پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۴۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
به منظور ترویج و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف:
همزمان با دهه فجر و در ادامه سلسله فعالیت های ترویج و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف، با ابتکار و همت مدیریت توزیع برق کازرون، مراسم تجلیل و تقدیر از همیاران برق، روز شنبه 16 بهمن ماه 95 با حضور معاون فرمانداری کازرون، بخشدار خشت، رئیس و معاونین اداره آموزش و پرورش، رئیس اداره آبفای شهری و دانش آموزان و همیاران برق در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد کازرون برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت توزیع برق شهرستان کازرون، با مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته، مراسم تقدیر از همیاران برق شهرستان کازرون با هدف نهادینه کردن فرهنگ مصرف و مدیریت مصرف، در نهایت صمیمیت و شادی، و با همدلی دانش آموزان، همیاران برق، مدیران و مربیان مدارس شهرستان و تقدیر از نیروهای داوطلب صنعت برق، که با آموزش های ارائه شده به آنان، طی روش های اصولی مدیریت مصرف، مصارف برق منازل خود را کاهش داده بودند برگزار و از طرف شرکت توزیع برق استان فارس و مدیریت توزیع برق کازرون ضمن تقدیم جوایز متعدد، به 4 نفر از همیاران برق به قید قرعه دوچرخه اهدا شد.

 در ابتدای مراسم مهندس فیاض، مدیر توزیع برق شهرستان کازرون با اشاره به اهمیت انرژی در دنیای امروز و نیاز روزافزون زیر ساخت ها و صنایع زیربنایی به انرژی های مطمئن و پایدار تصریح کرد: در طول سال هاي اخير، با ورود تجهیزات متعدد و مدرن رفاهی به منازل از یک سو، و رشد تعداد مشترکین برق از سوی دیگر، مصرف برق در بخش هاي مختلف با رشد چشمگيري روبرو بوده و کشور عزیز ما با رشد حدود 10 درصدي در مصرف برق، و با عبور از متوسط مصرف جهاني (2 تا 3 درصد)، صنعت برق را در زمینه سرمايه گذاري، احداث نيروگاه، توسعه، تجهیز و نگهداری از شبكه هاي انتقال و توزيع نيروي برق با مشكل مواجه کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت به کارگیری روش های جدید مدیریت مصرف جهت پاسخگويي به نیازها، حرکت به سمت انرژی های نو (همچون انرژی باد و خورشیدی) را امری اجتناب ناپذیر توصیف کرد و گفت: با نگاه به هزینه های بسیار بالای سرمايه گذاري جهت احداث تأسيسات توليد، انتقال و توزيع نيروي برق (سالانه حدود 40 هزار ميليارد ريال) از یک سو، و مصرف بخش عمده اي از این انرژی گرانب ها در ساعات زمان اوج بار از سوی دیگر، اهمیت و ضرورت مدیریت مصرف برق بیش از پیش آشکار شده و مسئولیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مسئولین و شهروندان را دوچندان می کند.


این مقام مسئول تصریح کرد: شدت انرژي در ايران بسيار بالاتر از استانداردهاي جهاني است. ایشان قيمت پايين انواع حامل هاي انرژي (بویژه برق) را عامل مهمی در اتلاف انرژی توسط مشترکین عنوان و تصریح کرد: با توجه به یارانه های دولتی در بخش صنعت برق، مردم و البته برخی مسئولین، از مصائب و هزینه های گزاف تولید، انتقال و توزیع انرژی برق غافل بوده و برق را یک انرژی دم دست تلقی می کنند و همین مساله نگاه شهروندان و برخی مسئولین را به مقوله مدیریت مصرف برق کم رنگ و بی اثر کرده است. 

مدیر برق کازرون با تعریف مدیریت مصرف برق (استفاده بهینه، به موقع و به اندازه نیاز) لزوم شکل گیری فرهنگ مصرف را در خانواده ها و مدارس مورد تاکید قرار داد و افزود: هرگاه خانواده ها و نظام آموزشی در یک موضوع فرهنگی و ارزشی بدون هیچ تضاد و تعارضی اتفاق نظر داشته باشند، هیچ نیرویی مانع از شکل گیری فرهنگ جدید نخواهد بود و همکاری، تعامل و مشارکت صنعت برق و آموزش و پرورش می تواند سهم و نقش بسیار مهمی در تامین برق مطمئن و پایدار ایفا کرده و جامعه را از مصرف بی رویه به سمت مدیریت مصرف سوق دهد.

کاظم عباسی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون هم ضمن تشکر از شرکت توزیع برق استان فارس و بویژه مدیریت توزیع برق کازرون، ثمره این همکاری متقابل و فرهنگی را بسیار شیرین و فراموش نشدنی عنوان کرد و افزود: با نگاهی به میزان مصارف ایرانیان در زمینه های مختلف ( آب، برق، گاز، نان و...) و مقایسه آن با میانگین آمارهای جهانی، وضعیت مصرف در کشورمان را نگران کننده دانست و تصریح کرد: اقدام ارزشمند مدیریت توزیع برق کازرون در زمینه حضور کارشناسان آن مدیریت و آموزش گام به گام مدیریت مصرف در مدارس را ستودنی توصیف کرده و از تلاش های صورت گرفته توسط مدیران و مربیان مدارس تقدیر و تشکر نمود.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و فرمایشات ائمه اطهار (علیهم السلام) مبنی بر پرهیز از اسراف، لزوم نگاه ملی و فرهنگی را به مقوله مصرف مورد تاکید قرار داد و گفت: هرگاه بدنه جامعه اعم از مسئولین، خانواده ها و شهروندان از بعد منافع ملی به مصرف بنگرد، آنگاه با تحلیل اثرات ناشی از سوء مصرف، هرگز به سمت اسراف و سوء مصرف نخواهیم رفت.

مهندس سعید نایب زاده، کارشناس دفتر مدیریت مصرف و کاهش تلفات شرکت توزیع برق استان فارس با تقدیر از تلاش دست اندرکاران همایش تجلیل از همیاران برق شهرستان کازرون، این برنامه را از نظر کیفیت اجرا در سطح مدیریت های توزیع برق استان فارس کم نظیر دانست.

وی ضمن تاکید مجدد بر هزینه های بالای سرمايه گذاري و احداث نيروگاه های جدید، لزوم توجه بیشتر به مبحث مدیریت مصرف را یادآور شد و افزود: منافع حاصل از مديريت مصرف برق، تنها کاهش دادن خاموشی های برق نیست، بلکه مدیریت مصرف تبعات مثبت فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی بسیاری برای جامعه رقم می زند. ایشان رشد فرهنگي جامعه، كاهش صدمات زيست محيطي و كاهش آلاينده ها، كاهش مصرف سوخت های فسيلي، حفاظت از محيط زيست، کاهش آلودگی، رونق صنعت تجارت و کشاورزی را از فواید و بازخوردهای غیرقابل انکار مدیریت مصرف دانست.

وی تأمين برق مطمئن و كاهش خاموشي های احتمالي، بهبود سطح خدمات رساني، افزايش بهره وري و كاهش هزینه های برق مصرفی را از جمله نتایج مثبت مدیریت مصرف برای مشترکین برشمرد.

در پایان این مراسم حمید فیاض، مدیر توزیع برق کازرون ضمن اهدا لوح تقدیر به مدیر آموزش و پرورش کازرون و مدیران فعال مدارس، از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون و کلیه مدارس شهرستان و معاونین و مربیان آنان تقدیر و تشکر نمود. 

نویسنده: روابط عمومی مدیریت توزیع برق شهرستان کازرون
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
آفرین به زحمت کشان صنعت برق و مدیریت آموزش و پرورش که از الان برا فرهنگ سازی تلاش می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹