پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
با محوریت آمادگی دانش آموزان برای کنکور:
همایش هم اندیشی دانش آموزان و اولیاء با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان در سالن اجتماعات دبیرستان امام خمینی این شهر برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش قائمیه، سیدقاسم تقوی در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از حضور اولیاء دانش آموزان گفت: فرزندان در تمامی دوره های عمر خود قابل تربیت هستند و باید نسبت به مسائل تربیتی و پرورشی، دانش و اطلاعات لازم را داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش بخش چنارشاهیجان با بیان اینکه امروز مهمترین قشری که مورد تهاجم آسیب های اجتماعی قرار می گیرند نوجوانان و جوانان هستند که والدین باید در عمل و رفتار الگوی مناسبی برای فرزندان باشند، افزود: اولیاء باید آنقدر به فرزندان خود نزدیک باشند که بتوانند به عنوان یک دوست، نقش خود را خوب ایفا کنند.

همایش اولیاء و مربیان با رئیس آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد

قاسمی افزود: دختران در مسائل عاطفی نیاز بیشتری به عطوفت و مهربانی دارند و مساله اعتقادی فرزندان از مهمترین ارکان اساسی است که اولیاء باید به آن توجه کنند.

وی به والدین توصیه کرد: تکریم و احترام فرزندان باعت خود ارزشی و کاهش آسیب آنها می شود و باید بیشترین احترام و تکریم را به فرزندان خود داشته باشید، چراکه بی تفاوتی باعث بی اهمیت جلوه دادن و بی ارزش و مهم نبودن را به فرزند تلقین می کند.

همایش اولیاء و مربیان با رئیس آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد

سید قاسم تقوی در این نشست توصیه هایی به اولیاء و دانش آموزان داشت و گفت: توصیه من به دانش آموزان این است که با توجه به اینکه شما دانش آموزان سوم و پیش دانشگاهی هستید، رمز موفقیت در هر فعالیت علمی و  تحصیلی، متمرکز بودن به ذهن  خود، توکل به خدا و تلاش، پشتکار و داشتن هدف در زندگی می باشد.

 وی گفت:  بیش از 50% کنکور از دوره سوم دبیرستان و 20% آن را معدل و بیش از 30% کنکور از دوره پیش دانشگاهی است که در آن، نیمه دوم سال را نیمه طلایی می گویند.

همایش اولیاء و مربیان با رئیس آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد

وی خاطر نشان کرد: بر اساس اعتقادی که دارم، شما اگر به ظرفیت و توانایی و استعداد و پشتکارتان ایمان داشته باشید به هر جایگاهی که بخواهید می توانید برسید.

قاسمی به دانش آموزان توصیه کرد: از وقت و زمان و فرصت خود نهایت استفاده را داشته باشید و هیچ وقت دچار نا امیدی نشوید و تلاش کنید تا به  نتیجه برسید. مدیریت زمان سرعت عمل آشنایی با شیوه مطالعه برای شما مهم باشد، اتاق مطالعه اتاق ثابتی باشد؛ چون ذهن متمرکز تر است. دانش آموز باید مسیر حرکت خود را مشخص کند و بی هدف نباشند.

همایش اولیاء و مربیان با رئیس آموزش و پرورش قائمیه برگزار شد

وی به اولیاء هم توصیه نمود که: شما مشوق خوبی برای فرزندانتان باشید، چون با انگیزه بالا درسشان را ادامه و مطالعه خواهند کرد. هیچ وقت انرژی منفی به فرزندانتان ندهید. انتظارتان از فرزندان منطقی باشد. فضای خانواده فضای آرامی برای بچه ها باشد. فضای خانواده تنش زا نباشد. نسبت به تحصیل فرزندانتان بی تفاوت نباشید. در راستای موفقیت فرزندان یک سری از برنامه ها را رعایت  کنید و آرامش را در خانواده حفظ کنید

در پایان این همایش از نفرات برتر آموزشگاه تجلیل به عمل آمد.

نویسنده: راه علی طاهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۰۹
اذان صبح
۰۵:۳۶:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۵۶:۵۷
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۴۶
غروب آفتاب
۱۹:۱۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۳۵:۵۲