پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
به همت معاونت پرورشی آموزش و پرورش و صندوق قرآنی غدیر:
به همت حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش کازرون و صندوق قرآنی غدیر وابسته به این اداره، محفل انس با قرآن کریم دانش آموزی در مسجد جامع الزهرا(س) این شهر برگزار شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، حکمت ورع، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش این شهر، در جمع دانش آموزان و نمازگزاران مسجد الزهرا(س) اظهار داشت: محفل انس با قرآن کریم دانش آموزی با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه و به خصوص نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه به کارگیری تعالیم قرآنی در زندگی نسل جوان سیر جامعه را در مسیر تحول اخلاقی قرار می دهد، افزود: فرهنگ قرآنی، فرهنگ بی نظیر و متعالی است که برای سعادت انسان ها و جوامع کارآیی عمده و اساسی دارد و مجموعه ارزش های معنوی و متعالی کامل و جامع را تنها در فرهنگ قرآن می توان یافت.


ورع تصریح کرد: در سه سال گذشته دانش آموزان کازرونی توانسته اند مقام دوم و سوم مسابقات قرآن استانی را به خود اختصاص دهند که این با همت و تلاش مربیان قرآن که در مدارس و دارالقرآن های آموزش و پرورش (امام خمینی«ره» و کوثر) و سطح شهر فعالیت می کنند، علی الخصوص موسسه بیت الحزان، با مدیریت آقای علی بابایی، و همراهی اولیای دانش آموزان میسر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد خرسند، امام جمعه کازرون، نیز که در این محفل نورانی حضور داشت، گفت: شرکت در محفل قرآنی و استفاده از قرائت قرآن و برنامه ی قرآنی یک توفیق الهی است و عبادت محسوب می شود.

خرسند با بیان اینکه ظاهر قرآن نور و باطن قرآن نیز نور است، افزود: قرآن مانند اقیانوسی است که هر کس به اندازه وسعش از آن بهره می برد و عظمت قرآن را کسی می داند که در قرآن تعقل و تدبر نماید.

امام جمعه کازرون با تأکید بر تدبر و تعقل در قرآن، گفت: یکی از دلایل مشکلات و عقب ماندگی مسلمانان نیز در سطحی نگری به قرآن و عدم تفکر در آیات آن می باشد.

وی با بیان اینکه تربیت جوانانی قرآن خوان و قرآن دان از ثمرات و آثار درخشان محافل دانش آموزی انس با قرآن کریم  است، افزود: از مجموعه آموزش و پرورش در خصوص برگزاری این محافل تشکر و قدردانی می کنیم.

گفتنی است این مراسم با حضور آقایان مزارعی و معنویان، حافظ و قاری برجسته کازرون، در مسجد جامع الزهرا برگزار شد و در پایان با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، نمازگزاران و اولیای دانش آموزان از 34 دانش آموز مقام آور استانی و کشوری در زمینه مسابقات قرآن سال گذشته تجلیل شد.

نویسنده: ایمان مرتجز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳