پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
با حضور دکتر دالکی:
همایشی با موضوع آسیب های اجتماعی با حضور دکتر دالکی رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان و اولیاء دانش آموزان در محله ملای انبار مسجد علی بن ابیطالب(ع) و نیز همایش پیشگیری آسیب های اجتماعی با حضور اولیاء دانش آموزان و مسئولین اداره آموزش و پرورش این بخش، در سالن اجتماعات شهید رحمن میرزایی قائمیه برگزار شد

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، دکتر دالکی در این همایش  به  دو موضوع اعتیاد و طلاق پرداخت و گفت: آنچه امروز در قانون و محکمه  با آن روبرو هستیم  و مشکلترین آسیب برای جامعه شده دو مساله است: یکی اعتیاد و دیگری طلاق است.  اعتیاد خطرناکترین مساله ای است که عواقب و تشعشعات زیادی دارد و منجر به ایجاد مشکلات زیادی می شود.  پدر به خاطر اینکه گرفتار اعتیاد شده تن به هر خواسته خانواده می دهد و نمی تواند کنترل خانه را در دست بگیرد. امروز آمار طلاق به بیش از  نصف ازدواج در سال رسیده  که اکثر عوامل آن اعتیاد می باشد.

همایش بررسی آسیب های اجتماعی در قائمیه برگزار شد

وی خاطر نشان کرد: امروز نیازهای خانواده باید توسط پدر حل و فصل و برآورده شود که متاسفانه به خاطر اعتیاد نمی تواند خواسته های خانواده را برآورده کند و فرزند و خانواده به انحراف کشیده می شود و کشمکش بین خانواده به طلاق می انجامد.

دالکی افزود: پرونده طلاق به تبع آن باعث ایجاد چندین پرونده می شود. مطالبه نفقه، مهریه، حضانت بچه، اجرت المثل و... . مادری که  یک زن جوان است، وارد چرخه جنایی می شود و برای او  هزاران آسیب در این چرخه به وجود می آید و گاها خانواده ها دختران خود را خیلی زود شوهر می دهند و همین که خواستگاری برای دختران کم سن و سال آنها می آید، رضایت می دهند که متاسفانه پخته عمل نمی کند و با آن که دختر آمادگی زندگی زناشویی را ندارد، او را شوهر می دهند و فکر می کنند که فقط بلوغ جنسی کافی است.

همایش بررسی آسیب های اجتماعی در قائمیه برگزار شد

رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان افزود: باید اجازه دهیم تا  فرزندان علاوه بر بلوغ جنسی، به بلوغ فکری و ذهنی هم برسند و عدم رسیدن به بلوغ فکری باعث می شود تا بعد از یکی – دو سال زندگی مشترک، با یک بچه در بغل وارد خانه پدری شود و یک زن جوان با یک بچه سرگردان و در آستانه شور نوجوانی و جوانی و نشاط طلاق و انحراف ثمره این کار است. یا گاها پدر و مادر در آستانه 50 یا 60 سالگی شاهد تولد فرزند خود هستند که فرزند با پدر و مادر نیم قرن تفاوت سنی دارند که مشخص نیست این پدر و مادر چطور می خواهند با این تفاوت فکری این بچه را بزرگ کنند . یا گاها بعد از ازدواج نوجوانان، می بینیم که پدر و مادر در زندگی آنها دخالت می کنند و باعث از هم پاشیدن زندگی آنها می شوند.

همایش بررسی آسیب های اجتماعی در قائمیه برگزار شد

دکتر دالکی در پایان خاطر نشان کرد: ما در برابر فرزندان در پیشگاه خداوند مسئول هستیم. خیلی از فرزندان منحرفی که امروز وارد جامعه می شوند فردا قاتل مردم و خانواده ها و جامعه می شوند و باید  نسبت به فرزندانمان بی تفاوت نباشیم و بچه ها را کنترل کنیم و فرزندان خود را زیر نظر داشته باشیم و آنها را حمایت کنیم و خوب تربیت کنیم. بچه ها را به صورت غیر محسوس کنترل کنیم از درون دوستشان داشته باشیم و در ظاهر برخورد کنیم، بچه ها را درست تربیت کنیم و عواقب کار ناشایست را به آنها یاد دهیم و امیدواریم که بتوانیم نقش پدر ی و مادری خود را به خوبی ادا کنیم و بتوانیم فرزندانی شایسته و در خور شان و منزلت جامعه اسلامی و کشور اسلامی و خانواده ایرانی تربیت کنیم .

همایش بررسی آسیب های اجتماعی در قائمیه برگزار شد

بنابر این گزارش، دکتر دالکی در همایش دیگری تحت عنوان پیشگیری آسیب های اجتماعی که با حضور اولیاء دانش آموزان و مسئولین اداره در سالن اجتماعات شهید رحمن میرزایی برگزار شد، به عنوان سخنران ویژه مراسم حضور داشت و آسیب ها ی اجتماعی را برای خانواده ها تشریح نمود.

دکتر دالکی در این همایش ضمن توجه به اهمیت فرزندان در خانواده گفت: فرزندان نور چشم ما و میوه زندگی ما هستند و جایگاه آنها در قرآن یاد شده است و به تبع آن، در قانون مدنی هم منعکس شده است .

همایش بررسی آسیب های اجتماعی در قائمیه برگزار شد

رئیس دادگستری بخش چنارشاهیجان با توجه به سن جرم در جامعه، گفت: فرزندان ما مادرزاد مجرم به دنیا نیامده اند. جرم یا انحراف در تمام جوامع بشری وجود دارد و با توجه به منطقه، نوع و شدت آن متفاوت است.

وی جرم را رفتارهایی نا درست که یک فرد انجام می دهد و حکومت برای آن قانون تعیین کرده است. تعریف کرد و افزود: آسیب هایی که اطفال مرتکب می شوند با افراد بزرگسال متفاوت است. جرم از ابتدای خلقت وجود داشته است. اولین مجرم شیطان بود. شیطان دشمن قسم خورده تمامی ما انسان ها است و از زمانی که نطفه در نهاد انسان بسته می شود تا  لحظه مرگ در کنار ماست.

دکتر دالکی در این همایش با اشاره به سن جرم در فرزندان و اینکه امروزه از بحث بچه ها غافل شده ایم و درست عمل نمی کنیم، افزود: سن انسان ها به سه دوره تقسیم می شود که هفت سال اول سن فرمانروایی بچه هاست. در هفت سال اول فرزندان فرمانروایی می کنند و خطای آنها به خاطر بچگی نادیده گرفته می شود. هفت تا 14سالگی بچه ها را دوران انحراف می گویند. دورانی است که بعد از آن ما به سن جرم می رسیم. این دوران خطرناکترین دوران بچه هاست. دورانی است که بچه ها سرقت می کنند، پرخاشگری می کنند، چاقو در جیب می گذارند، دروغگویی را یاد می گیرند، و گاهی نمی دانیم که بعضی رفتارهایمان غلط است و آن را به فرزندان خود یاد می دهیم. آسیب ها را بچه ها بیشتر در خانه یاد می گیرند. بچه ها بیشتر آداب و رسوم و رفتارها را در خانه و در کنار پدر و مادر یاد می گیرد. خانواده مقدسترین نهاد اجتماعی است

دکتر دالکی اظهار داشت: امروز در خانواده ها باورهای دینی ضعیف شده و علت بیشتر انحرافات ضعف باورهای دینی است. باید دست فرزندان را بگیریم و به مسجد ببریم  تا در  مسجد نماز بخوانند و دو آیه قرآن بخوانند. اوقات فراغت فرزندان را پر کنیم. برای تربیت فرزندان خود وقت بگذاریم و ارزش قائل شویم. اگر علائم انحرافی را در بچه ها دیدیم باید معالات انحرافی آنها را به هم بزنیم و اگر دیدیم، این بحران است و باید با کمک مشاوران مدرسه به حل آن اقدام کنیم.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: بچه ها را تحقیر نکنیم، برچسب نزنیم، سعی کنیم مسائل بچه ها را با ریش سفیدی حل کنیم، نگذاریم پای بچه ها به دادگاه باز شود؛ چون برایشان عادی شده و روی آنها باز می شود و با قانون آشنا می شوند و بیشتر و بهتر و راحت تر مرتکب جرم می شوند. 

نویسنده: راه علی طاهری
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲