پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
در جلسه ستاد بحران مطرح شد:
فرماندار کازرون، در جلسه ستاد بحران این شهرستان، آموزش و فرهنگ سازی را برای پیشگیری از وقوع حادثه حائز اهمیت دانست.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کازرون: جلسه ستاد بحران شهرستان کازرون با حضور سیدکمال علوی فرماندار شهرستان کازرون و اعضای ستاد بحران شهرستان در سالن جلسات فرمانداری کازرون برگزار گردید.

سید کمال علوی فرماندار کازرون در جلسه ستاد بحران شهرستان، ضمن تسلیت حادثه پلاسکو بیان کرد: باید از حادثه پلاسکو برای پیشگیری از حوادث بزرگتر درس گرفت و تجربه کسب کرد. وی ادامه داد: شهرستان کازرون از نقاط حادثه خیز و زلزله خیز کشور محسوب می شود و با اشاره به اقدامات قبل از وقوع زلزله، اقدامات حین وقوع و بعد از وقوع زلزله گفت: از موارد مورد توجه قبل از وقوع زلزله ایمنی ساختمانی است.

سید کمال علوی، ایمنی غیرساختمانی (همچون قرار گرفتن ابزار و وسایل ساختمان در جای مناسب) هنگام وقوع حادثه را حائز اهمیت دانست. وی اظهار کرد: صرف ساختمان ایمن هنگام وقوع حادثه کافی نیست، بلکه فرهنگ سازی و آموزش (حداقل برای ایجاد یک اتاق ایمن در یک ساختمان) از اولویت های ایجاد ایمنی در یک ساختمان است.

پیشگیری از وقوع حادثه با آموزش و فرهنگ سازی

 فرماندار کازرون با اشاره به نبود مدیریت واحد شهری هنگام وقوع حادثه افزود: تلاش می کنیم یک مدیریت واحد شهری داشته باشیم تا سایر نهادها نیز در کنار آن فعالیت کنند.

سیدکمال علوی ضمن تاکید بر اینکه سازمان ها و دستگاه های مختلف در جاهای شلوغ شهرستان بیشتر حضور داشته باشند، افزود: فهرستی از مکان هایی از شهرستان که تجمع جمعیتی در آنجا وجود دارد (همچون پادگان های نظامی، خوابگاه دانشجویی و زندان) فراهم شود و مورد آموزش قرار گیرند.

فرماندار کازرون با اشاره به اهمیت سازمان های مختلف از جمله سازمان آب، برق، نانوایی ها و نیروگاه کازرون هنگام وقوع حادثه و تجهیز این سازمان ها به برخی از دستگاه ها و تجهیزات، افزود: تلاش می شود در اعتبار سال آینده رقمی برای بعضی از تجهیزات این سازمان ها فراهم شود.

سید کمال علوی گفت: امیدوارم همیشه آمادگی لازم را برای پیش بینی، پیشگیری و مقابله با حوادث را داشته باشیم.

نویسنده: حسین ابول پور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳