پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
توسط مردم انقلابی شهر نودان صورت گرفت :
مردم انقلابی شهر نودان به منظور بهره مندي از وجود پاك شهدا، چند سالي است كه با درخواست هاي مكرر، خواستار تدفين شهداي گمنام در اين شهر هستند و همچنان چشم به راه حضور ميزباني لاله ها هستند.

دفن شهدا بنا بر درخواست مسئولین هر شهر یا استانی در محل‌های مختلف انجام می‌گیرد. مسئول تقاضا کننده ممکن است از مسئولین شهری مثل شهردار و شورای شهر باشد و ممکن است از مسئولین نظامی استان و یا مسئولین دولتی باشد. هر مسئولی که چنین تقاضایی ارائه می‌کند، برای تدفین شهید گمنام در شهر مورد اشاره اش می‌بایست محلی را برای تدفین پیشنهاد کند. در کنار پیشنهاد مقامات منطقه یا شهر، در نهایت با کار کارشناسی و مطالعات انجام شده و پیشنهادهای ارائه شده سعی در انتخاب و اجماع در مورد بهترین نقطه آن شهر انجام می‌شود.

درخواست خاکسپاری شهدای گمنام در شهر نودان

مکان یابی برای تدفین شهدای گمنام از نظر مسئولین امر طبق 12 پارامتر تعریف می‌شود. پارامترهایی از جمله نگاه زیارتی دربردارنده سلسله مراتب و آداب زیارتی که این نگاه در تعارض با نگاه نمادین و تشریفاتی و صرفا ادای احترام است. همچنین استقلال مکانی نقطه که تحت الشعاع بناهای همجوار قرارنگیرد، زمین پاک و مطهر که محل شبهه و منازعه و مصادره نباشد، دسترسی به محل مورد نظر به لحاظ بُعد و فاصله آسان باشد، محل آرامش و طمأنینه و احساس امنیت، داشتن چشم انداز بصری، قابلیت مانور برای ساخت و ساز و توسعه اجتماعات بزرگ مراسم ها، محل وحدت و هم گرایی بین قومیت‌ها، سابقه و پیشینه خوب و... از این جمله است.

درخواست خاکسپاری شهدای گمنام در شهر نودان

شهردار نودان پیرو پیگیری های قبلی مسئولین نودان در خصوص تقاضای دفن دو شهید گمنام برای شهر نودان مذاکراتی با مدیر کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان فارس داشته اند . وی  ضمن در خواست تشکیل جلسه مسئولین و فرماندهی حوزه مقاومت بسیج سپاه خاتم الانبیاء (ص)  بخش کوهمره نودان در اداره کل حفظ آثار استان فارس جهت ارائه مدارک و مستنداتی که چند سال پیش تقدیم اداره کل حفظ  آثار گردید ؛ خواهان صدور دستور مجوز ورود پیکر پاک مطهر دو شهید گمنام به شهر انقلابی نودان شدند

مدیر کل حفظ آثار قول مساعد دادند پیگیری لازم جهت تحقق درخواست مردم و مسئولین نودان بعمل آورند . شایان ذکر است شهرداری نودان ارتفاعات تپه مجاور استادیوم ورزشی شهدای نودان را جهت محل آرامگاه و دفن شهدای گمنام عزیز تسطیح و آماده نموده است.

مردم شهید پرور نودان جهت ترويج فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس و همچنين تقويت روحيه ايثار و شجاعت، خواستار دفن شهداي گمنام در این شهر  هستند.

نویسنده: محمد دهداری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳