پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۵۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
در کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید استان فارس مطرح شد:
یکصد و بیست و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس با حضور یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، فرماندار و مدیران شهرستان کازرون و بیش از 30 تولید کننده و سرمایه گذار، روز چهار شنبه 4 اسفندماه در کازرون برگزار گردید.

به گزارش کازرون نما به نقل از رحیم زارع خبرنگار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس  گفت: از ابتدای ابلاغ مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید توسط دولت به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فرا روی واحدهای تولیدی، بیش از یک هزار و 100  مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به تصویب رسیده است.

یداله رحمانی با اشاره به گزارش عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری استان فارس اظهار داشت: فارس از جمله استان های پیشرو کشور در برگزاری منظم جلسات کارگروه است که هر هفته در مرکز استان و نیز به طور میانگین هر دو هفته یکبار در شهرستان ها برگزار و مشکلات واحدهای تولیدی ضمن بازدید، از نزدیک بررسی و تصمیمات عملیاتی و اجرایی اتخاذ می شود.

سد بانک ها هم چنان در برابر تولید مستحکم است

 وی با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل در برخی موارد با حضور استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت  فارس، و سایر  اعضا برگزار می شود گفت: هم اکنون تعداد 12 دستگاه اجرایی در این کارگروه عضویت دائم دارند و سایر دستگاه ها از جمله کلیه بانک های عامل استان، اداره کل محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی، اداره امور اراضی و بعضا به صورت موردی، دستگاه های اجرایی از جمله  شرکت برق، گاز  و نیز شهرداری  مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی فارس را بررسی می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: از تعداد مصوبات سال جاری، حدود 51 درصد اجرایی شده و تعداد 190 مصوبه در دست بررسی است که همکاری بانک ها در تسریع دریافت تسهیلات و نیز تلاش دیگر دستگاه های اجرایی در مرتفع نمودن مشکلات واحدها حایز اهمیت است.

رحمانی افزود: استان فارس در پرداخت تسهیلات رونق تولید با 282 واحد تولیدی در دریافت تسهیلات، به میزان  3800 میلیارد ریال رتبه اول کشوری را دارد.

 رحمانی اضافه کرد: وظایف کارگروه به شرح زیر تعیین می‌شود:

- بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل - بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان‌های مرتبط از جمله سازمان تأمین اجتماعی - بررسی و ارایه راه‌کار در خصوص اختلافات و یا مشکلات اجتماعی نیروی کار.

- بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاه‌های اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی و ارایه راه‌کارهای مناسب.

- کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی.

- حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان.

سد بانک ها هم چنان در برابر تولید مستحکم است

بنا براین گزارش، در این سفر یک روزه، اعضای کارگروه رفع موانع تولید استان فارس با بازیدید میدانی از چند کارگاه تولیدی در مجموعه شهرک صنعتی، از نزدیک با مسایل پیش روی تولیدکنندگان آشنا شدند.

در ادامه بیش از 30 تولید کننده و سرمایه گذار، در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و گردشگری به طرح دیدگاه های خود و مشکلات دستگاه های اجرایی پرداخته که می توان عمده ترین موانع پیش روی تولیدکنندگان را موانع موجود در مسیر دریافت تسهیلات بانکی، بالا بودن سود تسهیلات دریافتی از بانک ها با سود موجود (سودهای حداقل 18 درصد به بالا که به گفته بسیاری از تولیدکنندگان به30 درصد نیز می رسد  در حالی که سود در نظر گرفته شده در عرضه عمده محصولات تولیدی بیش از 8 تا 10 درصد نیست)درعرصه تولید نام برد.هم اکنون نیز با وجود برگزاری چنین جلسات موثری به گفته رحمانی معاون استاندار فارس از مجموع 140 میلیارد تومان تقاضای استفاده از تسهیلات بانکی با سود مشارکت طرح های روستایی تنها 20 میلیارد تومان منابع مالی موجود در بانک سینا به عنوان بانک ارایه دهنده این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

نویسنده: رحیم زارع
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ابراهیم ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
سلام

تا شیطان رجیم , فعالانه در تلاش است , نزول خوران هم سد هستند.

از این سوپاپهای بی بخار هم کاری ساخته نیست. فقط دلمشغولی های مزخرف و وقت تلف کن.

یا حق
یا علی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷