پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
دکتر عباس عاشوری نژاد تاکید کرد:
دبیر هم اندیشی نخبگان دانشگاهیِ دانشگاه های آزاد اسلامی استان بوشهر در همایش قصه نویسی و تصویر سازی با موضوع سرطان گفت: داستان ها و قصه ها، زبانِ بر باد رفته ما و متعلق به دورانِ بدویتِ معصوم زندگی انسان و یادآور ارزش های انسانی و اخلاقی هستند.

به گزارش کازرون نما، دکتر عباس عاشوری در همایش قصه نویسی و تصویر سازی با موضوع سرطان گفت: با توجه به این که هسته ی مرکزی بسیاری از قصه ها و داستان ها ارزش های اخلاقی و ملی است، در شرایط فعلی که بنیانِ اخلاق و هویت ملی جوانان و نوجوانان ما تضعیف شده است هنوز می توان با بازخوانی و ترویج به روز و خردمندانه قصه ها، به خصوص در مدارس، ارزش های اخلاقی و ملی، مثلِ پایداری، وطن پرستی، شجاعت، مهربانی، نوع دوستی، امیدواری و ارزش های ملی را تقویت کرد.

قصه ها می توانند احیا کننده ارزش های اخلاقی جامعه ما باشند.

این پزوهشگر کازرونی افزود: رویکرد مدارس ما نمره محور شده است، نه زندگی محور، یعنی این که چون به واقع، شرایط زندگی به دلیلِ ابهامِ جدّی در آینده ی شغلی فرزندانمان بسیار نگران کننده شده است، اولیای مدارس و حتّی خانواده ها مهم ترین مساله ای که در روندِ دانش آموزیِ دانش آموزان و فرزندان پیش رو می بینند و به آن می اندیشند، کسب نمرات بالاتر به منظورِ قبولی در رشته های خاصی در کنکور است. حاکمیت تقریبا مطلق این شرایط، بر مدارس و محیط خانواده ها، باعث شده است که هدف اصلی آموزش که در حقیقت پرورشِ انسان هایی سالم برای زندگی است، عملا فراموش شود. در این رویکرد، به طور طبیعی نقش و جایگاه قصه نیز فراموش می گردد.

قصه ها می توانند احیا کننده ارزش های اخلاقی جامعه ما باشند.

عاشوری نژاد گفت: درست است که اغلبِ ما در این "شبِ تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل"  گرفتار آمده ایم و تمرکز خود را از دست داده ایم، باید به این نکته توجه کنیم که وقتی انسان، گرفتارِ بیم موج می شود و شرایطِ زندگی سخت و سخت تر می گردد، اولین و مهم ترین شرط لازم برای رهایی از بحران و گرداب، تمرکز است و شرط لازم برای تمرکز، آرامش است، در آرامش است که می توانیم درست تر فکر کنیم و را ه های حداقلی را برای خروجِ از گرداب ها و بحران ها پیدا کنیم. با تقلا کردن و دست و پا زدن در شرایط بحرانی و یا همرنگ جماعت شدن و در مسابقه ی رو عقب، شرکت کردن و پیشتاز شدن سرانجامی جز فرو رفتنِ بیشتر در بحران و مرداب ندارد. 

قصه ها می توانند احیا کننده ارزش های اخلاقی جامعه ما باشند.

نویسنده: سرویس فرهنگی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
درخشنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
1
0
دکتر سلام هر جا که باشی برات ارزوی موفقیت سربلندی '
حبیب خداپرست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
0
0
یکی از افتخارات کازرون ، دکتر عباس عاشوری نژاد هست . انشا... همیشه سربلند باشی دکتر جان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۹
اذان صبح
۰۴:۴۶:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۴:۵۹
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۱
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۰۲:۰۶