پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
با حضور امام جمعه و فرماندار کازرون:
هفته گذشته با حضور امام جمعه، فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولین و خیرین شهرستان کازرون، کلنگ احداث یک باب دبیرستان شش کلاسه در روستای دریس شهرستان کازرون به دست توانای خیر نیک اندیش، حاج هدایت ا.. صلح جو به زمین زده شد.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، کاظم عباسی، مدیر آموزش و پرورش این شهر، تقارن این کار خیر با نزول رحمت الهی را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: مدرسه‌سازی یعنی انسان‌سازی چرا که با آموزش، رشد اجتماعی اتفاق می‌افتد. سوادآموزی و افزایش تحصیلات باعث می‌شود که افراد کمتر فریب خورده و به دام توطئه‌های گوناگون نیفتند و همین مسئله جامعه را از آسیب‌های متعدد محفوظ نگه می‌دارد. به همین دلیل اگر مدرسه به اندازه کافی داشته باشیم راه گریز از آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده‌ایم.

وی ضمن اینکه خواستار توجه ویژه دیگر نهادهای دولتی و غیر دولتی به آموزش و پرورش شد، گفت: مشارکت و همراهی اقشار مختلف و خیرین با آموزش و پرورش به صورت مدرسه سازی، مدرسه یاری، کلاس یاری و دانش آموز یاری جهت ایجاد فضایی دلنشین و آرام برای آموزش نسل آینده باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کلنگ احداث دبیرستان 6 کلاسه خیرساز روستای دریس به زمین زده شد

عباسی در جمع مسئولین شهرستان، مردم و دانش آموزان در روستای دریس گفت: همین امروز دو خیر دیگر نیز آمادگی خود را برای ساخت دو مدرسه در مناطق محروم و نیازمند کازرون اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی یک حسنه بزرگ و صدقه جاریه است، عنوان داشت: این امر (مدرسه سازی) نشان‌دهنده درک درست جامعه از اهمیت تعلیم فرزندان است.

عباسی با تقدیر از حاج هدایت اله صلح جو، خیّر مدرسه ساز، که این مدرسه را یاد فرزند فقید و برادر شهیدش می سازد، گفت: این آموزشگاه در زمینی به مساحت 2300 مترمربع و با زیربنای حدود 450 متربع در شش کلاس و یک طبقه احداث خواهد شد.  

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حاج محمد خرسند، امام جمعه کازرون، در جمع حاضرین گفت: مدرسه‌سازی از آنجا که با آموختن علم و دانش همراه است از امور خیریه‌ای است که در اسلام نسبت به آن توصیه فراوانی شده است و جزء بهترین کارهای خیر است.

کلنگ احداث دبیرستان 6 کلاسه خیرساز روستای دریس به زمین زده شد

خرسند با بیان اینکه جهت رسیدن به قلعه های رفیع علم و دانش باید به علم و عالم و مدرسه و دانشگاه اهمیت بدهیم، افزود: باید آموزش و پرورش در اولویت باشد، چون همه افراد شخصیت شان در مدرسه شکل می گیرد. همه دانشمندان و مراجع بزرگ تقلید از همین مدارس شروع کرده اند و به همین خاطر مدرسه سازی عبادت است.

وی با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی در دین مبین اسلام و بیانات امامان معصوم عنوان داشت: مدرسه‌سازی، تجهیز مدارس، مرمت و نوسازی مدارس فرسوده از جمله امور خیریه‌ای است که در اسلام جایگاه بالایی دارد، چرا که این مکان مقدس در پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان تاثیر فراوانی دارد.

کلنگ احداث دبیرستان 6 کلاسه خیرساز روستای دریس به زمین زده شد

امام جمعه کازرون افزود: آموزش و پرورش با توجه به گستردگی و جمعیت زیاد و رسالت مهمی که به عهده دارد، نیازمند حمایت بیشتری از سوی دولت و همچنین مردم می باشد.

خرسند گفت: هر فردی با هر بضاعتی می تواند در آموزش و پرورش کار خیر انجام دهد، از ساخت مدرسه تا اهدای کتاب همگی از مصادیق کار خیر در مدارس هستند.

در ادامه امام جمعه کازرون به بحث خشکسالی و کمبود آب اشاره کرد و خواستار تعیین الگوی کشت برای کشاورزان و نیز صرفه جویی در مصرف آب توسط همه اقشار شد.

کلنگ احداث دبیرستان 6 کلاسه خیرساز روستای دریس به زمین زده شد

سیدکمال علوی، فرماندار شهرستان کازرون، نیز با بیان اینکه کار خیر آثار ماتقدم و ماتاخر دارد، رو به خیّر مدرسه ساز گفت: تا مادامی که در این دنیا هستید هر قدمی و گامی که در این مدرسه برداشته شود، آثار و برکات آن به عنوان ذخیره برای شما فرستاده می شود و تا هزاران سال پس از وی هر محصلی که از اینجا تحصیل و تهذیت فرا گیرد آثار نیکش به وی می رسد.

علوی افزود: هر جا مدرسه ای ساخته می شود بی شک در زندانی بسته می شود و ساخته شدن هر مدرسه به معنی باز شدن دروازه روشنایی و از بین رفتن جهل و تاریکی است.

کلنگ احداث دبیرستان 6 کلاسه خیرساز روستای دریس به زمین زده شد

گفتنی است این مراسم در روستای دریس، در محل ساخت آموزشگاه، با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، فرمانده نیروی انتظامی و روسای ادارات کازرون، مردم و دانش آموزان روستای دریس انجام شد. 

نویسنده: ایمان مرتجز
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
0
1
درود بر این خبربن مدرسه ساز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳