پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴
در آیینی صورت گرفت:
در آیینی باشکوه، همایش بزرگ مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در کازرون برگزار شد.

به گزارش کازرون نما، معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش کازرون امروز شنبه در حاشیه همایش بزرگ مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی این شهرستان که با حضور مدیر آموزش‌وپرورش کازرون و جمعی از استادان و فرهنگیان این شهرستان در دبیرستان متوسطه اول الزهرا (س) کازرون برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگاران در کازرون اظهار داشت: امسال برای ششمین سال متوالی با ابتکار گروه‌های آموزشی و دبیران ادبیات این شهرستان مسابقه نقالی شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی با شرکت بیش از 60 دانش‌آموز منتخب دختر و پسر از دبیرستان‌های متوسطه اول با شکوه خاصی در فضایی شاعرانه برگزار شد.

رضا جاویدی هدف از برگزاری نقالی شاهنامه‌خوانی توسط دانش‌آموزان را آشنایی بیشتر نسل جوان به مرام و منش، سخاوت و جوانمردی و نیز آشنایی آنان به رسوم کهن و ایجاد شور و طراوت در دانش‌آموزان عنوان و تصریح کرد: شاهنامه‌خوانی و اهمیت به ادبیات حماسی، تعلیمی، اخلاقی و حتی عرفانی، جوانان و نوجوانان را تشویق به پاسداشت هویت ملی و تاریخی این مرزوبوم پرگوهر می‌کند.

برگزاری همایش بزرگ شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی در کازرون

معاون آموزشی اداره آموزش‌وپرورش کازرون، آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و ادبیات کشور، تقویت حس خودباوری، میهن‌دوستی، تقویت مهارت ارتباطی، قدرت بیان و نقالی را از دیگر اهداف مسابقه شاهنامه دانش‌آموزی برشمرد.

وی بابیان اینکه هیچ دیوان اشعاری به‌اندازه ابعاد و حجم شاهنامه تاکنون توسط شاعری سروده نشده است اذعان داشت: فردوسی باجان و مال خود درراه جمع‌آوری تاریخ و هویت ملت ایران کوشید تا با معرفی الگوهایی مانند رستم، طوس و گودرز و ... سند افتخاری برای این ملت به‌جای گذارد.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش کازرون متذکر شد: این شاعر بلندآوازه در دیوان ارزشمند شاهنامه ضمن به نظم کشیدن حماسه و دلاوری‌ها، آموزه‌های اخلاقی ازجمله «کردار نیک، پندار نیکو و گفتار نیک» را به‌عنوان ویژگی‌های پسندیده و افتخاری سترگ و غرور ملی ایرانیان در شاهنامه جاری و ساری می‌‌کند.

جاویدی بابیان اینکه فردوسی از معدود شاعرانی است که هیچ‌گاه زبان و کلام خود را به الفاظ زشت و ناپسند آلوده نکرده است تصریح کرد: نسل جدید به‌ویژه دانش‌آموزان می‌توانند با بهره‌گیری از گفتار و منش این شاعر بلندآوازه زبان و کردار خود را از هرگونه الفاظ بد و کارهای زشت و ناپسند دور دارند و همواره دنبال کسب هنر و دانش باشند.

معاون آموزشی آموزش‌وپرورش کازرون در پایان از داوران و متصدیانی که در برگزاری شایسته این همایش نقش به‌سزایی داشتند تقدیر کرد و متذکر شد: برگزاری همایش بزرگ مسابقه شاهنامه‌خوانی دانش‌آموزی امسال به همت پژوهش‌سرای رازی، دبیرستان الزهرا (س) و سرگروه آموزشی درس ادبیات فارسی صورت گرفت.

نویسنده: سرویس فرهنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳