پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹
خطیب جمعه جره و بالاده:
خطیب جمعه بخش جره و بالاده با اشاره به تعداد کرسی های مدیریت ارشد کشور و تعداد شهدای جنگ تحمیلی گفت: برای هر صندلی که مسؤولان ارشد کشوری و استانی بر آن تکیه زده اند، یک کربلا به پا شده است، و چقدر مایه تاسف و شرمندگی است اگر بر این صندلی های مسئولیت تکیه بزنند و یادشان برود که برای همان صندلی که رویش نشسته اند، 72 نفر به خونشان غلتیده اند.

به گزارش کازرون نما، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی بهرامی باباحیدری  امام جمعه بخش جره و بالاده در خطبه های جمعه 20 اسفند این بخش که با حضور با شکوه مردم بخش در مسجد امام حسین (ع) بالاده برگزار شد، در خطبه اول به مناسبت روز بزرگداشت شهدا و روز تکریم مادران و همسران شهدا به بیان فضیلت و آثار و برکات فردی و اجتماعی شهادت از دیدگاه آیات و روایات پرداخت

و خطاب به مسئولین گفت: حواسمان باشد برای هر صندلی مدیریت در این نظام چند نفر شهید شده اند؟ تعداد پست های مهم کشور و استانی را تا 3000 عنوان کرده اند و اگر تعداد شهدا (230000 شهید) را بر این عدد تقسیم کنیم، در خواهیم یافت که برای هر صندلی مسؤولان، به طور متوسط به تعداد شهدای کربلا، شهید وجود دارد.

امام جمعه بالاده افزود: شاید برای شنونده و خواننده، فقط این یک آمار و  عدد است، اما برای نفر به نفر آنانی که جان شان را در آن 8 سال دفاع مقدس از دست داده اند، آنچه اتفاق افتاده، "از دست دادن تنها فرصت زندگی از ازل تا ابد" بود.

بهرامی خاطر نشان کرد: امروز اگر می نویسیم، می خوانیم، سقفی بر سر داریم، عشق داریم، کودکان مان را به مدرسه می فرستیم، کار می کنیم، انتقاد می کنیم، می گوییم، می خندیم، می خوریم، می آشامیم و نفس می کشیم، تک تک مان مدیون همه آنانی هستیم که در "روزگار بازشناسی مرد از نامرد"، لباس عافیت از تن کندند و لباس رزم پوشیدند، خیلی های شان بازگشتند، خیلی هایشان بخشی از وجودشان را در میدان جنگ گذاشتند و به خانه آمدند و خیلی ها هم به شهادت رسیدند. در کنار این وامداری عمومی نسبت به مردان دفاع مقدس، آنان که بر صندلی های مهم مدیریتی تکیه زده اند، به طور خاص مدیون شهیدان هستند. به عبارتی برای هر صندلی که مسؤولان ارشد کشوری و استانی بر آن تکیه زده اند، یک کربلا به پا شده است، و چقدر مایه تاسف و شرمندگی است اگر بر این صندلی های مسئولیت تکیه بزنند و یادشان برود که برای همان صندلی که رویش نشسته اند، 72 نفر به خونشان غلتیده اند.

برای هر صندلی مسؤولان ارشد کشوری و استانی، یک کربلا به پا شده است

خطیب جمعه بالاده در خطبه دوم نیز ضمن اشاره به اهم مناسبت های هفته آتی، به سالروز وفات حضرت ام البنین(س) در 13 جمادی الثانی سال 64 هجری قمری اشاره و ضمن تسلیت و تعزیت، ایشان را بانویی مرد آفرین توصیف کرد که نتیجه تربیتش، 4 فرزند شهیدش ابالفضل،عبدالله، جعفر و عثمان شد و این بزرگترین افتخار است. وی همچنین به درگذشت جانسوز یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین حاج سیداحمد خمینی در 26 اسفند 1373 اشاره و ضمن تسلیت و درخواست علو درجات برای ایشان، دفاع از ولایت و وفاداری و اطاعت از مقام معظم رهبری را مهمترین ویژگی اخلاقی این مبارز نستوه و یار و یاور همیشگی امام (ره) و انقلاب بر شمرد.

حجت الاسلام بهرامی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران راهیان نور پرداخت و گفت: شاه بیت فرمایشات آقا در این دیدار این بود که فرموند: "علت شروع جنگ تحمیلی این بود که دشمن بعثی و حامیانش در ما احساس ضعف کردند و اگر از تصرف چند روزه ی تهران مطمئن نبودند، قطعا جنگ را آغاز نمی کردند و تاکید کردند: این، یک قاعده کلی است؛ احساس ضعف موجب تشویق دشمن به حمله خواهد شد. بنابراین اگر میخواهید دشمن را از تهاجم منصرف کنیم، باید به جد از اظهار ضعف بپرهیزیم و نقاط قوت فراوانی را که در اختیار داریم، آشکار کنیم.

 

اشتباه برخی مسئولان در این چالش بزرگ اقتصادی که کشور اکنون دچار آن است، این بود که در زمینه ی اقتصادی از جانب خود اظهار ضعف شد و دشمن دید که از همین نقطه ضعف می تواند فشار آورد و فشار تحریم ها را زیاد کردند و در یک جنگ تمام عیار اقتصادی، وضعیت رکود و بیکاری و گرانی از دست رفتن مشاغل و تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها و...  را به اینجا رسانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در ادامه به قسمتی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان هم پرداخته و افزود: حضرت آقا از عملکرد دولت در اقتصاد مقاومتی راضی نیستند، لذا در این دیدار به صورت شفاف فرمودند: اگر کارهای ضروری در اقتصاد مقاومتی انجام شده بود، امروز تفاوت محسوسی را در اوضاع اقتصادی و زندگی مردم شاهد بودیم. شکایات مردم به دست ما می رسد و باید در مسائل مهمی مثل تولید، و اشتغال و از بین بردن رکود به گونه ی عمل کرد که مردم تاثیر آن را در زندگی خود کاملا احساس کنند، اما اکنون اینگونه نیست.

خطیب جمعه بالاده در بخش دیگری از این خطبه گفت: شنیده ها حاکی از آن است که یکی از کسانی که حقوق نجومی 57 میلیون تومانی دریافت می کرد و حتی حق اوقات فراغت فرزندانش را نیز از بیت المال دریافت می کرد و بر اثر فشار افکار عمومی از صندوق توسعه ی ملی استعفاء داده بود، قرار است به عنوان رئیس هیئت مدیره ی صندوق ملی محیط زیست به کارگیری شود؛ در صورتی که مقام معظم رهبری صراحتا گفتند: کسانی که حقوق های نجومی دریافت می کردند لیاقت تصدی مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران را ندارند و همچنین تاکید کردند که نباید از قضیه فیش های نجومی به آسانی عبور کرد چون که در این قضیه به اعتماد مردم و جوانان به نظام اسلامی ضربه ی فراونی خورده است و این چیز کمی نیست. وقتی مردم اعتمادشان سلب شود به معنای این است که ما مردم که سرمایه ی اصلی نظام و پشتیبان حقیقی نظام است را از دست می دهیم. نظام اسلامی بر پایه ی عدل و انصاف مستقر است و این همه اختلاف در حقوق و دستمزدها هیچ سنخیتی با عدل و انصاف ندارد.

حجت الاسلام بهرامی در بخش پایانی خطبه ها از همه مسئولین شهرستان و بخش بالاخص اداره راه که با تلاش و فعالیت شبانه روزی توانستند ظرف دو هفته راه کنار گذر پل بالاده را تکمیل و راه اندازی کنند و ارتباط بین شهرستانهای کازرون و فراشبند که بر اثر تخریب پل بزرگ بالاده در سیل اخیر قطع شده بود را مجددا برقرار نمایند  تقدیر و تشکر نمود. همچنین به تشویق و ترغیب مردم بخش به کمک به ایتام و نیازمندان و فقرا و گره گشایی از کار آنها و نشاندن لبخند شادی بر لبانشان در آستانه عید نوروز باستانی پرداخت و آنرا مایه خیر و برکت و سعادت در زندگی دنیا و آخرت دانسته و توفیق خاص در این زمینه را از پروردگار عالم مسئلت نمود.

نویسنده: سرویس بخش ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹