پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
امام جمعه بالاده :
عمل مسئولان کشور بر طبق قانون؛ مصداق ادای امانت الهی است و بی قانونی ، قانون گریزی و رانت خواری ، خیانت در امانت است

به گزارش اختصاصی کازرون نما ، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسینعلی بهرامی باباحیدری خطیب جمعه بخش جره و بالاده در خطبه اول به اهمیت امانت داری از دیدگاه آیات و روایات پرداختند : عمل مسئولان کشور بر طبق قانون؛ مصداق ادای امانت الهی است و بی قانونی ، قانون گریزی و رانت خواری خیانت در امانت است .توجه به گذرا بودن و امانت بودن دوران مسئولیت نه طعمه انگاشتن مسئولیت کسب و رساندن امانت نفیس و موثر معارف الهی به مخاطبین توسط علما و دانشمندان مصداق ادای امانت الهی است.

امام جمعه  بخش جره و بالاده در خطبه دوم نیز پس از توصیه به تقوا و طلب آمرزش برای شهدا و اموات به اهم مناسبات هفته اتی به شرح ذیل اشاره کردند ایشان در بخش اول به ریشه‌های فتنه 88 و چگونگی شکل گیری حماسه نهم دی پرداختند و با تحلیلی مستند گفت: با مرور مسایل پس از انتخابات بخصوص در فاصله‌ 8 ماهه‌ تیر تا بهمن 1388 این نکته کاملاً ثابت می‌شود که پیوند روشنی میان به صحنه‌آمدن همزمان اصحاب فتنه در ایران و سران دولت‌های غربی وجود داشته است.

در واقع فتنه سال 88 برآیند همه فتنه‌هایی بود که از پیش از پیروزی انقلاب تا دوره ریاست جمهوری آقای خاتمی با هدف در هم کوبیدن یا انحراف انقلاب اسلامی در فضای داخلی و بین‌المللی علیه انقلاب دنبال شده بود و به صور مختلف فعالیت می‌کردند.

فتنه سال 88 - در بعد خارجی - از سال ها قبل از 88 طراحی و دنبال شده بود. یکی از نشانه‌های آن این است که سناتور «مک کین»کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات سال 2008 در سال 1384 یعنی 4 سال قبل از 1388 دقیقاً به «جنبش سبز» با همین نام! اشاره می‌کند و می‌گوید «در ایران، نظام را با جنبش سبز منهدم می‌کنیم»

وی با اشاره به  13دی  ماه سالروز ابلاغ پيام تاريخى امام خمينى(ره) به میخائیل گورباچف، رهبر شوروى سابق در سال 1367 گفت : نامه تاريخى امام(ره) به گورباچف كه با بينشى برخاسته از مكتب وحى و الهام از معارف قرآنى و سنت انبياى الهى شكل‏ گرفته بود، در جهت ابلاغ نداى فطرت و پيام توحيد و بيان كارآمدى دين اسلام و معارف قرآنى در پاسخ‏گويى به نيازهاى فكرى و اعتقادى نسل معاصر بود. امام(ره) با پيشگويى از آينده كمونيسم، آن‏ها را از افتادن در نظام سرمايه‏دارى جهان غرب برحذر داشت و راه نجات جامعه جهانى را در بازگشت نهايى جامعه انسانى به فطرت خداجوى خويش دانست. اين پيام كه بر گرفته از قرآن كريم است، نه تنها براى شخص آقاى گورباچف و كشور شوروى سابق در مقطع زمانى خاص بود بلكه پيامى است زنده و جاويد براى همه ابرقدرتهاى شرقى و غربى كه انسان را از فطرت خداجوى خويش جدا كرده و در جهان مادى غوطه‏ور ساخته‏اند.

خطیب محترم جمعه بالاده با طرح سوالی در مورد بالا رفتن نرخ ارز گفت: در روزى كه بانك مركزى قيمت دلار را كاهش داد، در بازار آزاد بار ديگر شاهد سركشى قيمت دلار بوديم، تا جايى كه دلار آمريكا بالاخره مرز چهار هزار تومان را گذراند و تا ۴۱۵۰ تومان قيمت خورد.آخرين ماه پاييز، ماه نوسانات قيمت دلار بود، اما در حالى كه مسؤولان اقتصادى وعده مى‏دادند نوسانات قيمت دلار كنترل شده و قيمت اين ارز روند كاهشى پيدا مى‏كند در اولين روز زمستان شاهد ركوردشكنى دلار بوديم. مسؤولان اقتصادى در دولت يازدهم يكى از افتخارات خود را كنترل نوسانات قيمت ارز مى‏دانند، چراكه قيمت دلار در دولت قبل در يك بازه زمانى كوتاه افزايش چند برابرى داشت و نگرانى‏هايى را در زمينه كاهش شديد ارزش پول ملى به‏وجود آورد. دولت يازدهم توانست نوسانات بازار دلار را تا حد زيادى كنترل كند، اما در نيمه دوم امسال به يكباره شاهد افزايش قيمت دلار بوديم. برخى تحليل‏ها از اين حكايت دارد دولت به‏صورت تعمدى دست به افزايش قيمت دلار زده است. البته در كنار اين تحليل كه همواره توسط مسؤولان دولتى تكذيب شده اين مسأله را نيز مى‏توان قرار داد كه دولت نه براى جبران كسرى بودجه بلكه براى تغيير سياست خود در حوزه ارز به گرانى دلار رضايت داده است. برخى كارشناسان سياست دولت براى كنترل نوسانات ارزى را «سركوب ارزى» توصيف كرده و عنوان مى‏كنند اين سياست باعث شده است هزينه توليد داخلى زيادتر شده و توليد ملى به صرفه نباشد. آن‏ها از دولت خواسته بودند كه اين سياست را عوض كند. در يك مورد مسعود نيلى، مشاور ارشد اقتصادى رئيس ‏جمهور نيز عنوان كرده بود قيمت دلار بايد به بيش از هفت هزار تومان برسد.

نویسنده: روابط عمومی دفتر امام جمعه جره و بالاده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳