پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۰
به گزارش خبرنگار کازرون نما به نقل از پایگاه اختصاصی انجمن هم اندیشان جوان طرح مطالعاتی بررسی و شناخت آلودگی­های زیست­محیطی ایجاد شده در ایام عزاداری اباعبدالله­الحسین (ع) از سوی انجمن هم­اندیشان جوان با هدف شناسایی آلودگی­ها و یافتن راه حل­هایی جهت کاهش آنها پایان یافت.

به گزارش خبرنگار کازرون نما به نقل از پایگاه اختصاصی انجمن هم اندیشان جوان طرح مطالعاتی بررسی و شناخت آلودگی­های زیست­محیطی ایجاد شده در ایام عزاداری اباعبدالله­الحسین (ع) از سوی انجمن هم­اندیشان جوان با هدف شناسایی آلودگی­ها و یافتن راه حل­هایی جهت کاهش آنها پایان یافت.
الهه عباسپور مدیر اجرایی طرح مذکور، ضمن اعلام این خبر خاطر نشان نمود: متأسفانه علیرغم تمامی تأکیدات دین مبین اسلام بر حفظ پاکیزگی، همچنان شاهد هستیم که به ویژه در دهه­ی نخست محرم، سطح خیابان­ها و معابر پرتردد کازرون از لیوان­های یکبار مصرف انباشته می­شود که این مورد علاوه بر ایجاد چهره­ای نازیبا در سطح شهر، باعث ایجاد مشکلاتی در دفع آب­های سطحی و شبکه­ی فاضلاب نیز می­شود.
 این عضو شورای مرکزی انجمن هم­اندیشان جوان در خصوص اجرای طرح »پیشگیری از ایجاد آلودگی­های زیست­محیطی در جریان برپایی مراسم­های عزاداری« خاطر نشان نمود: با توجه به مشکلات به وجود آمده، تصمیم به اجرای این طرح در سه محور گرفتیم که در بخش نخست آن با همکاری مسوولین مربوطه، به ویژه نماینده محترم ولی فقیه در شهرستان کازرون، مسوول هیئت­های مذهبی شهرستان و سایر مسوولین ذی­ربط موفق به ترغیب برخی هیئت­های مذهبی و متولیان خیمه­های عزاداری برای رعایت کاهش آلودگی­ها شدیم. وی همچنین دو بخش دیگر اجرای این طرح را شامل فعالیت­های اجرایی، همچون توزیع کیسه زباله در بین متولیان خیمه­ها و ترغیب میدانی شهروندان جهت دفن صحیح لیوان­های یکبار مصرف و همچنین انجام مطالعاتی جهت تبیین فعالیتی قابل اجرا و دستیابی در سال­های آتی عنوان نمود.
ایشان همچنین اظهار امیدواری کردند انجمن هم­اندیشان جوان بتواند با جمع­آوری و تحلیل آمار به دست آمده از این مطالعات، دفترچه­ای راهبردی را تهیه و جهت ارائه­ی نظر و تدوین نهایی آن برای کلیه­ی نهادهای ذی­ربط ارسال نماید.
گفتنی است پرسابقه­ترین تشکل غیردولتی شهرستان کازرون در ماه گذشته نیز با صدور بیانیه­ای نسبت به آلودگی­های زیست­محیطی که کوهستان­های کازرون را تهدید می­نمایند، واکنش نشان داده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳