پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
با فاصله کوتاهی در بعداز ظهر امروز رخ داد:
زلزله ای به قدرت 4.8 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بعدازظهر امروز کازرون و به فاصله کمتر از 10 دقیقه، زمین لرزه 3.3 ریشتری شهر خشت از توابع شهرستان کازرون را لرزاند

به گزارش کازرون نما به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، در ساعت 14:11:15 بعداز ظهر امروز (دوشنبه) 28 دی ماه، زمین لرزه ای به بزرگی 4.8 ریشتر، شهر کازرون را لرزاند.

زلزله 4.8 ریشتری کازرون و 3.3 ریشتری خشت را لرزاند

این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری زمین و مرکز آن در 13 کیلومتری کازرون، 20 کیلومتری شهر کنارتخته و 21 کیلومتری شهر قائمیه گزارش شده است.

زلزله 4.8 ریشتری کازرون و 3.3 ریشتری خشت را لرزاند

همچنین به فاصله 8 دقیقه بعد از این زمین لرزه، در ساعت 14:19:02، زلزله دیگری به بزرگی 3.3 ریشتر، شهر خشت از توابع شهرستان کازرون را لرزاند که بنا بر اعلام سید کمال علوی فرماندار شهرستان کازرون در گفتگو با خبرگزاری تسنیم، بر اثر آن، تعدادی از خانه های قدیمی در روستاهای این بخش تخریب شده است.

زلزله 4.8 ریشتری کازرون و 3.3 ریشتری خشت را لرزاند

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز از مجروح شدن 3 نفر بر اثر این زمین لرزه خبر داد و به خبرگزاری میزان گفت: 2 نفر در روستای کمارج و 1 نفر در روستای بوشیگان مجروح شده اند.

این زمین لرزه نیز در عمق 5 کیلومتری زمین و مرکز آن به فاصله 17 کیلومتری شهر خشت، 18 کیلومتری شهر کنارتخته و 23 کیلومتری شهر کازرون رخ داده است.

گزارش دیگری نیز از وقوع پس لرزه دیگری به بزرگی 2.9 ریشتر در عمق 7 کیلومتری زمین در ساعت 15:07:56 بعدازظهر در کازرون حکایت دارد.

لازم به یادآوری است که طی هفته جاری، شهرستان کازرون 4 بار دچار زمین لرزه شده است که 2 بار آن در بخش خشت و هر دو بار در عمق 5 کیلومتری زمین رخ داده است. همچنین این دهمین زلزله در سطح شهرستان کازرون ظرف چهارماه گذشته بوده است

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
قر افتاده تو دشت کازرون.خخخخخ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸