پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۴۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
فرمانده سپاه کازرون:
فرمانده سپاه کازرون با بیان اینکه برای پاسداران می توان الزامات زیادی متصور بود، گفت: اولین الزام برای یک پاسدار، شناخت لازم از انقلاب اسلامی و اهداف آن است.

به گزارش کازرون نما، سرهنگ دوم پاسدار شهرام افشاریان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در جمع پاسداران این ناحیه با تبریک ایام الله دهه فجر، در سخنانی اظهار داشت: نام سپاه پاسداران با انقلاب اسلامی عجین شده و پیوند این دو یک پیوند ناگسستنی است.

وی با اشاره به تأسیس سپاه به دست امام راحل در دوم اردیبهشت ماه سال 58ٰ گفت: در همان ایام برخی از افراد کج اندیش به امام (ره) خرده گرفتند که با وجود ارتش، هیج نیازی به سپاه نیست؛ اما چون امام حکیم، عارف، سیاستمدار و دوراندیش بود، اقدام به تأسیس سپاه کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون بیان داشت: به جرأت می توان گفت امروز پس از گذشت حدود چهل سال از تأسیس سپاه، این نهاد جزو محدود نهادهایی است که هر چه از عمر انقلاب گذشت بر شکوه و عظمت آن افزوده شد.

افشاریان با بیان اینکه برای پاسداران می توان الزامات زیادی متصور بود، گفت: اولین الزام برای یک پاسدار، شناخت لازم از انقلاب اسلامی و اهداف آن است.

وی افزود: اگر ما پاسداران از انقلاب اسلامی شناخت کافی و وافی نداشته باشیم بدون تردید نمی توانیم در هدف خود که همانا پاسداری از انقلاب است موفق باشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، شناخت ارکان انقلاب اسلامی را از دیگر الزامات برای پاسداران دانست و عنوان داشت: هر انقلابی دارای یک شاخصه ها و ارکان مهمی است و انقلاب اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اسلام، ولایت فقیه، مردم سالاری دینی و ... از جمله ارکان انقلاب محسوب می شود که لازم است هر پاسداری شناخت کافی از آن داشته باشد.

افشاریان سومین الزام برای پاسداران را حضور و نقش آفرینی در سنگرهای مهم انقلاب دانست و گفت: حضور در مساجد، خدمت رسانی به مردم، اقدامات فرهنگی و... مصادیقی است که باید در تک تک آن ها نقش آفرینی پاسداران دیده شود که همین طور هم هست چون که پاسداران در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

تبلیغ و دفاع نسبت به ارزش هاٰی انقلاب الزام دیگری بود که فرمانده سپاه کازرون آن را برای پاسداران لازم دانست و اظهار داشت: مکتب امام راحل، آرمان شهدا، گفتمان ولایت و ... از جمله ارزش های انقلاب محسوب می شوند که اشاعه آن ها و دفاع در برابر حملات نسبت به آن ها برای هر پاسداری لازم و ضروری است.

وی دشمن شناسی و آمادگی حداکثری برای مقابله با دشمنان را از جمله دیگر ضروریات و الزامات پاسداران دانست و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از این الزام به عنوان یک اصل مهم بصیرتی یاد می کنند؛ پاسداران ما باید نسبت به اهداف، برنامه ها، تکنیک ها و تاکتیک های دشمنان داخلی و خارجی که کم هم نیستند شناخت لازم را داشته باشند و متناسب با آن ها فعالیت کنند.

نویسنده: سرویس سیاسی
منبع: تنویر
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۱
0
0
مبارک است به نظرم تیتر بزنید: تاکید فرمانده سپاه بر مردمسالاری دینی.
اتفاق مبارکی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹