم تلقی می‌شود و ساخت مسیر دسترسی به همه مناطق غار و نورپردازی حیات این پستانداران پرنده را به خطر خواهد انداخت.

-اما بخش مهم از نگرانی ها پیرامون غار تنگ و تیکاب ناشی از آن است که مسیر دسترسی راحت در صورت عدم نظارت لازم و نبود نگهبان به محلی برای خلاف کاری و پاتوق معتادان تبدیل شود. کما این که تجربه قبلی اجاره شکاف های انتهای پارک طالقانی این موضوع را ثابت می‌کند.

لذا پیشنهاد می‌شود، شهرداری محترم ضمن همکاری و همراهی با گروه های مردمی با هدف حفظ موقعیت گردشگری غار معروف تنگ و تیکاب و همزمان حفظ زیستگاه جانوران پرکاربرد و مفیدی چون خفاش‌،

-  تنها ساعات مشخصی را به بازدید عمومی اختصاص دهد

-  با استقرار نگهبان از ورود افراد معتاد و تبدیل غار به پاتوق معتادین جلوگیری کند.

کار غیر اصولی با نیت خیر خواهانه شهرداری کازرون در پارک تنگ تیکاب !!

غار تنگ تیکاب: پای معتادان زودتر از گردشگران به غار فراپارینه سنگی باز شده

- با تعیین مسیر گردشگری و میله گذاری، فقط قسمت‌های مشخصی را برای گردشگری در غار تعیین کند و گردشگران در مسیرهای مشخصی برای رفت و آمد حضور داشته باشند.

- از نورپردازی مصنوعی و کاربرد مصالح سیمان و... در غار و برهم زدن بافت و عوارض طبیعی غار تنگ و تیکاب جدا خودداری نمایند.

تا بدین صورت هم استفاده و بهره برداری گردشگری از این غار صورت گیرد و نیت خیر شهرداری محقق شود و هم کمترین آسیب به اکوسیستم و حیات وحش و طبیعت غار وارد شود.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
م رم
|
United States
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
1
در تعطيلات نوروز مسافران ... نوروزي درست وسط چمن پارك ازادي زغال ريخته و اتش درست كرده بودند تاجوجه كباب تهيه كنند كاش شهرداري در پارك ها مثل ساير شهرها مثل تفرجگاه پريشان منقلهاي مخصوص يا باربيكيويي درست ميكرد كه از اين پله واجبتر بود اين كار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷