پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
علی رغم تصریح قانون در منع به کارگیری امکانات دولتی در انتخابات:
بر اساس ماده ۶۲ آخرین آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، هرگونه در اختیار گذاشتن و همچنین استفاده از وسایل و امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و تمامی نهادهایی که به هر میزان از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها و احزاب سیاسی و انتخاباتی ممنوع بوده و مرتکبین آن تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش کازرون نما، جلسه شورای مشورتی یکی از جناح های سیاسی کازرون در حالی روز پنج شنبه در سالن همایش های شهرداری کازرون و با حضور یکی از فعالان سیاسی این جریان در استان فارس که سابقه دستگیری در وقایع سال 88 نیز دارد برگزار گردید، که بر اساس ماده ۶۲ آخرین آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  ابلاغ شده در 10 فروردین ماه 96 توسط وزارت کشور، هرگونه در اختیار گذاشتن و همچنین استفاده از وسایل و امکانات ادارات، شرکت‌های دولتی، شهرداری‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به آنها و تمامی نهادهایی که به هر میزان از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدها و احزاب سیاسی و انتخاباتی ممنوع بوده و مرتکبین آن تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

گفتنی است: بر اساس اخبار دریافتی، فعالان این جریان سیاسی در فاصله حدود یک ماه به انتخابات تلاش دارند فرمول و چگونگی ورود به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را با هدایت رهبران این جریان به دست آوردند و بر اساس آن به تعیین کاندیداهای حوزه‌های انتخابیه بپردازند.

رهبران فعلی شورای مشورتی، حلقه ای متشکل از فعالان حزبی، مدیران اجرایی سابق این جریان و چهره‌های موجه غیرحزبی و تجمیع نیروهای شناسایی شده شورای این گرایش سیاسی شهرستان را مشخص می‌کند.

آنچه از اطلاعات به دست آمده می‌توان تحلیل کرد این است که این طیف امیدوارند در فاصله کمتر از یک ماه تا انتخابات شوراهای شهر و روستا، با سازوکار طراحی شده به شناسایی و تایید نامزدهای هم حزبی خود در حوزه‌های انتخابیه بپردازند و اهداف خود را برای دستیابی به اکثریت کرسی‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا تحقق بخشند.

نکته قابل توجه عدم اطلاع و اقبال چهره های شاخص این جریان سیاسی کازرون برای حضور در این جلسه است که نشان از برگزاری از این گونه جلسات به محوریت افرادی محدود با سوابق نه چندان مطرح سیاسی و با اهداف خاص دارد. البته شکاف در میان طیف مدعیان حامی دولت و بدنه این طیف سیاسی در کازرون در ماه های اخیر چنان مشهود بوده که موضع گیری مدعیان حامی دولت نسبت به تغییرات مدیریتی شهرستان به فضاهای مجازی و بعضا برخوردهای فیزیکی میان این دو طیف نیز انجامیده است.

حال باید دید خروجی این جلسه چقدر ارزشمند و تاثیر گذار خواهد بود که حتی یکی از اعضای هیات اجرایی انتخابات در کازرون نیز چشم بر قانون بسته و به عنوان فرد محوری و کلیدی در تعیین و انتخاب افراد لیست انتخاباتی شورای شهر کازرون در جلسه حضور یافته است.

نویسنده: سرویس سیاسی
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حقیقت گو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
2
2
درانتخابات گذشته ... ستاد انتخاباتی شده بود هیشکی برخورد نکرد الانم که دیگه آقای شهردار باید به نحوی فکر موقعیت خوبی خودش باشه دودستی امکانات در اختیار همفکرانش گذاشته۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
1
3
در تهران در شهر آفتاب که خیلی بزرگتر هست و متعلق به شهرداری تهران هست یک قبیله دور هم جمنا شدند و کسی اعتراض نکرد
چرا!؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳