پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
‌معاون ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس
‌معاون ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس با اشاره به ضرورت مرمت و احياء كاروانسراي تاريخي كمارج در شهرستان كازرون، لازمه اين اقدام را تامين و تخصيص 600 ميليون تومان اعتبار دانست.

‌به گزارش کازرون نما، به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي فارس، نصيري گفت: شهرستان کازرون به به‌ دلیل همجواری با استان‌های بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و شهرهای نورآباد، بهبهان، شیراز و فیروزآباد به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری جنوب غرب فارس به‌شمار مي‌رود.

وی گفت: با توجه به اهمیت این شهر ارتباطی و جاده‌های کاروان رو آن، چندین کاروانسرا از دوره صفویه در اطراف شهر کازرون به چشم می‌خورد که کاروانسرای ده کهنه روستای کمارج از جمله این کاروانسراها است.

احياء كاروانسراي تاريخي كمارج نيازمند 600 ميليون تومان اعتبار ‌

نصيري افزود: مرمت و احیای کاروانسرای ده کهنه که سال 84 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده نیازمند تخصیص 600 میلیون تومان اعتبار است که در صورت همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی این امر محقق مي‌شود.

معاون ميراث فرهنگي فارس خاطرنشان كرد: روستاي كمارج به دليل وجود 2 كاروانسراي ده‌كهنه و شاه‌عباسي كه جزو آثار ثبت شده تاريخي است، ظرفيت تبديل به روستای هدف گردشگری را دارد.

انتهای پیام

نویسنده: سرویس خبر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰