پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
در پنجمین جشنواره گل نرگس کازرون صورت گرفت:
پنجمین جشنواره گل نرگس کازرون با استقبال چشمگیر اقشار مردم و حضور نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، فرماندار کازرون و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش کازرون نما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس، در این مراسم از جمشید معینی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه جنوب غرب فارس با حضور شهرستان های نورآباد، رستم و سپیدان به میزبانی کازرون و همچنین همکاری در ارائه هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره گل نرگس تقدیر گردید.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه جنوب غرب فارس

جمشید معینی در حاشیه این جشنواره و در مصاحبه با اصحاب رسانه گفت: امسال با توجه به اطلاع رسانی گسترده در خصوص برگزاری این جشنواره طی 2 سال اخیرف و برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح استان و منطقه، جشنواره گل نرگس کازرون پذیرای گردشگران داخلی از استان های کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، بوشهر و خوزستان بود.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه جنوب غرب فارس

وی با اشاره به ویژگی منحصر به فرد مجموعه 132 هکتاری نرگس زار گفت: در تلاش برای تکمیل پرونده نرگس زار جهت ثبت در فهرست ملی آثار طبیعی هستیم.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از تخصیص اعتبار مناسب برای تداوم برگزاری هر چه بهتر این جشنواره در سال آتی خبر داد.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه جنوب غرب فارس

جمشید معینی در ادامه ضمن تایید طرح گردشگری نرگس زار توسط اداره کل منابع طبیعی، اظهار داشت: در راستای توسعه زیر ساختهای محوطه نرگس زار جره، طرح مسیر گردشگری، شامل مسیر پیاده رو در دستور کار بود که در حال حاضر حدود 300 متر آن با اعتبار 1200 میلیون ریال به اتمام رسیده است و 900 متر باقی مانده از مسیر ظرف مدت 1 سال آینده با پیش بینی اعتبار 3 میلیارد و 700 میلیون ریال با همکاری فرمانداری شهرستان کازرون به اتمام خواهد رسید

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه جنوب غرب فارس

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی میراث فرهنگی فارس در پایان گفت: با توجه به استقبال گردشگران از این جشنواره، و در جهت ساماندهی اسکان مسافران و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عملف و فراهم نمودن زمینه اشتغال، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس طی تفاهم نامه مشترک با صندوق کارآفرینی امید و با در نظر گرفتن تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود 4 درصد، از سرمایه گذاران بومی جهت راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در محیط های روستایی و طبیعی استقبال می نماید.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دستی منطقه جنوب غرب فارس

گفتنی است در این جشنواره که با استقبال 15 هزار نفری گردشگران استانی و منطقه ای همراه بود، ظرفیت های گردشگری طبیعی، تاریخی و عشایری شهرستان به گردشگران معرفی شد و برنامه های متنوعی همچون مسابقه سوارکاری، پاراگلایدر، تیراندازی، اجرای بازی های محلی، اجرای مراسم آئینی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی با نمایش دست بافت های داری، بافت حصیری، صنایع بومی و محلی و محصولات غذایی و ... برای عموم شرکت کنندگان به نمایش درآمد.

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸