پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰

زمانی که بی مدیریتی و ساده انگاری مسائل محیط زیستی در خوزستان با پیگیری فعالان اجتماعی و مردم اهواز پیگیری می‌شد؛ مسئولان کشوری و استانی خوزستان چندان محیط زیست را جدی نمی‌گرفتند.

امروز اما همه چیز از کنترل خارج شده، سدسازی بی برنامه و بی رویه، تالاب ها را خشک کرده و آسمان آبی و زمین سبز خوزستان امروز کویری جان فرسا شده که اجازه نفس کشیدن هم نمی‌دهد. عدم رعایت حریم چاه ها و منابع آب، آب‌ها را به شدت آلوده و غیرقابل شرب کرده و راه بازگشتی حداقل در حوزه سالم سازی آب دیگر وجود ندارد.

امروز همه می‌دانیم سرنوشت غم‌بار خوزستان عزیز چگونه قربانی سال‌ها بی مدیریتی و عدم نظارت‌های کارشناسی است. امروز اگر همه ایران هم بخواهند، حداقل آب آلوده امروز آبادان دیگر آن آب گوارای آبادان نخواهد شد.

ترس از همین سرنوشت تاریک و غمگین است که کازرون را امروز نگران کرده است. اگر حریم آب شرب با روند متاسفانه روابط زیرمیزی و متاسفانه عدم مسئولیت پذیری عده‌ای مسکونی شود و این بدعت خطرناک ادامه یابد، و هر کس دلش خواست چاه فاضلابی را در این حریم به شدت حساس احداث کند، چه کسی پاسخ‌گوست؟

ما مردم کازرون امروز از همین نگرانیم. از همین بی مدیریتی‌ها. از همین فدا کردن یک شهر برای یک آقا. چگونه می‌توانیم در مقابل فروش سرنوشت خود ساکت نشینیم؟

آقای وزیر ما از شما سوال داریم؟ آقای وزیر نیرو، مردم کازرون از شما سوال دارند؟ چرا حریم آب شرب کازرون توسط روابط یک نفر با چند مسئول بدون تائید کارشناسی و با وجود مخالفت سازمان آبفا در کمیسیون ماده پنج استانداری فارس تغییر کاربری داده می‌شود؟

آقای وزیر نیرو، صبر مردم کازرون حدی دارد؟ مردم کازرون خواستار تشکیل هرچه سریعتر کمیته کارشناسی و تیم حقیقت یاب برای پیگری تخلفات صورت گرفته در کاربری حریم آب شرب می‌باشند.

آقای وزیر، قرار نیست در تیم حقیقت یاب، حریم آب کارشناسی شود، چون حریم آب قبلا کارشناسی و تائید شده و میزان آن 300 متر اعلام شده است.

آقای وزیر مردم کازرون خواستار تشکیل تیم کارشناسی و تیم حقیقت یاب پیرامون تخلفات صورت گرفته در تغییر غیرقانونی کاربری حریم آب شرب از فضای سبز به مسکونی می‌باشند.

آقای وزیر، صبر مردم کازرون حدی دارد و در صورت عدم حل موضوع و عدم رفع نگرانی‌ها توسط جناب‌عالی و استانداری فارس و عدم پیگیری تخلفات صورت گرفته برای بازگشت کاربری فضای سبز به حریم آب شرب، جنابعالی می‌بایست پاسخگوی مردم کازرون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی باشید.

مردم کازرون ضمن اعلام آمادگی خود برای تجمع اعتراضی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، علیه تغییر کاربری حرائم آب شرب شهر، از نماینده محترم شهرستان، جناب آقای رضازاده درخواست دارند تا در صورت عدم حل موضوع حریم آب شرب از طریق استانداری فارس، سوال مردم کازرون را از وزیر نیرو، جناب آقای چیت چیان درباره چرایی تغییر کاربری حریم آب شرب با وجود مخالفت سازمان آبفا و از طریق استانداری فارس مطرح نمایند.

ما مردم کازرون خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و کارشناسی بی طرفانه در استانداری فارس جهت بررسی چگونگی تغییر کاربری حریم آب شرب و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در مسکونی سازی حریم آب شرب می‌باشیم.

مردم کازرون این حق را برای خود قائل خواهند بود که در صورت عدم رسیدگی و عدم پاسخگویی مقامات استانداری فارس به تخلفات صورت گرفته، در تغییر کاربری حریم آب شرب، اعتراضات خود را به صورت عملی و در صحنه نشان دهند.

مردم کازرون اجازه نخواهند داد دو نفر از مدیران استانی سرنوشت شهرشان را بواسطه روابط شخصی با متخلفین به بازی بگیرند.

برخورد با تخلفات صورت گرفته در تغییر کاربری حریم آب شرب باید نمونه روشنی از عزم دولت برای مبارزه با فساد در هر سطح و مقامی باشد

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
0
0
باسلام و درود
آقا ما همه داد می زنیم انشاله شنونده عاقل ، باخدا و البته خداترسی پیدا شود.
یاحق
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸