پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
محمدرضا معینی خبر داد:
محمدرضا معینی گفت: پوشش گیاهی بومی مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور بر اساس منظر طبیعی تاریخی در دامنه های مشرف بر شهر تاریخی بیشاپور احیا می شود.

به گزارش کازرون نما، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کازرون گفت: به منظور احیا منظر طبیعی – تاریخی و خدادادی این مجموعه، به مناسبت هفته درختکاری پنج هزار دانه پسته وحشی، بادام کوهی و بلوط مطابق با پوشش گیاهی منطقه کاشته می شود.

محمدرضا معینی افزود: پوشش های گیاهی به عنوان منظر طبیعی بخشی از عناصر ویژه محیط زیستی بشر محسوب شده و اهمیت بسزایی در تولید اکسیژن دارد.

پوشش گیاهی بومی مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور احیا می شود

وی گفت: دامنه های مشرف بر مجموعه شهر تاریخی بیشاپور با ویژگیهای خاک منطقه، جایگاه رویش بسیاری از گیاهان بومی و دارویی از جمله این گیاهان بادام کوهی، درختان بلوط، پسته وحشی و گیاهان دارویی شامل بابونه وگزنه است .

مدیر داخلی مجموعه بیشاپور افزود: این پوشش گیاهان بر اثر عوامل طبیعی اقلیمی بخصوص خشکسالی، چرای دام و اقدامات نادرست انسانی کاسته شده است.  

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹