پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴

«انقلاب اسلامی» بزرگ و شکوهمند ما بی نظیر است، زیرا که دارای همه شاخص های یک انقلاب تمام عیار می باشد که با پشتوانه جهان بینی صحیح[1]، ایدئولوژی غنی[2] و فکر و فرهنگ مترقی[3] نشأت گرفته از مکتب جهان شمول اسلام ناب محمدی(ص) و حمایت های بی دریغ و همه جانبه و وسیع اجتماعی و مردمیِ[4] مردم شریف و انقلابی همیشه در صحنه ایران توانسته است تغییر و تحولی بنیادی و محتوایی ایجاد کند[5] و نظام طاغوتی و دیکتاتوری چند هزارساله را سرنگون و از بیخ و بن براندازد و نظامی الهی مردمی جمهوری اسلامی بنا نهد[6].

نظام جمهوری اسلامی که در پرتو آن «تمام امور کشور باید به اتکاء آرای عمومی از راه انتخابات اداره شود»[7] و عملاً مردم سرنوشت و آینده خود را رقم زنند (مردم سالاری دینی).

این انقلاب و جمهوری اسلامی حاصل سال ها مبارزه، مقاومت، پایمردی و تحمل زندان ها، شکنجه ها، تبعیدها و آوارگی های علمای اعلام، روحانیت مبارز، امت انقلابی و نستوه، مردم شریف و ولایتمدار و بیش از همه رهبری های حکیمانه، مدبرانه، شجاعانه و مقتدرانه، رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیان گذار جمهوری اسلامی (اعلی الله مقامه) و صبر و استواری آن ابرمرد الهی می باشد. مضافاً خون بهای این انقلاب و جمهوری اسلامی خون پاک و مطهر هزاران هزار شهید والامقام از همه قشرهای این ملت انقلابی به ویژه جوانان پاک، مخلص و غیور این مرز و بوم است.

این انقلاب و جمهوری اسلامی در راستای اهداف متعالی انبیاء عظام، اولیاِی الهی و علمای ربانی است که در طول تاریخ برای هدایت بشریت و استقرار نظامی توحیدی و عدالت اجتماعی و نفی هرگونه شرک و کفر و نفاق، تلاش ها کردند و متحمل زحمات و رنج­هاگردیدند.

 حساب انقلاب اسلامی با شورش ها و کودتاهایی که به طور معمول با طرح و برنامه و حمایت های قدرت های استکباری در دنیا رخ می دهد، کاملاً جداست.

این انقلاب به تمام معنا کامل و جمهوری اسلامی به تمام معنا مردمی بامحتوایی اسلامی، اهدافی متعالی، بلندمدت و فراملی، قومی و نژادی در راستای زمینه­سازی انقلاب بزرگ و جهانی منجی بشریت حضرت ولی عصر (عج) می باشد.

بنابراین انقلاب اسلامی و جمهوری اتفاقی، آسان و مفت به دست نیامده، بلکه امانتی است الهی که با نصرت الهی در ازای قیام خالصانه مردم برای خدا و اسلام خواهی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به دست آمده است؛ نه غنیمتی که ارزان و بدون هیچ رنج و زحمت به ملت ما رسیده باشد تا عده ای فرصت طلب، زیاده خواه، مفت خوار و رانت خواری که یکدیگر را ذخیره انقلاب می نامند و با ریا و تظاهر و پاچه خواری خود را به مناصب و مدیریت های کلان رسانده و ادعای سهم خواهی دارند و طلبکارانه، حریصانه و بی رحمانه به بیت المال دست درازی کنند.

جای بسی تاسف است که این ذخیره های ادعایی انقلاب با کمال پررویی، قسط و عدل را به سخره گرفته و با غارت و چپاول بیت المال و اموال عمومی، برداشت حقوق های ده ها میلیونی، تخصیص پاداش ها و وام های کم بهره ی چند صد میلیونی و میلیاردی برای خود و دوستان توجیه نمایند.

اکنون به عنوان تذکر، توجه و تنبه مسئولان، رؤسا و مدیران در هر سه قوه، به برخی از سخنان رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) که با صراحت به امانت بودن این انقلاب و نظام و اینکه باید این امانت را به صاحبش امام زمان (عج) سپرد، اشاره می شود.

امام خمینی (ره):

- امیدوارم که ان شاء الله این روحیه اسلامی توحیدی باقی باشد تا این کشور را ما به صاحب اصلی آن، امام زمان (عج) تحویل بدهیم و ملت را تسلیم ایشان بکنیم[8].

- من امیدورام که این کشور با همین قدرت که تا اینجا آمده است و با همین بیداری که از اول بوده است و تا اینجا رسانده است، باقی باشد، این نهضت و این انقلاب و قیام، تا صاحب اصلی ان شاءالله بیاید و ما و شما و ملت ما، امانت را به او تسلیم کنیم[9].

- من امیدوارم که خدای تبارک و تعالی به ما توفیق بدهد که ما بتوانیم به این مقصدی که مقصد انبیاست برسیم و ما ان شاءالله با هم باشیم و این قافله را هم به منزل برسانیم و این امانت را به صاحب امانت رد کنیم[10].

- امیدوارم که این انقلاب جهانی بشود و مقدمه ای برای ظهور حضرت بقیه الله (عج) باشد[11].

- امیدوارم که این جمهوری اسلامی ان شاءالله برسد به مقامی که خودش را برساند به زمان ظهور امام زمان سلام الله علیه[12].

نتیجه:

یکی از مهم ترین نعمت های الهی به ملت ایران «جمهوری اسلامی» است و جمهوری اسلامی امانت الهی می باشد، همه ملت ایران دارنده این امانت الهی هستند و دو وظیفه مهم در قبال آن دارند:

1- حفط امانت (جمهوری اسلامی)

2- رساندن این امانت به اهل آن، تا برسد به دست صاحب اصلی (در واقع امانت در جمهوری اسلامی همان حق حاکمیت است). ریاست ها، مقام ها، مدیریت ها و پست ها، همه از مصادیق این امانت الهی است که مردم خوب و انقلابی باید آن ها را به اهلیت دارترین و شایسته ترین ها بسپارند و این مسئولیت سنگینی است که متوجه همگان می باشد و در عین حال همه ناظر و پاسدار آن باشند، اگر در این رابطه سهل انگاری و ساده انگاری شود، مسیر انقلاب به انحراف می رود، که متأسفانه باید اعتراف کرد که حاکمیت نوعی اشرافی گری نو، اختلاس های سنگین، تبعیض و بی عدالتی در برداشت حقوق ها، پاداش ها و وام های نجومی در اثر حاکمیت افراد نا اهل و بی صلاحیت و غیر انقلابی و فرصت طلب، نوعی انحراف از مسیر انقلابی است که باید همچنان ساری و جاری باشد تا ملت های در بند و خفته را بیدار، آزاد و آماده انقلاب نماید.

این دزدی های بی رحمانه و برداشت های ناحق از بیت المال، خیانت در امانت بوده و به اعتماد مردم لطمه و صدمه زیادی زده است.

به امید نظارت همگانی، پاسداری عمومی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و پالایش نااهلان بی مروت و دزدان خزانه ملت، تا ظهور صاحب اصلی مهدی منتظر (عج).

 

پی نوشت:

[1] شاخصه های مهم یک انقلاب واقعی.

[2] همان.

[3] همان.

[4] همان.

[5] همان.

[6] با استفاده از دو دانشنامه ی علوم سیاسی.

[7] اصل هشتم قانون اساسی.

[8] صحیفه نور، ج 16، ص 183.

[9] همان  ج 15 ص 385

[10] همان ج 19 ص209

[11] همان ج 16 ص131

[12] همان ج 16 ص112

نویسنده: علی اسدزاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴