پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
امام جمعه جره و بالاده :
بدلیل اینکه شغل بیش از 90 درصد مردم بخش کشاورزی است و در 10 سال اخیر با خشکسالی های متمادی روبرو بوده ایم و در منطقه کهمره سرخی برداشت های غیر مجاز از آب رودخانه و عدم نظارت و برخورد مسئولین با این موضوع باعث شده که حقیقتا کمر مردم کشاورز این بخش شکسته و همه از لحاظ اقتصادی زمین گیر شوند.

به گزارش دریافتی از روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده ، نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته با حضور پرشور خواهران و برادران ، جوانان بصیر و ولایتمداربخش ، خانواده های محترم شهدا و جانبازان و ایثار گران و اصناف مختلف کسبه و بازاریان و فرهنگیان و کشاورزان و نیروهای نظامی و انتظامی و سایر اقشار به امامت حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری امام جمعه محترم بخش جره و بالاده در مسجد امام حسین علیه السلام بالاده برگزار گردید.

 خطیب محترم جمعه  بخش جره و بالاده در خطبه اول بمناسبت آتش سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت چند نفر از آتش نشانان عزیز به تبیین جایگاه ایثار از دیدگاه قرآن و روایات پرداختند ...

 ایشان در ادامه به اوضاع اقتصادی کشور و بالاخص اوضاع اقتصادی مردم بخش اشاره و گفتند:

تحريم‏هاى بانكى همچنان لغو نشده ركود و بيكارى بيداد مى‏كند يكى از اساسى‏ ترين و اصلى‏ ترين مشكلات مردم در حال حاضر مشكلات و معضلات اقتصادى است كه در بين اين مشكلات، معضل بيكارى به‏خصوص دانش ‏آموختگان دانشگاه‏ها و مراكز آموزش عالى در راس قرار دارد و در اين بخش فرصت‏هاى جديد شغلى به ميزان نياز جامعه ايجاد نشده و بدتر از آن اين‏كه به‏دليل ركود فراگير و خانمان‏ برانداز، فرصت‏هاى شغلى موجود نيز روز‏به‏ روز در حال از بين رفتن است. برخى مسؤولين چنان‏چه از اتاق‏هاى دربسته و از پشت ماشين‏هاى شيشه دودى بيرون رفته و به ميان مردم بيايند به‏ خوبى از اين مشكلات آگاه خواهند شد

وی در ادامه گفت : امروز طبق آمار رسمى مركز آمار ايران ۳ميليون و ۳۰۰ هزار بيكار رسمى و طبق آمارهاى غير رسمى ۵ تا ۷ ميليون بيكار در كشور وجود دارد. درصورتى كه ناكارآمديهاى مديريتى، اجرايى و اقتصادى برطرف نشود، و اقتصاد مقاومتى و حمايت از توليد به‏ عنوان كانون اصلى آن، مورد توجه قرار نگيرد و هم‏چنين ركود عميق و فراگير متوقف نشود، نمي‏توان اميد چندانى به حل معضل بيكارى داشت.

بهرامی بابا حیدری افزود : اين روزها هفته ه‏اى نيست كه جمعى از كارگران كه ماه‏هاست حقوق دريافت نكرده ‏اند، به‏ خاطر عدم دريافت ماه‏ها حقوق و دستمزد و يا نگرانى از بيكارى و از دست دادن شغل، مقابل ساختمان‏هاى مجلس شوراى اسلامى، رياست جمهورى و استاندارى‏ها و... تجمع صنفى نداشته باشند. چه كسى بايد به فرياد اين كارگران برسد. از آن‏سو برخى مديران دولتى با دريافت حقوق‏هاى نجومى و افسانه‏اى، آه و ناله و فغان مردم و كارگران را درآورده و بلند كرده‏اند. متاسفانه دولت هم در برخورد با مديران نجومى كه بايد بسزاى اعمال نادرستان در غارت بيت‏المال برسند، نه تنها همكارى نمى‏كند، بلكه چنين افرادى را مورد حمايت قرار داده و حتى به‏عنوان ذخيره انقلاب از آن‏ها ياد مى‏كند.

خطیب جره و بالاده گفت : دولت اصلاح همه امور مردم و اقتصاد را طى سه سال و پنج ماه اخير به نادرستى به برجام ارجاع داد و جامعه را در اين زمينه شرطى نمود؛ برجام هم كه با بدعهدى آمريكايى و عدم برداشتن همه تحريم‏ها در بهبود زندگى آحاد مردم تأثيرى نداشت. مهم‏ترين سرفصل برجام كه مى‏تواند در زندگى مردم تحول ايجاد كند، وعده برداشتن تحريم‏هاى بانكى بود كه تا امروز از كانال سيستم بانكى امكان مبادلات بين‏المللى با ساير كشورها براى مردم، توليدكنندگان، واردكنندگان و صادركنندگان پديد نيامده است. كدام عامل اقتصادى غيردولتى و مستقل و مردمى در كشور وجود دارد كه معتقد است تحريم‏هاى بانكى كه اتفاقا جزو تحريم‏هاى هسته‏اى هم بوده برطرف شده است؟ 

 

امام جمعه بخش جره و بالاده با اشاره به اوضاع بد اقتصادی این بخش گفت :

بدلیل اینکه شغل بیش از 90 درصد مردم بخش کشاورزی است و در 10 سال اخیر با خشکسالی های متمادی روبرو  بوده ایم و در منطقه کهمره سرخی برداشت های غیر مجاز از آب رودخانه و عدم نظارت و برخورد مسئولین با این موضوع باعث شده که حقیقتا کمر مردم کشاورز این بخش شکسته و همه از لحاظ اقتصادی زمین گیر شوند.

آمار ذیل نشان دهنده وضعیت بسیار بد اقتصادی است   

از مجموع 8 هزار خانوار بخش جره و بالاده 1483 خانوار تحت پوشش کمیته امداد اند

600 نفر تحت امور توانبخشی بهزیستی

و 20 خانوار تحت امور اجتماعی بهزیستی 

و حداقل 1000 خانوار دیگر مستعد حمایت از طرف این نهادهای حمایتی هستند 

بیش از 500 خانوار از پرداخت وام ها بانک کشاورزی ناتوان گشته که عده ای روانه زندان و عده ای مخفی و متواری شده اند 

که این آمار نه زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است نه زیبنده دولت محترم تدبیر و امید !!!

 

خطیب جمعه بالاده در مورد اعدام سه جوان معترض بحرینی گفتند:

مثلث شوم آل سعود، آل خليفه و روباه پير در كشتار مردم بحرين‏

اعدام سه جوان انقلابى بحرينى موجى از اعتراضات مردمى را در بحرين به راه انداخته است. در بحرين مردم اين كشور همزمان با وقوع انقلاب‏هاى مردمى درسال ۲۰۱۱ كه نقطه آغازين آن در تونس بود، عليه ديكتاتورى آل‏خليفه اقدام به اعتراض و تظاهرات مسالمت‏آميز كردند و خواستار اصلاحات اقتصادى و سياسى شدند اما اين اعتراض‏ها به شديدترين صورت و با همدستى رژيم آل سعود و صدالبته آمريكا و انگليس سركوب شد.

نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه بخش جره و بالاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳