پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
مدیر آموزش و پرورش کازرون خبر داد:
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کازرون در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان نهضت سواد آموزی در روستای خسروآباد این شهر گفت: به زنان خانه دار مهارت های شغلی و خانگی هم آموزش داده می شود.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، صنایع دستی و سنتی بانوان نهضت سوادآموزی روستای خسروآباد به همراه پخت غذاهای سنتی در مرکز یادگیری محلی واقع در این روستا به معرض نمایش گذاشته شد.

به زنان خانه دار مهارت های شغلی و خانگی هم آموزش داده می شود

به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره)، مدیر آموزش و پرورش کازرون از نمایشگاه دستاوردهای بانوان نهضت سوادآموزی روستای خسروآباد در مرکز یادگیری محلی این روستا بازدید نمود.

مدیر آموزش و پرورش کازرون در این بازدید اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردهای هنری حدود 50 نفر از سوادآموزان شامل جاجیم بافی، گلیم بافی، ابریشم بافی، گلبافی، کار چرم، خیاطی، بافندگی و ... به تماشا گذاشته شد.

به زنان خانه دار مهارت های شغلی و خانگی هم آموزش داده می شود


عباسی در ادامه به ظرفیت‌های قابل ‌توجه حوزه صنایع ‌دستی در اشتغال آفرینی بویژه برای بانوان اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی مرکز یادگیری در این روستا این است که در کنار یادگیری و سوادآموزی زنان خانه دار روستا، مهارت های شغلی و خانگی هم به آنها آموزش داده شود.

وی افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته در شورای پشتیبانی سوادآموزی، اقدامات لازم در این خصوص آغاز شده است و اولین مرکز در این روستا دایر شد که در مدت زمان کوتاه به بنگاه زودبازده تبدیل می شود.


به زنان خانه دار مهارت های شغلی و خانگی هم آموزش داده می شود


وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات لازم در جهت ساخت ساختمان ویژه این مرکز وجود نداشت با انعقاد قرارداد و واگذاری به بخش خصوصی در ساختمان اجاره ای، این مرکز یادگیری، فعالیت خود را آغاز کرده است.

نوروزی، مسوول نهضت سواد آموزی کازرون نیز خاطر نشان کرد: در سه دوره سوادآموزی، تعداد 98 نفر فراگیر، آموزش های لازم در زمینه سوادآموزی و مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و هنری را فرا می گیرند.

گفتنی است این مرکز مورد بازدید و تحسین بازرسان استانی سوادآموزی نیز قرار گرفت. 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳